Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با اجرای برنامه‌ریزی های کارشناسی و واکسیناسیون هدفمند جمعیت دامی، میزان تلفات دام در استان بر اثر بیماری های دامی در سال 96 نسبت به سال گذشته، 86 درصد کاهش یافته است.

امیرحسین بهداد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد دام های تلف شده بر اثر ابتلا به بیماری های واگیر دامی از 1700 رأس در سال 95 به 240 رأس در سال 96 کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعلام کرد: از ابتدای سال تا بهمن ماه 96، بیش از 10 میلیون نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام سبک و سنگین استان انجام شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس 199 هزار رأس دام سنگین و 884 هزار رأس دام سبک استان در مقابل بیماری مشترک تب مالت واکسینه شده‌اند.
بهداد افزود: در سال جاری 880 هزار رأس گوسفند و بز و 72 هزار رأس گاو و گاومیش نیز بر علیه بیماری مشترک شاربن و 16 هزار و 700 قلاده سگ صاحبدار در مقابل بیماری مشترک هاری ایمن سازی شدند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: در راستای شناسایی دام های مبتلا به بیماری مشترک سل، 30 رأس دام مسلول با انجام تست توبرکولیناسیون بر روی 31 هزار و 200 رأس گاو واجد شرایط، شناسایی و به کشتارگاه اعزام شده‌اند.
بهداد خاطرنشان کرد: در همین راستا با خونگیری از 13 هزار و 800 رأس گاو و انجام تست های مربوطه، 4 رأس دام مبتلا به بیماری تب مالت نیز شناسایی و کشتار شدند.
​بر اساس نتایج سرشماری کشاورزی سال 1393تعداد دام‌های کوچک استان آذربایجان شرقی حدود 2.6 میلیون راس و تعداد دام‌های بزرگ بیش از 343 هزار راس است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو