Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نسبت به بخشی از سخنان روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن واکنش نشان داد.

کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت:
ایضاح!
دیروز در گرماگرم حضور پرشور مردم در راهپیمایی تجدید بیعت با #آرمانهای_امام_و_انقلاب، رئیس جمهور محترم در بخش پایانی سخنرانی خود نکاتی را بیان کردند که عکس العمل‌هایی سریع را در بر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مردم همان‌جا به من اعتراض کردند، و شورای نگهبان را بابت تأیید بعضی نامزدها سرزنش، که البته من از نظر جمعی #شورای_نگهبان دفاع کردم. و برخی دیگر سؤال می‌کردند که "ضرورت طرح بحث انتخابات آن هم حدود دو سال مانده به برگزاری انتخابات توسط رئیس جمهور محترم چیست؟" که صدالبته برای این بخش من هم پاسخی نداشتم.
ایشان فرمودند برگزاری انتخابات عامل ادامه حیات جمهوری اسلامی در 39 سال گذشته بوده ادامه دادند: از #شورای_نگهبان و سایر دست‌‌اندرکاران و نهادها می‌خواهم راه انتخابات را #سهل کنند.
با این گزاره من نیز موافق هستم اما به‌شرط آنکه سهم هر کدام از نهادها برای این #تسهیل روشن شود و همه نهادها خود را در هر شرایطی ملتزم به اجرای آن بدانند. سهم دولت در تهیه لوایح قانونی، سهم مجلس در تصویب قوانین کارآمد، سهم وزارت کشور در اجرای صحیح و بالاخره سهم #شورای_نگهبان در اجرای دقیق نظارت بر انتخابات لازم است به‌خوبی تبیین و از سوی همه پذیرفته شود، نه اینکه هر وقت نتیجه انتخابات به‌نفع ما بود آن را بپذیریم و در غیر این صورت به آن اعتراض نماییم. به‌خوبی در سال 88 خاطرمان هست که چگونه برخی قانون را نادیده گرفتند و همه‌پرسی و رفراندم انتخابات را برنتابیدند و شیرینی انتخابات آن سال را به دهان همین مردم تلخ کردند. آیا در آن سال چهار صد نفر رأی نداده بودند؟ بگذریم که برخی از آن افراد اکنون در دولت جناب روحانی حضور دارند.
اکنون که مجلس محترم در حال بررسی کارشناسی #قانون_انتخابات است، امیدواریم هرچه زودتر به مرحله نهایی برسد تا ابهاماتی که در این قوانین وجود دارد و اینجانب از سالها قبل بر آن تأکید کرده‌ام، برطرف شود و باعث اجرا و نظارت هرچه شفاف‌تر انتخابات شود.
رییس جمهور محترم همچنین پیشنهادی را مطرح فرمودند که به‌نظر می‌رسد کارشناسی نشده باشد چون که کاربرد اصل 59 برای همه آشنایان به حقوق اساسی معلوم است و نیاز به بحث بیشتر ندارد. اصل 59 مربوط به اعمال اختیارات قوه مقننه است. شاید آقای رئیس جمهور با اصلی دیگر آن را اشتباه کرده‌اند! البته باید بدانیم که قانون اساسی ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلفی دارد که ما هم نگرانیم چرا این ظرفیت‌ها به‌درستی به‌کار گرفته نمی‌شوند، مثلاً چرا نباید #سؤال و #استیضاح در رویکرد مجلس محترم وجود داشته باشد. فارغ از نتیجه، شاید سؤال از مقامات اجرایی این فرصت را برای آنها به‌وجود آورد تا برخی دلائل کمبودها و احیاناً ناکارآمدی‌ها را، بدون توجه به مسائل سیاسی توضیح دهند و مردم نیز از مشکلات موجود مطلع شوند. ما معتقدیم #قانون_اساسی مجموعه‌ای #واحد و #به_هم_پیوسته است که تمام اصول آن باید توسط مقامات و مسئولین کشور رعایت شود و بی‌اعتقادی به بخشی از آن به‌تعبیر رییس جمهور محترم، افراد را از #مدار_انقلاب خارج می‌کند و آنهایی که پیاده شدند به‌دلیل همین #عدم_اعتقاد و #التزام به #قانون_اساسی بوده و لاغیر. آنهایی که پیاده شدند به‌دلیل آن بود که #قانون_اساسی را تفسیر به رأی و اعلام می‌کردند برخی از اصول آن را قبول ندارند. #شورای_نگهبان این نظر شما را که نظر صحیحی نیز می‌باشد اجرا کرده است و جنابعالی هم تأیید می‌فرمایید؛ آنان که به قانون اساسی اعتقاد و التزام ندارند، انقلابی نیستند و نمی‌توانند در پست‌های سیاسی قرار گیرند. جمله‌ای منسوب به انشتین است که می‌گوید: "آنان که گاهی به نعل می‌زنند و گاهی هم به میخ، عاقبت چکش واقعیت روی انگشتان آنها می‌خورد". امید آنکه در اجرای قوانین و مخصوصاً قانون اساسی از این افراد نباشیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ماجرای مهاجرت پسر قالیباف

سخنگوی شورای نگهبان به حواشی اخیر مربوط به مهاجرت پسر محمدباقر قالیباف واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به پرسشی درباره انتشار اسنادی درباره فرزند رئیس مجلس در ایام بررسی صلاحیت‌ها و اینکه آیا شورای نگهبان مانند اقدامی که در خصوص آقای علی لاریجانی انجام داد، این موضوع را بررسی کرد؟ تاکید کرد: هر انتخابات شرایط خود را دارد و تاکنون نیز هیچ‌کس به صرف وضعیت خانواده رد صلاحیت نشده است.

گفتنی است در ایام پیش از انتخابات، ماجرای درخواست اقامت پسر محمدباقر قالیباف به کانادا و رد آن توسط این کشور با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

دیگر خبرها

  • صحت انتخابات مجلس در اصفهان تایید شد
  • انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان تایید شد
  • واکنش واعظی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان : روحانی نماینده‌ای نداشته که در شورای نگهبان حاضر شود
  • واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!
  • واکنش شورای نگهبان به ماجرای مهاجرت پسر قالیباف
  • خبر فوری از کاهش مدت خدمت سربازی از زبان سخنگوی شورای نگهبان
  • خبر مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره کاهش مدت سربازی
  • واکنش روابط عمومی مجلس به سخنان علم‌الهدی؛ منطبق بر واقعیت نیست
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای کاندیداهای مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی
  • واکنش سخنگوی شورای نگهبان به عکس و فیلم هایی که به قصد زیرسوال بردن انتخابات منتشر شد | ببینید