Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به برخی درخواست ها از سوی شخصیت های سنی برای استقرار نظامیان آمریکایی در مناطق سنی نشین به منظور نظارت بر انتخابات این افراد را داعشی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، لیث العذاری از رهبران عصائب اهل الحق عراق امروز سه شنبه، کسانی که خواهان مداخله نیروهای آمریکایی در شهرهای سنی نشین در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ عراق هستند را مزدور و عوامل نیروهای خارجی در عراق توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای امنیتی و حشد شععبی عراق، داعش را به زانو درآورد و بر آن غلبه کرد و این در حالی بود که نیروهای آمریکایی تماشاگر ورود داعش به شهرهای سنی نشین بودند.

العذاری گفت: کسانی که در توان نیروهای عراقی شک دارند در زمره داعشی ها و مزدورانی هستند که در راستای منافع آمریکا حرکت می کنند. عوامل اشغالگران آمریکایی باید با کشور و ملت خود همراهی کنند نه با نیروهای خارجی.

شایان ذکر است که مزاحم الحویت سخنگوی عشایر نینوا از موافقت آمریکا با نظارت نیروهای این کشور بر انتخابات در نواحی سنی نشین خبر داده بود. وی گفته بود که دولت آمریکا با درخواست مطرح شده از سوی برخی اعراب سنی موافقت کرده تا نیروهای نظامی آمریکایی به همه مناطق سنی نشین مستقر شود و حشد شعبی از همه مناطق خارج شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، اعضای کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق روز جمعه با فواد حسین وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی آمریکا در خاک این کشور رایزنی کردند.

در این نشست در خصوص تعیین سفرای جدید عراق در کشورهای مختلف جهان نیز بحث و تبادل نظر شد.

پیش از این «ابوعلی العسکری» مسوول دفتر امنیتی گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد: اشغالگران آمریکایی رفتارهای خود را در حریم هوایی و خاک عراق تغییر نداده اند و سخنان آن‌ها بیانگر تلاش برای وقت خریدن در عراق است.

وی به دولت و جریان‌های سیاسی که برای پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی در عراق تلاش می‌کنند نسبت به مصونیت دادن به این اشغالگران هشدار داد و گفت: در این صورت در جهنم باز می‌شود.

سابق بر این مقاومت اسلامی عراق از توقف حمله‌های خود به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی با هدف همراهی با دولت برای ورود به مذاکرات با آمریکا خبر داده بود اما با عدم پیشرفت این روند اعلام کرد که روزهای گذشته نشان داد اشغالگران بدون زور عراق را ترک نمی‌کنند.

کد خبر 6056198

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی
  • استقرار حشد شعبی در دیالی برای خنثی کردن عملیات داعشی‌ها
  • اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند
  • اشغالگران آمریکایی دنبال وقت خریدن برای باقی ماندن در عراق هستند