Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا-ایلام ؛ احمد کرمی در برنامه رادیویی ایلام و توسعه با اعلام این خبر گفت: از اصلی ترین اولویت های توسعه ی عمرانی در استان ایلام آبرسانی به اراضی کشاورزی است که می تواند اشتغال زایی بالایی را برای مردم نقاط مختلف استان به ارمغان آورد .
وی ادامه داد: در دهه ی مبارک فجر و در سفر معاون اول رئیس جمهور آبرسانی و احیاء 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در جنوب استان افتتاح شد و 20 هزار هکتار دیگر نیز در دستور کار قرار دارد همچنین در طرح سامانه گرمسیری نیز 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی احیاء می شود و در بخش تأمین آب هم از طریق ایستگاه های پمپاز 20 هزار هکتار دیگر آبرسانی می شود که در مجموع حدود 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان جهت آبرسانی و احیاء در دستور کار دولت دوازدهم در استان ایلام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ
این مقام مسئول گازرسانی به روستاها و شهرهای استان را در دولت تدبیر و امید یکی از نقاط قوت در استان دانست و بیان داشت: از 25 شهر استان به 22 دو شهر گازرسانی صورت گرفته است و 3 شهر باقی مانده نیز در 6 ماهه ی اول سال 97 گاز رسانی می شود و در حوزه گازرسای روستایی نیز بیش از 70 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شده اند .
معاون امور عمرانی استانداری گفت: بیش از 150 هزار خانوار در استان از نعمت گاز برخوردارند.
احمد کرمی با اشاره به اولویت های عمرانی و محدودیتهای اعتباری خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری که وجود دارد باید اولویت های خود را در بحث پروژه های عمرانی مشخص کنیم که این اولویت ها شامل پروژه هایی است که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند .پ
وی توسعه راه ها را از مهمترین اولویت های عمرانی استان دانست و افزود: در گذشته در خصوص توسعه بزرگراه ها پیشرفت های اندکی وجود داشت و در حال حاضر ما بیش از 130 کیلومتر بزرگراه در استان داریم و 200 کیلومتر دیگر نیز در دستور کار داریم و در افق 1404 می بایست بیش از 480 کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد کنیم.
این مقام مسئول به راه های اصلی و فرعی استان نیز اشاره کرد و تصریح نمود: در بحث راه های اصلی و فرعی استان نیز برای بهسازی و توسعه آنها برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵.۶ درصدی اعتبارات عمرانی ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام از افزایش ۴۵.۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی(عمرانی) در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امین دوست محمدی اظهار کرد: میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل سه درصد نفت و گاز، تملک استانی، ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده، تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح معادن و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به ۳۳ هزار و ۹۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: مهم‌ترین نکته قابل تأمل در بحث اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تقویت سهم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای استان ایلام با رشد ۱۷۸.۹ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: این میزان از مصوب سال ۱۴۰۲ با رقمی معادل ۶ هزار ۱۹۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۷ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

دوست محمدی اضافه کرد: اعتبارات ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رقمی معادل ۲۹۳ میلیارد ریال است که نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال، ۱۷.۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: کل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، مبلغ ۱۱ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال است که نسبت به اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ با رقم ۸ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال ۳۶.۶ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 736717

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • رتبه اول نیشابور در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور
  • تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد
  • افزایش ۴۵.۶ درصدی اعتبارات عمرانی ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • اتمام پروژه‌های نیمه تمام اردبیل در اولویت قرار گیرد