Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-19@06:51:35 GMT

درخواست وزیر کشور از روحانی درباره یک طرح

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۰۲۴۸

صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ابتدای این برنامه ضمن خیرمقدم به رئیس جمهوری، وزرا، استانداران و مسئولان دستگاه‌های اقتصادی حاضر در جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در این جلسه که تمامی استانداران، وزرا و مسئولان بخش‌های اقتصادی حضور دارند پیرامون بحث تولید و اشتغال گزارشی توسط دستگاه ها ارائه خواهد شد، همچنین جمع بندی از مسائل و مشکلات در این حوزه ها در حضور رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم وی در ادامه افزود: دو استان خراسان جنوبی و اصفهان به نمایندگی از سایر استان‌ها موضوعات را از استان‌های مختلف جمع‌بندی کرده‌اند. این جمع‌بندی‌ها روز گذشته در حضور وزرای صنعت و کار و استانداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی که در این حوزه‌ها می‌شد در حد وزارتخانه‌ها گرفت این اقدام نیز توسط مسئولان امر تصمیم گرفته شد همچنین مقرر شده امروز این مباحث در حضور رئیس‌جمهور توسط دستگاه‌های متولی  مطرح شود.

وزیرکشور تصریح کرد: امیدواریم این جلسه مقدمه‌ای باشد که سیاست‌های کلان دولت در حوزه تولید و اشتغال مطرح شود لذا خود رئیس‌جمهور نیز مصمم و جدی پیگیر هستند تا آنها را محقق کنند.

رحمانی فضلی گفت: ما در وزارت کشور در کنار سایر کارها این برنامه‌ها را با اهمیت بالا و به طور جد توسط استانداران و فرمانداران پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین جلسه‌ای با حضور تمامی فرمانداران در اسفند ماه به منظور بررسی و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال و تولید و عرصه‌های اقتصادی در سال جدید برگزار خواهد شد تا بتوانیم با پیگیری و تلاش این سیاست‌ها را محقق سازیم.تمدید

وزیرکشور با اشاره به بحث واگذاری اختیارات به استانها نیز گفت: ظرفیت‌های استان‌ها و سطح کارشناسی آنها بسیار بالاست و یقین داریم کارها به راحتی در استان‌ها تصمیم‌گیری شده و پیش می‌رود. لذا درخواستمان این است که مدت زمان واگذاری بیش از 100 مورد اختیار به استان‌ها برای سال 97 هم تمدید شود، چون طبق مصوبه این مدت زمان تا پایان سال 96 بود که نامه تمدید آن را برای جنابعالی تهیه و ارسال کرده‌ایم.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به اینکه می‌خواهیم در این زمینه کار انقلابی کنیم، پیشنهاد می‌شود. اختیارات یک تا سه استان در چهارچوب اصل 127 هم‌تراز با اختیارات دولت در حوزه‌هایی که تعیین می‌کنیم. افزایش یابد، این پیشنهادی است که همه استانداران دارند و درخواستمان این است که با این پیشنهاد موافقت شود.

وی تصریح کرد: شورای گفت‌وگو ظرفیت بسیار بالای بخش خصوصی است اما در اجرای مصوبات آن سرعت بیشتری لازم است همچنین درخواستمان این است که دستگاه‌های اجرایی دقت بیشتری در اجرای مصوبات شورای گفتگو داشته باشند.لذا جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی نیز در سطح ملی توسط وزیر اقتصاد و در سطح استان‌ها نیز توسط استانداران تشکیل می‌شود که در برخی موارد اجرای مصوبات دچار کندی هستند که باید با سرعت بیشتری توسط دستگاه‌های اجرای دنبال و اجرا شود.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع آمایش سرزمینی از مسائل بسیار مهم کشور به شمار می‌رود، گفت: درخواستمان این است که دستور بفرمایید آمایش سرزمینی ظرف یک و نیم سال آینده توسط سازمان برنامه بودجه تهیه و به اتمام برسد.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توفیقات خوبی بدست آمده است، طبق بررسی‌هایی که در این قانون انجام شده دستگاه‌های اجرایی وظایفی بر عهده شان گذاشته شده که برخی دستگاه‌ها در انجام آن وظایف دقت و سرعت لازم را نداشتند که گزارش آن را تقدیم رئیس جمهوری کرده‌ایم که دستورات لازم را ایشان داده اند.

وی با اشاره به جلسه مشترک با بانوان فعال اقتصادی اظهارداشت: در این جلسه که با حضور 100 نفر از بانوان فعال در عرصه اقتصادی و تولید داشتیم افرادی حضور داشتند که بیش از دو هزار کارگر و 300 مرکز تولیدی و اقتصادی داشتند و در کار اقتصادی شان نیز با انگیزه و فعال بودند لذا مصوبات آن جلسه را خدمت رئیس‌جمهوری ارسال کرده‌ایم بنابراین باید به حوزه بانوان فعال اقتصادی توجه ویژه شود.

وزیرکشور خاطرنشان کرد: شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شرق کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که البته حدود 10 سال پیش شورای امنیت ملی تصویب کرده تا این جلسات برگزار شود و از هر سه قوه نیز در این شورا حضور دارند و با قدرت می‌شود کارها را پیش برد اما دقت لازم از قبیل پیش بینی ردیف بودجه و امکانات نشده بود که در نامه اخیراً تمامی موارد برای رئیس جمهوری نوشته شده بود که خوشبختانه دستور فرمودند این موارد انجام شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طرح رونق تولید طرح بسیار خوبی است، گفت: لازم است دستور فرمایید که بانک‌ها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا اعتبار و رقمی که پیش‌بینی شده تا پایان سال 96 پرداخت شود.

وی ادامه داد: اکنون دو هزار و 26 واحد را بانک‌ها تملیک کرده‌اند که در این خصوص دوبار گزارش داده‌ایم و جنابعالی هم دستور فرمودید بانک‌ها به سرعت نسبت به آزادسازی این تملیک‌ها اقدام کنند زیرا تملیک کردن به معنای خواباندن سرمایه است. لذا در این شرایط نمی‌توان کاری انجام داد.نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند بنابراین درخواست ما این است که مجددا دستور فرمایید بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند و این تعداد واحد تعیین تکلیف شوند.

وزیر کشور با اشاره به گزارش وزیر صنعت مبنی بر واگذاری بیش از 4 هزار و 600 واحد اظهار داشت: در واگذاری طرح‌های عمرانی ظرفیت بسیار بالای وجود دارد یکی از اشکالات مهم در واگذاری دستگاه های نظارتی هستند که به نظر می‌رسد در این خصوص باید در جلسه سران قوا تصمیمات لازم اتخاذ شود و ان‌شاالله جزئیات اشکالات آن را اعلام خواهیم کرد و در آن جلسه تصمیم گرفته شود تا دستگاهی نظارتی کمک بیشتری کنند تا این واگذاری‌ها به راحتی انجام بگیرد.

رحمانی‌فضلی گفت: از وزارت کار درخواست داریم اجازه دهد با هر روش و ملاحظه‌ای که دارند اجرای طرح اشتغال به استانها واگذار شود و وزارت کار و کشور به اجرای این طرح نظارت کنند لذا زمان برای ما بسیار با ارزش است و باید به کار سرعت دهیم.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ۳ اولویت مهم آذربایجان شرقی/۲۷۱ کیلومتر مرز اقتصادی داریم

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، سه اولویت مهم و عاجل استان که باید هرچه سریع تر پیگیری شود را تشریح کرد.

مالک رحمتی عصر دوشنبه، ۲۸ اسفندماه در نشست خبری، در تشریح پروژه‌های استان، اظهار کرد: برخی کارها را باید عاجل و سریع انجام دهیم و برخی میان مدت و تا پایان ۱۴۰۴ بوده و برخی نیز مثل برنامه هفتم توسعه مختص بلندمدت هستند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص پروژه‌های عاجل استان، تشریح کرد: اولین اولویت عاجل ما، اجرایی شدن تمامی مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم است. برخی از پروژه‌های مصوب دو سفر رییس جمهور به استان به اتمام نرسیده‌اند زیرا دو یا سه ساله بوده و به تناسب در حال انجام هستند. مثلا مصوبه تشکیل شرکت مس که باید پیگیری شود. در این مصوبات، عدد قابل توجه ۱۰۷۵ میلیارد تومان برای مس سونگون از بابت مسئولیت‌های اجتماعی درنظر گرفته شده و قرار بود که در پروژه‌های عمرانی، بهداشتی و ... هزینه شود ولی عملیاتی نشد.

