Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کاظم پور، روز سه شنبه در آخرین روز برگزاری همایش آموزشی « حسابداری تعهدی، صورت های مالی و بدهی ها و مطالبات دولت» در یزد بر آمادگی دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و یادآور شد: اجرای صحیح این نظام در ارزیابی دستگاه ها مورد توجه قرار می گیرد.
وی « تسویه اقلام سنواتی دستگاه های اجرایی و بررسی آن» را از دیگر مسایل مهم برای پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی دانست و افزود: توجه به این موضوع هم در ارزیابی سالانه دستگاه ها مهم است و برای اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی باید ضعف ها، ابهامات و مشکلات موجود رفع شود و در این زمینه آموزش از ضروری ترین نیازهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حسابرسی شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ،ارائه تصویر شفاف از وضعیت و عملکرد مالی دولت را از اهداف اجرای نظام حسابداری تعهدی برشمرد و گفت: با اجرای آن تمام دارایی ها و بدهی ها و هزینه های دولت به صورت شفاف در صورت وضعیت مالی ارائه می شود.
کاظم پور، از ارائه لایحه حذف دوره متمم بودجه از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب آن گردش مالی دولت و به تبع آن گزارشگری مالی دولت روان تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون بودجه سالانه ابلاغ می شود، بر آشنایی کامل ذیحسابان و مدیران مالی با این قانون و آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد .
همچنین معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد در این همایش 2روزه با اشاره به لزوم پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی در دستگاه های اجرایی ، اقدامات انجام شده را در این زمینه یادآور شد و اظهار کرد: اجرا و پیاده سازی نظام و رفع موانع و ابهامات موجود از جمله برنامه های این اداره کل است که در قالب همایش ها دنبال می شود.
سعید نورایمانی در ادامه نقش آموزش، تجهیز و تقویت نرم افزارهای موجود را در اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال های اخیر برای شفاف سازی مسائل مالی و پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی در دستگاه های اجرایی استان ، تلاش های زیادی صورت گرفت .
وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حسابداری تعهدی در پایان سال مالی تصریح کرد: ثبت مطالبات و بدهی ها در سامانه های مربوط حائز اهمیت است ؛ با این کار وضعیت صورت های مالی، بدهی ها و مطالبات دولت شفاف تر می شود.
در این همایش آموزش های لازم در زمینه های مسایل مالی و تخصصی، رفع چالش های حوزه مالی دستگاه های اجرایی، نحوه تغییر مبنای حسابداری نقدی به تعهدی، انواع صورت های مالی و لزوم ارائه آن از طریق سامانه های الکترونیکی « سماد و سناما»، نحوه تهیه فرم عملکرد و صورت های مالی و ثبت دقیق مطالبات و بدهی های دولت آموزش های لازم ارائه شد.
همایش آموزشی « حسابداری تعهدی، صورت های مالی و بدهی ها و مطالبات دولت » با حضور مسئولان وزارت امور اقتصادی ، ذیحسابان و کارشناسان ارشد مالی دستگاه های اجرایی استان در یزد برگزار شد.
در این همایش ذیحسابان و کارشناسان ارشد مالی دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.
1968/ 2047/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ذی‌حسابان این استان خواست که اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را به کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت معرفی کنند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان امروز (۲۷ اسفند ماه) در نشست با مدیرکل، معاونان و ذی‌حسابان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان، اظهار کرد: ذی‌حسابان می‌توانند در شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان با هدف معرفی در کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان مساعدت مطلوبی داشته باشند.

وی گفت: با همراهی واحدهای تولیدی، صاحبان صنایع، صنوف و کسبه و مدیران، فرارمالیاتی در استان نداریم. بدون تردید ذی‌حسابان در جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمدهای استان نقش موثری ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه ذی‌حسابان در خط مقدم جذب اعتبار هستند، ادامه داد: ذی‌حسابان در حوزه‌های مختلف اعتباری از جمله جذب اعتبارات، مصوبات سفر رئیس جمهوری و سایر موارد، تلاش‌های ارزنده‌ای در طول سال می‌کنند. سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شد.

هاشمی بیان کرد: با هدف هماهنگی بیشتر و پیشبرد بهتر امور باید برگزاری نشست‌های فصلی مدیران با ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار باشد.

استاندار سمنان اظهار کرد: توسعه عدالت محوری به دور از نگاه جزیره‌ای و بخشی در حوزه اعتبارات، یکی از سیاست‌هایی است که ذی‌حسابان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

هاشمی افزود: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، یکی از راهکارها توسعه و رشد استان است و با توجه به ظرفیت‌های استان باید تلاش شود با انجام اقدامات عملی در سال ۱۴۰۳ بیش از پیش شاهد تحول در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در تعطیلات نوروزی دولت تعطیل نیست
  • نرم افزار حسابداری ابری رایگان، مدیریت مالی بر بستر ابر
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه
  • تعرفه‌های پزشکی به جلسه دولت نرسید/ بدعهدی سازمان برنامه و بودجه
  • پرداخت بیش از ۵هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • پرداخت بیش از 5هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • سند ملی سالمندان در استان بوشهر اجرایی می‌شود
  • اعتبارات مالی کسب شده از طرح مولدسازی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قم هزینه می‌شود
  • ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند
  • تمام دستگاه‌های اجرایی برای مناسب‌سازی اماکن عمومی استان بوشهر بسیج شوند