Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:16:13 GMT

ساکاشویلی از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۹۸۰۹

ساکاشویلی از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد

رئیس‌جمهوری پیشین گرجستان که به لهستان دیپورت شده است، از اتحادیه اروپا و صدراعظم آلمان خواست که از وی حمایت کرده و جلوی «ویران شدن اوکراین» را بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ‌میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور پیشین گرجستان و چهره اپوزیسیون اوکراین اعلام کرد: من توسط مردان نقابدار در رستورانی در کی‌یف مورد حمله قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مرا ربوده، تهدید کرده و با یک هواپیمای خصوصی به لهستان فرستادند. این وضعیت یک توطئه از جانب پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری فاسد اوکراین است.

وی ادامه داد: اگر اتحادیه اروپا و به خصوص آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این باره کاری انجام ندهد، اوکراین ویران می‌شود. پترو پوروشنکو این کشور را به نابودی و ورشکستگی می‌کشاند و می‌خواهد از دست من خلاص شود زیرا من فساد را در این کشور افشا کرده‌ام‌.

ساکاشویلی اعلام کرد که در نظر دارد به طور قانونی به اوکراین بازگردد. او افزود: به طور حتم راهی برای بازگشت پیدا خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این، اوله اسلوبودیان، سخنگوی سرویس گارد مرزی اوکراین از اخراج میخائیل ساکاشویلی، چهره اپوزیسیون این کشور خبر داد و گفت: این فرد به طور غیرقانونی در خاک اوکراین اقامت داشت و از این رو مطابق با مقررات، به کشوری بازگردانده شده که از آن وارد اوکراین شده بود.

به گفته این سخنگو، ساکاشویلی با هواپیمایی از اوکراین به لهستان دیپورت شده است.

پیش‌ از این منابع خبری گزارش دادند، رئیس‌جمهوری پیشین گرجستان توسط عوامل ناشناس در کی‌یف بازداشت شده است.

در صفحه رسمی فیس‌بوک ساکاشویلی آمده بود که افراد ناشناس که نقاب بر چهره داشتند، ساکاشویلی را «ربوده‌اند».

در همین حال، سخنگوی ساکاشویلی پیش‌تر اعلام کرده بود، بر اساس برخی اطلاعات، افرادی که ساکاشویلی را گرفته‌اند، از اعضای یک واحد ویژه سرویس گارد مرزی بودند. سخنگوی این چهره اپوزیسیون اوکراین تصریح کرده بود: ما این اقدام را بازداشت با هدف اخراج ساکاشویلی از اوکراین تلقی می‌کنیم. ممکن است آنها او را به طور غیرقانونی به لهستان بفرستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری پیشین گرجستان در رستورانی در کی‌یف دستگیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: «با این صندوق ما به حمایت از اوکراین در برابر جنگ تجاوزکارانه روسیه، با هر آنچه که لازم باشد و تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهیم داد.»

به گزارش یورونیوز، در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از این پول برای تامین مالی خرید تجهیزات و آموزش نظامی تسلیحات کشنده و همینطور تجهیزات غیرکشنده استفاده خواهد کرد. این شورا همچنین قوانینی را برای خرید مشترک این تجهیزات از پیمانکاران دفاعی اتحادیه اروپا و نروژ تصویب کرد.

با ۵ میلیارد یورویی که روز دوشنبه تصویب شد، سقف این صندوق برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ به ۱۷میلیارد یورو رسیده است.

هفته گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کرده بودند که سقف مبلغ این صندوق را بازنگری کرده و ۵ میلیارد یورو در قالب کمک به ارتش اوکراین به آن اضافه کنند.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • آغاز کارزار تبلیغاتی در مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا
  • شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد
  • کمک‌های نظامی جدید یونان در راه اوکراین
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم
  • شولتز: با سود دارایی‌های مسدودشده روسیه برای اوکراین سلاح می‌خریم