Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:04:13 GMT

کمک فنری که شکست، انصافی که ترک نخورد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۰۲۷۹

کمک فنری که شکست، انصافی که ترک نخورد

چند وقتی می شد که تلق تلق خاصی بر خلاف دیگر جریق و جروق های معمول از پشت اتومبیل و داخل اتاق شنیده می شد و در موقع شتاب گرفتن، ترمز کردن و یا عبور از ناهمواری های سطح خیابان صدا چند برابر می شد. تازه معاینه فنی گرفته بودم و هرگز فکر نمی کردم شاید برای فنرها مشکلی پیش آمده باشد. دیگر طاقتم طاق شد و تصمیم گرفتم بعد از گرفتن اولین حقوق خود را به جلوبندی سازی برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

روز موعود فرا رسید و سر ماشین را به سمت جلوبندی سازی در یکی از خیابان های تهران کج کردم. دهانه کوچک تعمیرگاه و انبوهی از اگزوزهای مختلف که در کنار هم چیده شده بودند و چال معروف تعمیرگاه ها که همیشه وحشت افتادن در آن را دارم.

سلامی و علیکی و کمی شوخی مخصوص تعمیرکاران ...

یکم برو جلو، خوبه خوبه... حالا همین فرمون بیا عقب و ...

چند نوبتی با راهنمایی اوستا جلو و عقب کردم و ماشین را روی چال نگه داشتم. به محض پارک کردن و پیاده شدن، مرد میانسالی که موهای جلوی سرش ریخته بود و لباس یک سر سرمه ای رنگی به تن داشت جلو آمد و با لبخندی که از روی صورتش محو نمی شد، از نردبان چال پایین رفت و شروع کرد به وارسی زیر ماشین. همانطور که زیر اتومبیل بود، گفت:  

اوه اوه ... اینکه اصلن کمک نداره، چطوری با این راه می رفتی، بوش های محل نصب کمک فنرت شکسته، باید تعویض بشه.

سرمو کردم زیر چال و فورا پرسیدم: چقدر هزینش می شه؟

رقمی را گفت و بعد از کمی بالا و پایین کردن پذیرفتم.

از چال بالا آمد و رفت ته تعمیرگاه و در اتاقکی که مملو از وسایل و ابزار اتومبیل بود، مشغول پیدا کردن کمک فنر شد.  

در همین هنگام، مرد میانسال دیگری با قد و قواره نسبتا بلند که سبیل کم پشتی پشت لب داشت و چشمان ریزش به سختی دیده می شد و از ظاهرش بر می آمد صاحب تعمیرگاه باشد، به من نزدیک شد و همانطور که دو دستش درون جیب کاپشن کرم رنگش بود با آرنج به من زد و سلامی کرد و به آرامی گفت:

الان میاد دوباره میره تو چال و بهت می گه که یه چیزی اونجا آویزونه!! هرچی بهت گفت که جلوبندیتم خرابه و باید ال کنی و بل کنی زیر بار نرو ... این کارشه، برای یه کار کوچیک صد تومنی یهو به خودت میای می بینی پونصد تومن افتادی تو خرج ...

مردم میانسال سراسر سرمه ای پوش، کمک فنر جدیدی آورد و دوباره رفت زیر ماشین. اندکی نگذشته بود که از زیر ماشین صدای اوه اوه اش بلند شد...

اینکه جلو بندیشم خرابه، یکم ببرش عقب. بذار برات درستش کنم. خیلی خطرناکه!! فرمونتم که میزون نیست.

بله! صاحب مغازه متاسفانه درست می گفت. همان سناریو و همان گفته ها ...

بدون اندکی تعلل گفتم نیازی نیست فعلن نمی خواد ...

صاحب مغازه دوباره به من نزدیک شد و گفت: این نونا خوردن نداره، حرومه، آخه انصافم خوب چیزیه. هزار دفعه بهش گفتم اما کو گوش شنوا. چهارتا بچه داره منم نمی خوام از نون خوردن بی افته وگرنه تا الان بیرونش کرده بودم ...

