Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: کار مایه‌کوبی رایگان جمعیت دام سبک عشایرخارج استان کرمانشاه علیه بیماری تب برفکی که هم اکنون در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان ساکن هستند، تا آخر اسفند انجام می‌شود.

وی افزود: این فاز از واکسیناسیون از ۱۲ بهمن ماه جاری شروع شده و پنج اکیپ عملیاتی مایه کوب دامپزشکی به همین منظور به مناطق ایلام، خوزستان و لرستان جهت واکسیناسیون رایگان دام سبک علیه تب برفکی اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی ما بر این است که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰  هزار راس دام سبک عشایر استان کرمانشاه را که در استان‌های مذکور استقرار دارند مایه‌کوبی کنیم.

همتی ادامه داد: در مجموع با احتساب کل جمعیت دام‌های عشایر در داخل و خارج استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک عشایری استان کرمانشاه تا آخر اسفندماه بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر انجام واکسیناسیون، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر ویزیت و درمان رایگان دام به مدت چهار روز در این مناطق انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال

ابراهیم شکیبا، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر استان در راستای ریشه‌کنی فلج اطفال با خوراندن ۲ قطره واکسن خبر داد.

وی گروه هدف را کودکان زیر ۵ سال متولیدن ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به بعد اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت خانه به خانه و با مراجعه به درب منزل در ۲ نوبت انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زمان نوبت اول را از ۲ الی ۴ اردیبهشت‌ماه اعلام و بیان کرد: این مرحله توسط ۵۷ تیم عملیاتی سه نفره بهداشتی (ناظر، واکسیناتور و راننده) برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان در حال انجام است.

وی گفت: مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان آغاز و تا یکم خردادماه به‌طول می‌انجامد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل