Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  عزیزاله شهیدی فر  درحاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی گل وگیاهان زینتی در محل دائمی نمایشگاه های شهرستان آمل افزود: در سال های گذشته این تسهیلات فقط برای ایجاد گلخانه های بسته، مدرن واصلاح وبازسازی پرداخت می شد، که با اصلاح این رویه به منظور افزایش و رونق تولید گل وگیاهان زینتی در این استان ازاین پس متقاضیانی که دراین بخش نیز علاقمند به سرمایه گذاری هستند، حمایت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد، که حدود 700هکتار از تولید گل وگیاهان زینتی استان در فضای روزباز انجام می شود که تولید کنندگان این بخش سهم مهمی در تولید وارسال آن به دیگراستانهای کشور وحتی صادرات دارند.

وی به وجود هزار هکتار گلخانه روباز وبسته در مازندران اشاره کرد وگفت: که بیش از 4هزار بهره بردار درتولید گل وگیاهان زینتی وآپارتمانی درمازندران فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه بیش از 70درصد گلخانه های موجود استان هم اکنون پایین تر از درجه 2 ویک هست ونیازبه اصلاح ساختار واستاندارد سازی دارد، گفت: که دولت درسال های اخیربرای اصلاح ساختار گلخانه های استان تسهیلاتخوبی پرداخت کرده است.

شهیدی فر، تسهیلات پرداخت شده دراین بخش در سال گذشته را حدود 100میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: امسال این تسهیلات دولتی برای حمایت از تولیدکنندگان گل وگیاهان زینتی برای اصلاح ساختار گلخانه ها به سمت استانداردسازی وافزایش صادرات به دو برابر افزایش داده شده است.

وی یادآورشد، که برای صادرات و حضور در بازارهای رقابتی کشورهای منطقه، چاره ای جز استانداردسازی تولید نداریم و باید اصلاح ساختار به طور جدی گرفته شود.

چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و مبلمان شهری استانهای کشور روز دوشنبه درمحل دائمی نمایشگاه های شهرستان آمل گشایشیافت.

در این نمایشگاه بیش از 44 شرکت و واحد تولیدی بخش گل و گیاه، مبلمان شهری و ماشین آلات از سراسر کشور تولیدات خود را در فضایی به مساحت 2 هزار متر مربع ، به نمایش گذاشته شده وتا 28 بهمن ماه صبح وعصر برای بازدید علاقمندان برپا است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات حمایتی فعالان صنایع‌دستی زنجان ۶۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید صفوی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: امسال دو میراث کشور شامل عید نوروز و رمضان ثبت جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر با ۲۷ دستگاه و ۱۲ کمیته کلید خورده است، ابراز کرد: پویشی با عنوان "شهر ما روزه‌دار است" در شهرها آغاز شده است تا گردشگری با حفظ حرمت ماه رمضان شکل گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید زنجان سال آینده هم سهم خود را در اقتصاد گردشگری بگیرد، یادآور شد: سال قبل زنجان جزو چهار استان برای افزایش میزان اقامت گررشگران در ایام نوروز بود.

وی در مورد مرمت آثار تاریخی عنوان کرد: در دو سال اخیر بیشترین اعتبارات مرمتی را دریافت شده و تقریباً در همه شهرستان‌ها پروژه اجرا شده است؛ به عنوان مثال پروژه ۳۸ میلیاردی در قیدار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صفوی با بیان اینکه هویت تاریخی استان باید بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پایگاه ملی داش‌کسن امسال ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ رویداد گردشگری استان در تقویم کشوری ثبت شده است، تصریح کرد: در استان یک هزار مزرعه ماهی وجود دارد و بیش از ۴۰ درصد زیتون در زنجان تولید می‌شود که این توانمندی‌ها با برگزاری رویدادها معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان حضور اینفلوئنسرهای چینی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را موثر خواند و گفت: در روزهای اخیر با حضور مسافرانی از مشهد شاهد این تأثیرگذاری بودیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار پروانه صنایع دستی در یک و نیم سال گذشته صادر شده است، عنوان کرد: جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی استان ۶۰۰ درصد افزایش یافت و رقم آن به هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در سال جاری رسید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز در این جلسه به پاسخگو بودن دستگاه‌ها به ستاد امر به معروف تأکید کرد و افزود: حفظ میراث فرهنگی زنجان از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمترین میراث زنجان غیرت، وعفت است و نگذاریم کشف حجاب در زنجان عادی‌سازی شود.

حجت‌الاسلام جواد ناصر با بیان اینکه باید فضای تذکر زنده شود و امر به معروف هزینه دارد، اظهار کرد: در فعالیت این ستاد بحث دستگیری از دستگاه مطرح است نه مچ‌گیری و آبروی دستگاه سرلوحه ما است.

کد خبر 6057276

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه
  • تسهیلات حمایتی فعالان صنایع‌دستی زنجان ۶۰۰ درصد افزایش یافت
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند
  • بهره مندی ۴۹۱ طرح کشاورزی از تسهیلات
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • لزوم هدایت تعاونی‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ای بانک توسعه تعاون
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید گل و گیاه زینتی در گلستان