Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به فعالیت های استان در زمینه گردشگری گفت: ما در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۶ میزان ۳۲ درصد رشد گردشگری خارجی در استان یزد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد امروز (24 بهمن) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یزد به عنوان شهری جهانی است که بایستی به خوبی برای آن برنامه ریزی کنیم و روز به روز برای شناخت آن به جهانیان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اقتصاد گردشگری به عنوان امری مهم در زمینه اشتغال و گردشگری است که قطعا این صنعت می تواند پیشرو و پیشگام باشد و روند کاهش بیکاری با این صنعت میتواند رو به رشد باشد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: بیش از 800 نوع شغل در ردیف مشاغل گرشگری میتوان تعریف کرد و بنا بر حضور هر گردشگر در هر محیطی 11 شغل ایجاد می شود.

 

دانش یزدی تصیح کرد: ما در استان در 9 ماهه امسال رشد 32 درصدی در زمینه گردشگری داشته ایم که امسال 110 هزار نفر گردشگر خارجی داشته ایم.

 

وی گفت: در زیرساخت های گردشگری نیز 124 واحد اقامتی با ظرفیت 5 هزار تخت داریم که سنتی 53 واحد و بین راهی 51 واحد است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: در سال 96 میزان 63 میلیارد سرمایه گذاری بوده که 53 میلیارد آن در حوزه اقتصاد مقاومتی با 57 پروژه بوده است.

 

دانش یزدی خاطرنشان کرد: طرح های گردشگری در حال ساخت با پیشرفت بالا 50 درصد فیزیکی تعداد 109 پروژه است که ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری استان و یک میلیارد ۴۳۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که در کارگروه آن را پیشبینی کرده ایم.

 

وی افزود:در حوزه میراث فرهنگی در زمینه ثبت آثار 1720 اثر داشتیم که در سال 95 و 96 نیز 191 مورد ثبت ملی به آنها اضافه شده است  و 5 اثر ثبت جهانی داریم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: تعداد 286 بنا در استان مرمت شد که ساماندهی قنات زارچ و موزه و مجموعه تاریخی صدرالعلما یزد است که بسیار ارزشنده با مشارکت آلمان است.

 

دانش یزدی گفت: مشارکت خانه های ایرانی از جمله طرح ها برای حمایت ساکنان بافت تاریخی بود که در 95 و 96 تعداد 315 پروژه را در بحث خانه های مشارکتی داشتیم.

 

وی افزود: ما 78 واحد اقامتی در حال حاضر داریم که 46 واحد بوم گردی داریم که 40 مورد نیز در زمینه مدریافت مجوز هستند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  گفت: 84 واحد خدمات مسافرتی فعال هستند که 9 دفتر اطلاع رسانی نیز در این زمینه داریم.

 

دانش یزدی بیان کرد: ما 46 رویداد و جشنواره داشتیم که سعی داریم در این زمینه نیز ماندگاری گردشگری را دنیال می کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی یزد ما 75 جشنواره و برنامه در زمینه نوروز داریم که سفره های هت سین، شاهنامه خوانی، جشنواره بادبادک ها از جمله این برنامه ها است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: زیرساخت های مناسب نیز در دستور کار ما است که امیدواریم بتوانیم آن را افزایش دهیم.

 

دانش یزدی بیان کرد: اشتغال در حوزه صنایع دستی تاکیدات ما است که 406 نفر در قالب 10 کارگاه تولیدی و 132 واحد داشته ایم که بیشترین صادرات ما بالغ بر 19 میلیون دلار است که گلیم و زیلو و شیشه به عنوان این صادرات ها است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد