Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:59:24 GMT

اهدای عضو در مشهد جان 6 نفر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۸۱۸۴

اهدای عضو در مشهد جان 6 نفر را نجات داد

مشهد- ایرنا- اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی اهل تربت جام در مشهد 6 بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در هفتصد و بیست و پنجمین عمل اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی، بدن 'احمد نخل احمدی' 65 ساله پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلیه های این مرحوم به مرد 49 ساله ساکن تایباد و یک مرد 46 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.
کبد مرحوم نخل احمدی به مرد 55 ساله ساکن مشهد در بیمارستان منتصریه این شهر پیوند شد و به وی زندگی دوباره بخشید.
قرنیه های این مرحوم نیز برای پیوند به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) مشهد و قسمتی از پوست بدن وی هم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال گردید.
واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دختر ۱۵ ساله مصدوم ترومایی به بیمارستان شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی گفت: هواپیمای اورژانس در نخستین ماموریتش، یک دختر ۱۵ ساله که به دنبال تصادف، دچار پارگی طحال شده بود را، جهت انجام عمل پیوند، به شیراز منتقل کرد.

قاسمی افزود: طی هماهنگی های انجام شده، بیمار به وسیله آمبولانس اورژانس از بیمارستان خلیج فارس به فرودگاه منتقل و از آنجا به شیراز اعزام شد.

وی بیان کرد: در مقصد نیز، بیمار به وسیله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از فرودگاه به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل و تحت عمل جراحی و مراقبت های ویژه قرار گرفت. طول مدت پرواز حدوداً دو ساعت می باشد و این پرواز در ساعت ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد مورخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از مبدا بندرعباس به شیراز انجام شد.

قاسمی اظهار کرد: طی روزهای گذشته نیز، کروی پروازی به همراه کادر درمانی برای شناخت منطقه پرواز های آزمایشی را به جزایر ابوموسی، کیش، تنب بزرگ، عسلویه و قشم داشتند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه خاطرنشان کرد: هواپیمایی بال ثابت اورژانس، از نوع تربو کوماندر بوده و این دومین پایگاه هوایی بال ثابت در سطح کشور است که در جنوب ایران راه اندازی شده است و محدوده عملیاتی آن علاوه بر استان هرمزگان، استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و … است.

کد خبر 6058739

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی مشهدی جان چهار نفر را نجات داد
  • انتقال دختر ۱۵ ساله مصدوم ترومایی به بیمارستان شیراز
  • نجات جان ۲ جوان در بیمارستان رازی سراوان
  • نجات جان ۲ جوان با جراحی شگفت‌آور در بیمارستان سراوان
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد