Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کارخانه سیمان دیلمان گفت: اگر واقعاً دولت تلاش می‌کرد و برق گاز جاده را به‌موقع راه‌اندازی می‌کرد و موانع را برمی‌داشت، شرایط با شرایطی که الآن کارخانه گریبان گیرش آن هست کاملاً متفاوت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درسیاهکل، حسن درویش بابیان اینکه کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان در سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شد، اظهار کرد: ظرفیت سالانه این کارخانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن هزار تن می‌باشد که متأسفانه با راه‌اندازی این کارخانه هم‌زمان با شرایط اقتصادی و بحرانی کشور روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارخانه آماده راه‌اندازی بود، یعنی اگر واقعاً دولت تلاش می‌کرد و برق گاز جاده را به‌موقع راه‌اندازی می‌کرد و موانع را برمی‌داشت، شرایط با شرایطی که الآن کارخانه گریبان گیرش آن هست کاملاً متفاوت بود.
مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان بابیان اینکه متأسفانه دولت‌مردان ما در این زمینه که از روز اول برای مسیر حمل‌ونقل ما قول داده بودند مسیر را درست کنند اما نکردند، گفت: جاده برای همه روستاهای اطراف و ما تهدید است و ما این را از استاندار و مدیرکل راه می‌خواهیم که تنها از عهده ما برنمی‌آید و کمک شما مسئولین هم باید باشد.
درویش تصریح کرد: در یک سال گذشته در اکثر شاخص‌هایی که در صنعت سیمان ملاک می‌باشد، که همه آن شاخص‌ها را کنترل می‌کنند، می‌توان این خبر خوش را در حضور همه همکارانم و شما بزرگواران بدهم که اولین شهری هستید که در کنار شما تولید می‌کنیم بدهم که در ۶٢ کارخانه سیمان ایران امسال که سال مالی ما تمام شد درصد سود عملیاتی ما به سهم فروش ما رتبه دوم را ایران کسب کردیم.
وی افزود: به دلیل هزینه‌های مالی که این کارخانه دارد و با وام‌های ٢٨ درصدی ‏که گرفته، هزینه مالی و بهره آن زیاد است، که بهره آن وام سود عملیاتی رو می‌خورد که درنهایت آن‌چنان سود عاید سهام‌داران این کارخانه نمی‌شود.
مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان ابراز کرد: شاخص‌های ما نسبت به شاخص‌های کل صنایع سیمان کشور ارزیابی‌شده و در رده دوم کشور قرار گرفتیم، این مهم با تلاش ٢۴ساعته همه همکارانم و مسئولین دیلمان انجام‌گرفته است، زیرا یک دقیقه هم نمی‌توانیم قطعی برق، گاز و… را بپذیریم و کانتی نیوز کارکنیم تا به کارخانه آسیبی نرسد.
درویش خاطرنشان کرد: من به‌عنوان شخصی که در پنجمین کارخانه سیمانی در کشور کار می‌کنم؛ از همین تریبون جا دارد تشکر ویژه‌ای از مسئولین بکنم که این‌گونه همکاری می‌کنند که در رأس همه آن‌ها فرماندار قرار دارد.
وی بابیان اینکه تهدیدهایی نیز وجود دارد، گفت: بالاخره کارخانه سیمان هست، هرچقدر هم تجهیزات مدرن باشند آلایندگی‌های مختصری وجود دارد، هر چه باشد داریم سیمان تولید می‌کنیم.
مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان بابیان اینکه آدم‌هایی که در صنعت سیمان کار نکردند می‌آیند بازدید می‌کنند و خاک را آزمایش می‌کنند، گفت: به طبع آلایندگی و محیط‌زیست برای ما هم بسیار مهم است، هرچه باشد روزی ٣٠عدد کامیون در حال رفت‌وآمد است و همین رفت‌وآمد خودش خاک درست می‌کند.
درویش بیان کرد: در مورد فیلترهای غبارگیری؛ ما بروزترین فنّاوری روز دنیا که ۵٠ میلی‌گرم به ازای نرمال مترمکعب است، هر سه ماه بدون اطلاع ما می‌آزمایند و از روند کار و گازهای خروجی از دودکش‌های ما نمونه‌برداری می‌کنند، اما هرچه باشد کارخانه سیمان هست و ما به دلیل همین مقدار اندک هم شرمنده مردم هستیم.
وی بابیان اینکه نزدیک‌ترین روستا به کارخانه سیمان گولک است که ۶٠ نفر از این روستان در کارخانه مشغول بکار هستند، گفت: ٣٠٠نفر به‌طور مستقیم، حدود ٢٧٠نفر راننده کمپرسی و بونکر و ٩٠نفر پیمانکار معدن داریم که حدود ۲ هزار خانوار از این کارخانه دارند نان ارتزاق می‌کنند که ماهی ٨٠٠میلیون تومان حقوق، بیمه و مالیات آن‌ها برای ما هزینه دارد.
مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان تصریح کرد: تهدید دیگری که با آن مواجه هستیم این است که ظرفیت صنعت سیمان به ٨٢ میلیون تن در امسال و ٢ سال آینده به ١٠٠ میلیون تن می‌رسد که مصرف واقعی آن امسال به ۵٠ میلیون تن رسیده است، این یعنی ۵٠ میلیون تن مازاد تولید داریم که در اینجا موضوع رقابت خیلی مهم می‌شود و رقابت را قیمت نهایی سیمان مشخص می‌کند که سیمان با چه هزینه‌ای دست مردم می‌رسد.
درویش افزود: نسبت تن به کیلومتر در ۶٠ کارخانه یک‌تن سیمان ما از همه بیشتر است، اما این کیفیت سیمان ما در کشور است که اول می‌باشد و باعث فروش آن می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مسیر اسپیلی تا کارخانه را با یک میلیارد شروع کردیم و سیمان در اختیار پیمانکار قرار دادیم و یک میلیارد سیمان هم به پیمانکار به‌عنوان دستمزد دادیم که کار شروع شود و دولت‌مردان را در عمل انجام‌شده قرار بدهیم، که خوشبختانه پیشرفت هم داشته‌ایم و قرارداد آسفالت هم نهایی شده است و اگر اسفندماه هوا خوب باشد آسفالت می‌شود.
مدیر کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان گفت: مهم‌ترین رسالت ما چرخه گردش کارخانه است و در کنار آن مسائل اجتماعی که در حوزه شعاع ما هست بپردازیم ما میراث دار ٣٠٠ کارمند و دو هزار خانوار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.


آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.

وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.

در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • پیشوندها و پسوندها در ادبیات باشگاههای فوتبال ایران
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی