Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا- مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان گفت: تخصیص مدی کوپتر (بالگرد اورژانس هوایی اختصاصی پزشکی) به اصفهان منوط به ایجاد جایگاه اختصاصی برای نشست و برخاست این بالگردهاست.

غفور راستین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر برای تسهیل در انتقال مصدومان به استان اصفهان موافقت کرده است اما تا زمانیکه جایگاه (پد) مخصوص این بالگردها ایجاد نشود، بالگردها به اصفهان نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مکان یابی جایگاه مخصوص مدی کوپترها در محدوده ورودی شمالی کلانشهر اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: این جایگاه برای ایجاد فضا و سوله مخصوص بالگرد به حمایت خیران نیاز دارد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این مکان برای سه بالگرد مدی کوپتر پیش بینی شده است، گفت: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر موافقت کرده اما نیاز واقعی استان باتوجه به گستردگی و شرایط خاص آن به سه فروند مدی کوپتر است.
راستین خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در اصفهان از بالگردهای نظامی و با شرایط خاص برای اورژانس هوایی استفاده می شود در حالیکه مدی کوپترها، بالگردهای اختصاصی برای اورژانس پزشکی هستند.
وی درباره ایجاد سه جایگاه مخصوص بالگردهای اورژانس هوایی در سه نقطه کلانشهر اصفهان نیز گفت: بیمارستان کودکان امام حسین(ع) در شمال غرب، بیمارستان غرضی یا امام موسی کاظم(ع) در شمال و بیمارستان فارابی در شرق اصفهان به این منظور پیشنهاد شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: کارهای مربوط به مکان یابی و ایجاد جایگاه مناسب برای نشست و برخاست بالگردها در مکان های پیشنهاد شده، توسط دفتر مدیریت بحران شهرداری اصفهان در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه پیش از این یک جایگاه مخصوص بالگرد در بیمارستان الزهرا (س) در جنوب اصفهان ایجاد شده بود، تصریح کرد: این جایگاه در زمان حاضر به دلیل وجود یک ساختمان در جوار آن، بدون استفاده مانده است و برای انتقال مصدومان اورژانس هوایی از جایگاه بیمارستان ارتش استفاده می شود.
به گفته وی جایگاه های مخصوص بالگرد باید محدودیتی از نظر نشست و برخاست نداشته باشند و اطراف آن نیز ساختمان های بلند مرتبه و دکل های برق فشار قوی نباشد.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از حدود 140 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت ‌های پزشکی بصورت شبانه‌روزی می پردازد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح سلامت نوروزی امسال اظهار کرد: از ۲۴ اسفند لغایت امروز، ۶ هزار و ۵۲۰ نفر از کادر سلامت در طرح سلامت نورزی مشارکت فعالانه داشته‌اند که مجموعاً به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور خدمات ارائه کرده‌اند.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهم فعالیت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر توسط اورژانس، حدود ۷۰ هزار نفر به‌صورت سرپای در اورژانس مراکز درمانی، حدود هفت هزار نفر در بخش‌های عادی بستری، حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر اعمال جراحی اورژانس، بیش از دو هزار و ۶۶۰ عمل جراحی الکتیو و ۳۱ CPR موفق انجام‌شده است.


به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اورژانس ۱۱۵ استان نیز در طرح سلامت نوروزی امسال بیش از ۶ هزار و ۴۲۰ مأموریت داشته که بیش از یک هزار مأموریت آن در حوادث ترافیکی منجر به بستری بوده، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ مأموریت غیر ترافیکی، بیش از ۲۰۰ مراجعه به ایستگاه سلامت، ۶۶۰ زایمان، بیش از ۶ هزار و ۱۸۰ سیتی اسکن، بیش از ۲۶۰ MRI و بیش از دو هزار و ۲۹۰ سونوگرافی انجام‌شده است.


دکتر آشوبی همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه بهداشتی دانشگاه نیز در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آب‌رسانی، بیش از ۸۸۰ بازرسی از مراکز و اماکن بین‌راهی و بیش از یک هزار و ۵۵۰ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات طی این مدت انجام‌شده که از بین آنها حدود ۲۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.


وی همچنین از صدور اخطاریه بحرانی و غیر بحرانی برای بیش از چهار و ۶۴۰ مرکز و امکنه متخلف و تعطیلی ۹۴ محل تخلف در سطح استان گیلان در طرح سلامت نوروزی خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به اهم فعالیت‌های حوزه  غذا و دارو در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: طی این مدت از ۲۲ مرکز درمانی، ۶۹ صنف و شرکت توزیع‌کننده توزیعی سطح شهر رشت، ۱۵ کارخانه مواد غذایی فرآورده‌های گوشتی، لبنی و کنسروی بازدید شده است.

آشوبی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی حدود۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر به داروخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: بازدید مشترک از ۳۵ انبار پخش مواد غذائی، آشامیدنی و بهداشتی در سطح استان، ۲۷۱ بازدید از داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و بیمارستان‌ها، ۱۰۰ مورد بازدید مشترک از داروخانه‌ها، باشگاه‌ها، عطاری‌ها ١٠٠ مورد و هفت مورد بازدید از شرکت‌های پخش ازجمله اقداماتی نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی طرح سلامت نوروزی امسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارتقای ایمنی سفر تنها منوط به وجود زیرساخت‌ها نیست
  • مراجعه بیش از ۵۹ هزار نفر به اورژانس‌های ایلام
  • بیش از 59 هزار نفر به اورژانس‌های ایلام مراجعه کردند
  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • واژگونی سمند در گلپایگان با ۶ مصدوم
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی