Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،صنعت گران گردشگری ، نبود زیرساخت های هتلینگ،گرانی قیمت ها، نبود وحدت رویه در اجرای قانون ،محدود بودن پروازهای خارجی در فرودگاه ساری و تحقق نیافتن صدور ویزای فرودگاهی را از دیگر مشکلات گردشگری مازندران اعلام کردند.
مدیریکی از آژانس های مسافری در بهشهر کمبود زیرساخت های گردشگری چون هتل و مراکز اقامتی مجهز، تجهیز نبودن اژانس ها به خودرو مسافری کوچک مقیاس ملکی برای جابجایی گردشگران را مهمترین مشکل این بخش می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانیال چالویی اشرفی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات صنعتگران گردشگری مازندران در ساری گفت که هم اکنون مراکز اقامتی این خطه شمال کشور با وجود ظرفیت های مناسب برای پذیرش گردشگر از زیرساخت های مناسب برای پذیرش مسافران خارجی و تورگردان را ندارند.
وی نبود وحدت رویه در اجرای قانون را از سوی دستگاه های اجرایی و انتظامی در پذیرش گردشگران را از دیگر مشکلات این بخش می داند.
مسوول انجمن آژانس های گردشگری مازندران ناهماهنگی ها و برخورد سلیقه ای را مهمترین مشکل در رونق صنعت گردشگری در این استان می داند.
علی جعفری گفت که در شرایط فعلی برخورد سلیقه ای باعث شده تا دستورالعمل و قوانینی که در ارتباط با پذیرش گردشگران وجود دارد از سوی دستگاه های اجرایی و انتظامی نادیده گرفته شود و اجرا نشدن تورهای گردشگری مطابق با قراردادها ضرر تورگردانان را موجب شده است.
وی نمونه این برخورد سلیقه را بیشتر در مورد گردشگران خارجی دانست و اظهارداشت : براساس دستورالعمل شناسایی گردشگران خارجی باید براساس کد شناسنه ارایه شده از سوی نیروی انتظامی و پاسپورت باشد.
جعفری گفت که در بسیاری از مواقع دستگاه های مرتبط این رویه را قبول نداشته و دست اندازهایی را پیشرو گردشگران خارجی قرار می دهند که آنها را از سفر به مازندران برای تورهای بعدی با تردید مواجه می کند.
محسن مردانی تور لیدر ( راهنمای مسافر) موازی کار، دخالت مدیران آژانس ها در کار تورلیدرها را معضل این حوزه دانست.
وی از نبود وحدت رویه و هماهنگی در بین دستگاه های اجرایی و انتظامی در چگونگی برخورد و پذیرش گردشگران به خصوص خارجی ها را مشکل دیگری در این بخش اعلام کرد.
این تورلیدر مازندرانی ضعف اطلاع رسانی پبرامون معرفی ظرفیت های گردشگری و تعریف نشدن سوغات مشخص برای این خطه شمال کشور را از دیگر مشکلات در حوزه گردشگری می داند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران معتقد است که در شرایط فعلی راهگشای اصلی برای اشتغال در این خطه شمال کشور گردشگری است و برای تحقق این هدف باید به حوزه زیرساختی در مازندران توجه شود.
علی تقی پور رونق گردشگری مازندران را منوط به داشتن وحدت رویه، هماهنگی در اجرا و آموزش همگانی به خصوص برای تورگردانان دانست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری وجود برخی ناهماهنگی دراجرای دستورالعمل های قانونی و برخورد سلیقه ای را مشکل اصلی در حوزه گردشگری می داند.
مهران حسنی گفت که در حالی این ناهماهنگی ها و برخورد سلیقه ای درسطوح پایین مدیریتی و اداری انجام می شود که برنامه مدیران بالادستی در استان رونق صنعت گردشگری است.
وی رفع این ناهماهنگی ها و برخورد سلیقه ای با حوزه گردشگری را در گروه آموزش های همگانی و آشنایی با نقاط مثبت صنعت گردشگری می داند.
در مازندران 750 واحد رسمی اقامتی و 90 هزار ویلا و اقامتگاه فاقد مجوز برای پذیرایی از مسافران و گردشگران دارد.
طبق آخرین آمار در 9 ماهه امسال 53 میلیون نفرشب مسافر و گردشگر به مازندران سفر کردند که با احتساب میانگین اقامت 3 شب برای هر نفر حدود 17 میلیون مسافر و گردشگر به مازندران آمدند.
گزارش خبری: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، در اسپانیا و فرانسه با اطمینان می گویند که کیلیان امباپه فصل بعد برای رئال بازی خواهد کرد.

اینکه امباپه به باشگاه پی اس جی در مورد جدایی در پایان فصل خبر داده، یک واقعیت است و اخیرا خود او نیز اذعان داشت که حتی با قهرمانی پی اس جی در لیگ قهرمانان نیز نظرش تغییر نمی کند ولی چون هنوز رئال نیز در لیگ قهرمانان شانس قهرمانی دارد، امباپه هیچ اظهارنظر رسمی در مورد پیوستنش به این باشگاه نداشته است.

دیروز وقتی از فاره در مورد انتقال امباپه و اینکه چه زمانی نهایی خواهد شد، سوال شد، او پاسخ جالبی داد: «من هیچ اطلاعی ندارم. با اطمینان می گویم که حتی خود فلورنتینو پرز نیز جوابی برای سوال شما ندارد. اگر هم چیزی بداند که معتقدم نمی داند، به کسی نخواهد گفت. این را فقط خدا می داند.»

فاره ادامه داد: «الان فقط امباپه، پدر و مادرش در مورد مقصد بعدی او اطلاع دارند و این تصمیم خودشان است. باید منتظر بمانیم تا آنها حرف بزنند.»

دیگر خبرها

  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • حتی خود پرز هم نمی‌داند امباپه می‌آید یا نه!
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد