Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف این استان، گفت: دمای هوا از امشب پنج درجه کاهش می یابد.

بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی که در آسمان استان فعال است با جبهه هوای گرم فعالیت خود را شروع کرد بطوریکه در شبانه روز گذشته دمای هوا در تمامی ایستگاه های اصلی و فرعی هواشناسی کردستان بیشتر از یک درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از امشب با ریزش هوای سرد و ورود به سامانه بارشی قوی تر به آسمان استان، دمای هوا نیز پنج درجه کاهش پیدا کرده و سردتر می شود.
چاره خواه با بیان اینکه بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف پیش بینی می شود، تاکید کرد: احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی و مرتفع از جمله گردنه ژالانه در این شرایط وجود دارد.
وی در خصوص وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز گذشته یادآور شد: در این مدت سراب شهرک با دمای 1.6 درجه سانتی گراد سردترین و سلین هورامان با دمای هوای 16 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند.
به گفته وی، دمای هوی سنندج نیز در این مدت بین 6.3 و 12.4 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
چاره خواه اضافه کرد: موج نخست بارشی از دیروز وارد آسمان منطقه شده و تا روز چهارشنبه فعال خواهد بود و اوج فعالیت آن امروز است.
وی گفت: با شروع فعالیت این سامانه، در شبانه روز گذشته بیشترین بارش باران در بانه 39 میلیمتر گزارش شد، بارش در سلین 37 میلیمتر، سروآباد 32 و در مریوان نیز 30 میلیمتر بوده است.
رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان افزود: با خروج این سامانه از روز جمعه موج بارشی جدیدی وارد آسمان استان می شود که تا روز یکشنبه هفته آینده بر هوای استان حاکم است و در این مدت شاهد بارش برف و باران در کردستان خواهیم بود.
چاره خواه یادآور شد: این 2 سامانه، رطوبت خود را از اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه گرفته و به همین خاطر بارش های بسیاری خوبی در اثر فعالیت آن پیش بینی می شود.
وی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی کردستان در خصوص فعالیت این سامانه های بارشی اظهار کرد: با شروع فعالیت این 2 سامانه، میزان بارندگی ها در مناطق غربی و جنوب غربی استان در مقایسه با مناطق شرقی بیشتر و از 60 تا 170 میلی متر متغیر است.
وی افزود: فعالیت این 2 سامانه با رعد و برق، احتمال کولاک شدید در گردنه ها، مه گرفتگی شدید و کاهش دید افقی همراه است و بارش ها در مناطق دشت و کوهپایه ها بیشتر به صورت باران و در مناطق مرتفع و گردنه ها به صورت برف است.
به گزارش ایرنا، امسال در کردستان 141میلی متر بارش ثبت شده که در مقایسه با 172 میلی متر سال قبل 18.4 درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارش ها در کرمان