اوستا از چال اومد بیرون و دستاشو با لنگی که داشت پاک کرد و بدون اینکه لبخندی از رضایت در چهره اش باشد خداحافظی کرد.

با خودم گفتم، خداروشکر، درسته که تو این موقعیت کمک فنرمون شکست اما انصاف صاحب مغازه ترکم بر نداشت. چه زیباست هماره و مخصوصا در این روزهای پایانی سال، با وجود مشکلات فراوان اقتصادی؛ انصاف را سرلوحه خود قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: هرچند سفر به سبک هیچهایک هیجان زیادی برای گردشگران دارد، اما باید و نبایدهایی دارد که با رعایت آنها سفر دلچسب‌تر می‌شود.

هیچهایکر برای سفر بین شهرها کنار جاده می‌ایستد و علامت می‌دهد تا راننده‌ای مرامی او را سوار کرده و تا مقصد بعدی با خود همسفر کند. به این صورت هزینه‌های سفر تا حدود زیادی کمتر می‌شود. به همراه داشتن و پوشیدن لباس‌هایی به رنگ روشن یکی از نکات مهم برای هر هیچهایکر است. همچنین داشتن کیف و کوله‌پشتی مناسب هم نکته مهمی برای یک سفر هیچهایکی راحت است. وقتی به عنوان یک هیچهایکر کنار جاده‌ای منتظر ماشینی بودید، اگر احساس خوبی نسبت به آن ماشین یا راننده‌اش نداشتید هرگز سوار نشوید. سعی کنید قبل از سوار شدن چند کلامی با راننده صحبت کنید و لحن و صحبت‌های او را تحلیل کنید. وقتی سوار شدید سعی کنید حواس‌جمع باشید و تا جای ممکن از خوابیدن بپرهیزید. بهتر است در اولین فرصت مشخصات ماشین و شماره پلاک آن را برای نزدیکان خود ارسال کنید تا در صورت بروز مشکل دسترسی به خودرو راحت‌تر باشد. لوازم و مدارک ضروری و پول‌هایتان را در یک کیف جداگانه یا کیف‌های کمری قرار دهید. قرار دادن آن‌ها در کوله‌پشتی درست نیست. در این صورت اگر به طور اتفاقی کوله پشتی شما گم شد تا مورد سرقت قرار گرفت پول و مدارکتان در امان خواهد ماند.

مقاصدی که یک هیچهایکر در ایران می‌تواند از آن‌ها بازدید کند معمولا جاهایی است که مسیر صعب‌العبوری نداشته باشند و دسترسی به آن‌ها به خصوص با پای پیاده راحت باشد. انتخاب هیچهایکرها باید مسیر ماشین‌روی خوبی داشته باشد. برای پیدا کردن ماشین احتیاط کنید و هر جایی از جاده نایستید، به خصوص کنار جاده‌های فرعی یا جاهایی پرت که عبور و مرور در آن‌ها کمتر است، احتمال خطر بسیار بیشتر می‌شود. محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد را برای پیدا کردن خودرو انتخاب کنید. این نوع سفر برای همه افراد مناسب نیست و صرف علاقه به سفر نمی‌تواند برای انتخاب روش هیچهایک کافی باشد. یک هیچهایکر فردی است کنجکاو که همواره به دنبال کشف ناشناخته‌ها و ماجراجویی‌های جدید است و تحمل بالایی برای پذیرش مخاطرات و چالش‌های احتمالی دارد. هیچهایک می‌تواند برای انواع سفرها به کار رود، ولی عمده سفرهای مورد استفاده در ایران و کشورهای توریستی رو به توسعه مناطقی با جاذبه طبیعت و روستاهای بکر با پیشینه تاریخی است. کد خبر 848663 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن سفر - گردشگری هزینه خبر مهم

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • لوازم یدکی رنو
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • تلاش ناموفق جود: تمرکز کین به هم نخورد! (عکس)
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • فیلم| متفرق‌کردن معترضان اسرائیلی با ماشین آب‌پاش