Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- بزرگترین رزمایش مشترک نظامی آمریکا درسال جاری میلادی در آبهای حوزه آسیا -پاسفیک به طور مشترک میان این کشور و تایلند تحت عنوان 'کبرا طلایی' با حضور نیروهای نظامی از 30 کشور مختلف آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی آسیا وان 'کبرا طلایی' عنوان رزمایش مشترکی است که از عصر روز گذشته در آبهای تایلند با حضور یک هزار و 500 نیروی نظامی کشورهای مختلف که 6 هزار و 800 نفر از آنها نیروهای نظامی آمریکا هستند ، شش فروند ناو جنگی و 88 فروند جنگنده درآن شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش تصویری، آمریکا، کره جنوبی، چین، تایلند و ژاپن ازجمله 9 کشور اصلی هستند که در این رزمایش نظامی حضوردارند.
براین اساس، تایلند از نیروهای نظامی 10 کشوردیگر برای حضور و مشاهده از نزدیک این رزمایش دعوت کرده است.
دراین میان به رغم کشتاربیش از یک هزار نفر و آوارگی افزون بر 800 هزار نفر از روهینگیایی ها از اوت سال گذشته میلادی ( شهریور96) تاکنون، توسط ارتش میانمار، دولت تایلند از نظامیان کشور همسایه نیز برای حضور در این رزمایش دعوت کرده است.
اگرچه دولت آمریکا ادعا می کند که موضوع کشتار روهینگیایی ها را دنبال می کند اما حضور نظامیان میانماری دربزرگترین رزمایش منطقه ای به هدایت آمریکا نگرانی ها درمورد افزایش مهارت های این نظامیان و استفاده از آنها برای سرکوب و کشتار بیشتر علیه روهینگیایی ها را افزایش داده است.
این اقدام همچنین با موضع گیری سازمان ملل در مورد بحران روهینگیا در تضاد است.
سازمان ملل درگزارش خود نظامیان میانماری را به عاملان پاکسازی قومی و تبعیض نژادی اعلام کرده است.
رزمایش مشترک نظامی آمریکا و تایلند درسه دهه اخیر به طور سالانه درآبهای تایلند و کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا برگزار شده است.
آمریکا تمرینات نظامی مشترک مشابهی را نیز هر سال در آبهای کره جنوبی برگزار می کند.
ناظران منطقه می گویند رزمایش کبرا طلایی فرصتی برای تایلند و آمریکا برای بازسازی روابط پس از کودتای نظامی در بانکوک در سال 2014 فراهم کرده است.
اگرچه آمریکا مدعی است سطح روابط سیاسی را با تایلند پس از کودتا کاهش داده است اما روابط واشنگتن- بانکوک با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید روندروبه رشدی را داشته است.
اساق**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل