Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@07:43:53 GMT

خطری که از بیخ گوش ووشوی ایران گذشت

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۹۱۱۵

خطری که از بیخ گوش ووشوی ایران گذشت

خبرگزاری میزان- رئیس فدراسیون ووشو ایران، گفت: با دیپلماسی بین المللی و تلاشی که انجام دادیم، مانع از حذف رقابت‌های ساندای نوجوانان پسران و تغییر سن تالوکاران برای حضور در رقابت‌های جهانی جوانان در برزیل شدیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان،مهدی علی نژاد  رئیس فدراسیون ووشو اظهار داشت : رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان، تیرماه سال ۹۷ به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر این اساس، «آنتونی گو» نایب رئیس اجرایی فدراسیون جهانی، هفته گذشته قوانین و مقررات این مسابقات که مصوب کمیته فنی بود را برای تصویب نهایی برای اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی از جمله من ارسال کرد.

علی نژاد با اشاره به اینکه در قوانین فوق دو مورد وجود داشت که در صورت تصویب آسیب جدی به تیم ایران وارد می‌کرد، توضیح داد: در بخش تالو تمامی رده‌ها (نونهالان، نوجوانان و جوانان) سنی که ووشوکاران می‌توانستند به رقابت بپردازند را یکسال نسبت به قبل کاهش داده بودند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی افزود: این مساله بدان معنا بود که بسیاری از تالوکاران ما که در پایان مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش دختران و پسران شناسایی شده و جواز حضور در اردو را کسب کرده بودند، امکان حضور در مسابقات جهانی را نداشتند.

وی گفت:همچنین برخلاف مصوبه کمیته فنی که مهرماه در جریان مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر کازان روسیه اتخاذ شده بود، رقابت‌های ساندای نوجوانان پسران از مسابقات جهانی جوانان در برزیل حذف شده بود.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران با تاکید براینکه با اجرایی شدن این دو مصوبه، تیم ووشوی جوانان ایران با خطری جدی روبرو می‌شد، توضیح داد: هرفردی که با قوانین بین المللی آشنایی داشته باشد به خوبی می‌داند که مصوبات کمیته فنی در هیات رئیسه نیز تصویب می‌شود، اما با دیپلماسی و رایزنی که داشتیم این مشکل را برطرف کردیم.

وی افزود: با رایزنی‌های تلفنی و همچنین ایمیلی با اعضای هیات رئیسه جهانی، نایب رئیس اجرایی و همچنین مدیر رویداد‌های فدراسیون جهانی، مسئولان با خواسته ما موافقت کردند.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی ووشو با بیان اینکه خواسته‌های ایران از جمله حضور ساندای نوجوانان پسران و برگزاری رقابت‌های تالو در همان شرایط سنی قبلی مورد تصویب قرار گرفت، گفت: این مساله به تصویب نهایی رسید و روز جمعه از سوی فدراسیون جهانی به تمامی کشور‌های عضو ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه اعلام شرایط مسابقات جهانی در فاصله پنج ماه به آغاز مسابقات یکی از ضعف‌های فدراسیون جهانی ووشو است، گفت: بار‌ها در جلسات هیات رئیسه این نکته را گوشزد کردم که باید قوانین را یکسال قبل از هر رویدادی تصویب و در اختیار فدراسیون‌های کشور‌ها قرار گیرد.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران در پایان، توضیح داد: خوشحالم با تلاش شبانه روزی و ارتباطات بین المللی ایده آل موجود، به آنچه می‌خواستیم دست یافتیم تا بدون مشکل در پیکار‌های جهانی جوانان در برزیل حضور یابیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.    تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با شکست دو بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.    ملی‌پوشان ساحلی که امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان می‌رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.   با کسب این نتیجه و راه‌یابی تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود.   ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.   حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.   نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا