Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@08:15:07 GMT

خطیب نماز جمعه این هفته تهران؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۸۲۴۱

نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد اقامه خواهد شد. ناطقان: با دستور  رهبر انقلاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نماز جمعه این هفته تهران را اقامه خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: نماز جمعه تهران ، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ، خطیب نمازجمعه

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های پیش رو در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ این سازمان پرداخت.

امرالله سبحانی‌نیا امروز ۲۶ اسفندماه، در نشست خبری گزارش اهم برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش رو در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ این سازمان اظهار کرد: هنگامی که معنویت در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال دارد، به عنوان مثال در یک تحقیق، این نتیجه حاصل شده که نمازخانه‌های بین‌راهی باکیفیت در مسیر جاده‌ها، حداقل ۱۵ درصد در کاهش حوادث رانندگی اثرگذار است.

رمضان، تلنگری برای استفاده از سرمایه درونی

وی با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت بیان کرد: اگر نماز، نماز واقعی باشد، موجب پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌ها خواهد شد و انسان را به هنجارها دعوت می‌کند. ماه رمضان فرصتی است تا آدمی به همان اندازه که از ظرفیت برونی خود استفاده می‌کند، بتواند از سرمایه درونی خود بهره‌‎ ببرد. به واقع خدمت ماه رمضان، ایجاد فرصت و تلنگری برای دعوت به استفاده از سرمایه درونی است که انسان‌ها کمتر از آن استفاده می‌کنند و حاصل رشد این سرمایه درونی، دریافت معنویت، کرامات انسانی، بازگشت به خویشتن اصیل و آگاهی از پیامبر باطنی آدمی (عقل) است.

سبحانی‌نیا بر لزوم وجود ۳ ویژگی در مبلغان دینی تأکید و بیان کرد: ویژگی نخست داشتن دانش لازم و کاربردی به تناسب گروه‌های سنی مخاطب است، ویژگی دوم بینش به معنای استفاده بهینه از سرمایه است. چنانکه در سخن امام علی(ع) در این باره آمده است «سربازان من، بصیرت و بینش‌شان بر شمشیرشان سوار است». ویژگی سوم مهارت است، اینکه یک مبلغ گفتمان دینی خود را چگونه بسته‌بندی می‌کند، اینکه جذاب است یا کسل‌کننده و آنکه آیا می‌تواند انس ایجاد کند، بسیار اهمیت دارد. اگر بخواهیم دین در دل انسان‌ها جان بگیرد و آن‌ها را به هنجارها هدایت‌ کند، باید دانش، بینش و مهارت کافی در مبلغان دین وجود داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا ستاد اقامه نماز استان با مورد توجه قرار دادن این ۳ عنصر و در اولویت قرار دادن ۲ گروه دانش‌‎آموزان و پدران و مادران برای برگزاری بیش از ۱۸ هزار گفتمان برای دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش به صورت پرسش و پاسخ و اعزام اساتید خبره تلاش کردیم. برگزاری گفتمان ویژه اولیا و شرکت بیش از ۶۳۰۰ تن از اولیا در آن از جمله مهمترین اقدامات این حوزه بوده است.

وی با اشاره به فاصله و شکاف میان نسل دیروز و امروز ادامه داد: شیوه‌های آشنایی نسل دیروز با دین ممکن است امروز کارایی نداشته باشد. در برخی از خانواده‌ها هنوز شیوه مقایسه غلط، سرزنش، اصرار، تأکید و ... به چشم می‌خورد. بر همین اساس برای حدود ۵۰۰۰ از پرسنل ادارات، نشست‌های ویژه با موضوع شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز و شیوه مدیریت دینی در خانواده را ارائه کرده‌ایم.

۱۰۰ استاد فعال در مرکز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز

سبحانی‌نیا افزود: در مرکز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز استان که حدود ۵ سالی است دایر شده است، هر ساله از میان طلبه‌های جوان، خوش‌فکر و علاقه‌مند پس از طی مراحل مصاحبه تعدادی را انتخاب می‌کنیم، و آموزش‌های لازم را برای‌ آن‌ها تدارک می‌‎بینیم. پس از طی مراحل آموزشی، در قالب گروه‌های متعلق به کودک، نوجوان، جوان و پژوهش تقسیم می‌شوند. تاکنون بیش از ۲۵۰ استاد در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند و اکنون حدود ۱۰۰ استاد فعال در این مرکز داریم. در دوره جدیدی که امسال برگزار شد، ۷۲ تن از طلبه‌های خانم و آقا شرکت کردند. حدود۱۵۰ استاد در برگزاری این دوره‌ها و آموزش تخصصی تربیت مربیان ما را یاری می‌کنند. هر دوره ۵۰ جلسه را شامل می‌شود و حدود ۵۰ درصد اساتید از قم حضور می‌یابند.

وی از برگزاری دوره‌های ویژه معلمان و مربیان خبر داد و گفت: حدود ۸۰۰۰ نفر از معلمان، مربیان و روحانیانی که در آموزش و پرورش فعالیت دارند، از جمله مخاطبان ما در برگزاری این دوره‌ها بوده‌اند. از جمله مواردی که برای آن تلاش کردیم، ایجاد فضای گفتمان دینی در خانواده‌هاست. چنانکه حدود ۱۰ برنامه فرهنگی با رادیو ملی زیارت در این راستا برگزار کردیم، بدین ترتیب که محتوا توسط ستاد تهیه و تولید و پخش آن توسط رادیو زیارت انجام می‌شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر در این مسابقات این برنامه شرکت کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: براساس آیین‌نامه مصوب ترویج و توسعه فرهنگ نماز در استان، سال گذشته حدود ۵۰ توافقنامه کشوری به دست ما رسید که در استان به ۱۰۰ مورد در سطح ادارات کل و شهرستان‌ها رسید. طبق آن ادارات موظف هستند تمام فعالیت‌هایی که در این توافقنامه‌ها آمده را در سامانه کشوری سجاده ثبت و مستندات را در آنجا پیوست کنند. پس از بررسی فعالیت‌ها منتخبین در جشنواره شهید رجایی تقدیر خواهند شد و گزارش آن را به تهران ارسال می‌کنیم تا در اجلاس سراسری نماز از ایشان تقدیر شود.

سبحانی‌نیا در خصوص برنامه‌های پیش رو در سال نو اظهار کرد: طبق آخرین اصلاحیه آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز ۱۴۰۲ در هیأت دولت مصوب و به تمامی سازمان‌ها ابلاغ شد. علاوه بر آن تاکنون بیش از ۳۰ توافقنامه کشوری برای سال ۱۴۰۳ به دست ما رسیده است.

وی به مسابقات فرهنگی استانی اشاره و بیان کرد: نخست برگزاری مسابقه نسیم باران با موضوع معارف نماز است که با همکاری رادیو زیارت و دستگاه‌های فرهنگی استان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.  علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه فایل صوتی مسابقه را از طریق رادیو زیارت در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۲:۴۰ دقیقه ظهر هر روز به صورت زنده و ۱۹ تا ۱۹:۴۰ دقیقه عصر هر روز شنونده برنامه باشند. شرکت کنندگان می‌توانند جواب سوال پیامکی را با ارسال نام و نام خانوادگی، نام شهرستان، گزینه صحیح و پیام نماز روزانه تا ساعت ۲۴ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۸۸۸ ارسال کنند. روزانه به دو نفر از برندگان به قید قرعه هدیه نقدی اهدا خواهد شد و نتایج مسابقه همزمان با عید سعید فطر در سایت ستاد اقامه نماز کشور منتشر خواهد شد.

برگزاری مسابقه چهل چراغ

سبحانی‌نیا ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی و همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآنی، ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با همکاری چند نهاد فرهنگی استان مسابقه چهل چراغ با موضوع حفظ ۴۰ حدیث از معصومین(ع) را برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با حفظ ۲۰ حدیث در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز نقدی این مسابقه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رمضان در کردستان؛ از طنین نوای مرحبا تا اقامه تراویح
  • تجلیل از فعالان اقامه نماز در استان سمنان
  • آزمون بزرگ قوه قضائیه ؛ کاظم صدیقی تا پایان رسیدگی به پرونده زمین خواری ، خطیب جمعه تهران می ماند؟
  • کاظم صدیقی تا پایان رسیدگی به پرونده زمین خواری حوزه علمیه ازگل، خطیب جمعه تهران می‌ماند؟
  • کاظم صدیقی تا پایان رسیدگی به پرونده زمین خواری حوزه علمیه ازگل، خطیب جمعه تهران می ماند؟ /مردم بیش از این تحمل رفتارهای اعتمادزدا را ندارند
  • حمله به دانشجویان هنگام اقامه نماز
  • حمله به دانشجویان مسلمان هنگام اقامه نماز
  • دریافت ۱۷۴ مورد درخواست حقوقی و قضایی از نمازگزاران در میز خدمت نماز جمعه تهران
  • اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز
  • فیلم| اقامه نماز جماعت در قلب آمریکا