وی گفت: برای پیگیری این مصوبات، جلسه‌ای با حضور تمامی دستگاه‌ها در دفتر ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال جاری توانستیم نزدیک به ۲۰ درصد از این اعتبار را دریافت کنیم.

رحمتی ادامه داد: اولویت دوم عاجل استان، پروژه‌های عمرانی نیمه کاره است. تعداد این پروژه‌ها قابل توجه است بنابراین ۳۳ پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نقاط مختلف استان را انتخاب کردیم که اغلب زیرساختی و پایه توسعه استان هستند.

وی افزود: اولویت سوم عاجل استان نیز توسعه متوازن استان است. تمامی نقاط استان آذربایجان شرقی، ظرفیت و استعداد دارند و ما مکلف هستیم که کل استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم. آذربایجان شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور مهم و شریک تجاری استراتژیک با چند کشور باید پویاتر از الان در عرصه سیاست خارجی عمل می‌کرد. ارتباطات تجاری، اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی با جمهوری آذربایجان، نخجوان، ارمنستان و ترکیه و دو کشور چین و روسیه داریم و باید کارهای قابل توجهی انجام دهیم.

تشکیل شورای بین الملل استانداری آذربایجان شرقی

رحمتی از تشکیل شورای بین الملل استانداری آذربایجان شرقی در راستای رسیدن به دستاوردهای شایان در عرصه بین الملل خبر داد و گفت: اقدام دیگر ما در راستای حفظ جایگاه بین المللی استان، تغییر نگاه به ۲۷۱ کیلومتر مرز استان است. جلسات متعددی با مسئولان ارشد در این خصوص برگزار کرده و نظر مسئولان را به این امر جلب کردیم که این مرزها، مرز اقتصادی باشند و با استفاده از ظرفیت‌های آن، استان نهایت بهره مندی را داشته باشد و در این راستا نیز کریدوری در حال اجرایی شدن است.

درخواست تبریز برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی با کشورهای همجوار

وی از درخواست تبریز برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی با کشورهای همجوار خبر داد و افزود: می‌خواهیم کمیته‌های مشترک اجرایی تشکیل شود زیرا جلسات دیپلماتیک در این راستا صرفا در حد تقدیر و صحبت هستند ولی ما تاکید داریم تا کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و فعالیت‌های اجتماعی بتوانند پروژه مشترک تعریف کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که یکی از افتخارات دولت سیزدهم، برخورد با فساد اداری در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز ذیل سیاست‌های ریاست جمهوری، اگر موردی از فساد گزارش شود، قطعا برخورد قاطع و بازدارنده خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های استان، حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری یکی از مسیرهایی است که به توسعه، اشتغال پایدار و رشد اقتصادی و فرهنگی استان کمک می‌کند. جهانی شدن روستای کندوان در مجمع گردشگری سازمان ملل از جمله این پتانسیل‌ها بوده و کندوان تنها یکی از ده‌ها روستای دارای ظرفیت استان است که به ثبت رسید.

وی در خصوص حضور بانوان استان در عرصه‌های مختلف، افزود: از ۵۱۰ کاندیدای انتخابات امسال، ۴۴ نفر از بانوان بودند که دو نفر نیز در شهرستان‌های استان به عنوان منتخب مردم برگزیده شدند. تقریبا نیمی از واجدین شرایط رای استان نیز بانوان بودند که این تناسب در پای صندوق رای نیز تقریبا حفظ شد و حدود ۶۰۰ هزار نفر از بانوان و ۷۰۰ هزار نفر از مردان واجد شرایط در استان رای دادند.

وی در خصوص خام فروشی صنایع نیز گفت: تاکید داریم که باید ترجیحا از خام فروشی پرهیز شود و زنجیره ارزش برای هر صنعتی تشکیل شود.

رحمتی در خصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان، افزود: این شرکت تشکیل یافته اما دارایی‌هایی مربوطه هنوز ثبت نشده است. در این زمینه یکی از مدیران خوب، خوشنام و باتجربه استان(آقای عظمایی) امروز به عنوان مدیر مجتمع مس سونگون معرفی شد. برای بهره مندی اقتصاد استان از سونگون باید پروژه‌های توسعه‌ای اجرا و مصوبات مربوطه نیز عملیاتی شود.

وی در ادامه با تقدیر از حضور مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفندماه سالجاری، گفت: همواره مردم این خطه در رویدادهای ارزشی و انقلابی پیش رو و مسئولیت پذیر هستند و با وجود برخی کاستی و ناملایمات، پای صندوق‌های رای حضور یافته و اراده خود را برای اداره کشور به‌کار گرفتند.

وی افزود: بیش از ۱۳۰۰ نفر برای نامزدی در این انتخابات ثبتنام کرده بودند که بیش از ۷۰۰ نفر آن‌ها تایید صلاحیت نهایی شدند و از حضور آن‌ها برای داغ کردن تنور انتخاباتی و از هواداران آن‌ها که با عشق و علاقه در فضای تبلیغات انتخاباتی شور و شعفی ایجاد کردند و به خصوص گروه‌های سیاسی متعددی که حضوری فعال داشتند، قدردانی می‌کنم. لازمه بالندگی یک جامعه، فعالیت آزادانه گروه‌های سیاسی مجوزدار است که در انتخابات نیز شاهد آن بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از دستگاه نظامی، امنیتی، سپاه و قضایی که با بسیج بیش از ۲۰ هزار نفر، امنیت لازم برای برگزاری انتخابات را مهیا کردند، ادامه داد: عنصر اساسی و تاثیر گذار دیگر در انتخابات نیز مجاهدان سطح اول جنگ روانی کشور یعنی رسانه‌ها هستند که در فضای انتخاباتی که دشمن، تمام سرمایه خود را به ایران کشانده بود تا مردم را از حضور در انتخابات باز دارد، با کارهای نو و ابتکاری رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف، بار دیگر نقشه‌های دشمن را خراب و به مردم آگاهی لازم دادند.

وی گفت: حداقل وظیفه رسانه‌ها، اطلاع رسانی است. بعد از اطلاع رسانی به هنگام و رعایت امانت و سرعت عمل بدون اعمال سلیقه نیز کار دوم آن‌ها اقناع سازی است و باید شبهات جامعه را با پژوهش و کارهای ابتکاری رفع کنند. سومین وظیفه یک رسانه پس از این‌که دو وظیفه قبلی را انجام داد و به مرجعیت رسید و توانست مورد اقبال مردم باشد، گفتمان سازی و ادبیات سازی است.

تا زمانی که کاتد در سونگون تولید نشود، زنجیره مس قابل تعریف نیست

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: نزدیک به ۶۸ همت پروژه در مس سونگون در حال عملیاتی شدن است. تا زمانی که کاتد در این مجموعه تولید نشود، زنجیره مس در پایین دست تعریف نخواهد شد. کاتدی که الان در سونگون تولید می‌شود، به لحاظ مقدار و کیفیت چندان قابل توجه نیست.

وی هم‌چنین با اشاره به تاکید رییس جمهور بر حمایت از صنعت کیف و کفش تبریز، اظهار کرد: اکنون تعداد ۱۰ زنجیره ارزش در استان تعریف شده و دو زنجیره نیز در حال افزوده شده است. نقطه ضعف ما در حوزه کفش، بحث برندسازی است. ما بهترین چرم و کفش را تولید می‌کنیم و کفش تولیدی در فروشگاه‌های مطرح کشور با نام برندهای دیگر به فروش می‌رود و ارزش افزوده آن نیز برای صاحبان برندها است. برای امر برندسازی در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال جنجالی: دنی آلوز از زندان آزاد می‌شود
  • احتمال جنجالی: دنی آلوز از زندان آزاد می‌شود!
  • تشریح ۳ اولویت مهم آذربایجان شرقی/۲۷۱ کیلومتر مرز اقتصادی داریم
  • اعلام مهم وزیر اقتصاد : رشد اقتصادی به این عدد می‌رسد
  • روایت وزیر اقتصاد از رشد اقتصادی
  • رونمایی از سامانه سوت‌زنی در ورزش با حضور وزیر
  • مالیات صنایع مستقر در مازندران به حساب درآمد مالیاتی استان واریز شود 
  • جلسه نمایندگان کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌ها با وزیر ورزش
  • اگر موافق هستید صلوات بفرستید وگرنه ختم جلسه!
  • ادامه جلسات مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر