Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از توزیع ۱۸ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در مناطق زلزله‎زده جلوگیری شده است. ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ استانها کرمانشاه نظرات

امیر کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت از روز اول زلزله در مناطق زلزله‎زده حضور داشتند، اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط از ابتدای زلزله تاکنون از توزیع 18 هزار و 706 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در مناطق زلزله‎زده جلوگیری کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وظیفه بهداشت محیط در شرایط عادی و بحران کنترل سلامت آب، محیط عرضه و نگهداری آب، گندزدایی سطوح و نظارت و کنترل بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذائی است، گفت: در این راستا بازرسان بهداشت محیط از ساعات ابتدایی وقوع زلزله با حضور در این مناطق نسبت به کنترل و بازرسی از منابع آب و جلوگیری از انتقال و شیوع بیماریهای مربوط به آن در مناطق زلزله‎زده حضور یافتند.

کرمی از انجام دو هزار و 528 مورد بازرسی و کنترل منابع آب در مناطق زلزله‎زده خبر داد و افزود: بازرسی و کنترل منابع آب شامل سالم‎سازی آب، کلرزنی، کلرسنجی و نمونه‎برداری از آب می‎شود.

وی با بیان اینکه در سالم‎سازی آب کارشناسان بهداشت محیط با استفاده از ماده ضدعفونی «کلر» اقدام به سالم‎سازی و میکروب‎زدایی از آب می‎کنند، عنوان کرد: 9 هزار و 287 متر مکعب آب در مناطق زلزله‎زده و روستاها کلرزنی شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از 15 هزار و 194 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در مناطق زلزله‎زده با هدف اطمینان از سلامت آب خبر داد و افزود: شفافیت آب باید در حد استاندارد باشد در این راستا بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط برای اطمیان از این شفافیت بقدام به کدورت‎سنجی از منابع آب می‎کنند که یک هزار و 658 مورد کدورت‎سنجی از منابع آب آشامیدنی در مناطق زلزله‎زده انجام شده است.

کرمی با اشاره به یک هزار و 364 مورد نمونه‎برداری میکروبی از آب از ابتدای وقوع زلزله تاکنون، بیان کرد: برای گندزدایی از سطوح نیز در مجموع دو هزار و 605 کیلوگرم انواع مواد ضدعفونی‎کننده به کاربرده شده و همچنین سم‌پاشی هدفمند از محوطه چادر و کانکس‎ها و محیط روستاها در ابعاد 220 هزار و 634 متر مربع انجام شده است.

وی از نظارت بازرسان بهداشت محیط به بر مکانهای جمع‎آوری پسماند زباله و نخاله‎های ساختمانی در مناطق زلزله‎زده خبر داد و گفت: یک هزار و 857 مورد نفر آموزش در رابطه با رعایت بهداشت در اماکن محل سکونت و نصب کانکس در مناطق زلزله‎زده انجام گرفته است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هشت تیم دو نفره غیربومی از کارشناسان بهداشت محیط در مناطق زلزله‎زده سرپل‎ذهاب و ثلاث‎باباجانی حضور دارند، عنوان کرد: این تیمها به‎صورت هفتگی در این مناطق مستقر بوده و با کمک نیروهای بومی این مناطق اقدام به بررسی و کنترل موارد بهداشتی در این مناطق خواهند کرد.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری ناشی از آلودگی آب که نگران‎کننده باشد در این مناطق گزارش نشده است، بیان کرد: مشکلاتی مانند شکستگی خطوط انتقال آب  و میزان کلر باقیمانده در آب گزاش می‎شود که همه این موارد در جلسات متعدد به مدیران مربوطه گزارش شده و پیگیر اقدامات انجام‎شده دیگر ادارات در رابطه با مسائل بهداشتی هستیم.

وی با یک هزار و 264 مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط از مراکز نگهداری و انبار مواد غذایی اشاره کرد و افزود: 295 مورد نیز پیگیری درون‎بخشی و برون‎بخشی با ادارات مختلف در زمینه‎هایی مانند آب، دفن طیور و سگهای ولگرد انجام شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به نصب 552 تخته بنر آموزشی و توزیع 82 هزار و 700 بروشور در مناطق زلزله‎زده، اظهار کرد: 97 هزار و 479 نفر آموزش چهره‎به‎چهره و 561 جلسه گروهی نیز در این مناطق برای آموزش نکات بهداشتی و رعایت آن توسط کارشناسان امجتم شده است.

انتهای پیام/م

R41380/P1486/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد