Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@04:33:38 GMT

تصدی گری بخش خصوصی تاکنون رخ نداده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۰۵۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛ جمشید برزگردر اجلاس سراسری انبوه سازان ایران گفت: باید برای بهبود فضای کسب و کار و صنعت ساختمان مشکلات و گره ها را از سر راه این حوزه برداریم.
وی بیان کرد: بعد از گذشت 4 دهه هنوز بخش مسکن به برنامه های مدنظر خود نرسیده است، اما باید دولت به بخش مسکن افتخار کند که با این همه مشکلات همچنان به کار خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بعد از وقوع زلزله رودبار و بم تلنگری در میان مسئولان مسکن به وجود آمد که چاره ای باید برای بافت های فرسوده و بخش مسکن اندیشیده شود، به همین دلیل سازمان نظام مهندسی تشکیل شد و مشارکت بخش خصوصی در حوزه احداث و مسکن مورد تشویق قرار گرفت.
رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران با تأکید بر اینکه تاکنون تصدی گری به بخش خصوصی به شکل واقعی رخ نداده است، گفت: مسئولان به بخش خصوصی اعتقاد ندارند و هنوز در هیچ یک از تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در بهبود فضای کسب و کار و قوانین مربوط به بخش مسکن از نقطه نظرات بخش خصوصی استفاده نمی کنند.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی همواره به دنبال اصلاح قوانین مربوط به بخش مسکن است، پس کار را باید به بخش خصوصی واگذار کنند و باید اذعان کرد هنوز شرکت های توسعه ای را توسعه نداده ایم.
برزگر با تأکید بر اینکه آیا با این سیاست ها می توان بافت های فرسوده را بازسازی کرد، گفت: با شعار نمی توانیم به اصلاح و بازسازی بافت فرسوده اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رشد 100 درصدی انشعابات آب و برق قطعاً بر قیمت تمام شده مسکن تأثیر خواهد گذاشت، بنابراین باید گفت نیاز به یک متولی مشخص است برای اینکه چه کسی باید هزینه های سربار مسکن را تأمین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد