Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@08:11:46 GMT

کارخانه ` اکريلتاب ` مازندران در مدار تعطيلي

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۱۸۵۹

کارخانه ` اکريلتاب ` مازندران در مدار تعطيلي

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - کارخانه ` اکريلتاب ` توليدکننده نخ و کاموا در شرق مازندران که آبان ماه سال جاري بر اثر آتش سوزي انبارمواد اوليه اش خاکستر شد، به دليل تاخير در پرداخت غرامت و کمبود نقدينگي براي خريد مواد اوليه در آستانه تعطيلي قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارايرنا، انبار مواد اوليه کارخانه اکريلتاب توليد کننده نخ و کاموا در شهرستان بهشهر در شرق مازندران درآبان ماه سال جاري دچار آتش سوزي شد و طبق برآورد حدود 400 ميليارد ريال به اين واحد صنعتي خسارت وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل اين واحد صنعتي گفت که حدود 30 درصد از مواد اوليه با ارزش 400 ميليارد ريالي انباري دچار آتش سوزي تحت پوشش بيمه ايران قرار داشت و اين شرکت بيمه اي نيز غرامت را حدود 150 ميليارد ريال برآورد کرد.
محمد جعفرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با وجود گذشت حدود چهار ماه تاکنون شرکت بيمه ايران با وجود تاييد غرامت از سوي کارشناسان رسمي دادگستري و حسابرسي اين شرکت بيمه اي، غرامت را پرداخت نکرد.
وي بيان کرد : در شرايط فعلي براي تامين نقدينگي براي خريد مواد اوليه کارخانه با مشکل مواجه است و در صورت پرداخت نشدن غرامت در روزهاي آينده ، اين واحد صنعتي تعطيل خواهد شد.
مديرعامل اکريلتاب بهشهر گفت : درحالي واحد صنعتي اش به دليل کمبود مواد اوليه و نقدينگي در حال تعطيلي است که شرکت هاي خارجي سرگرم نصب ماشين آلات جديد براي اجراي طرح توسعه هستند.
به گفته وي تاکنون وعده هاي مسوولان استاني و شهرستاني نيز براي رفع مشکل نقدينگي اکريلتاب محقق نشده است.
** پرداخت غرامت در دستور کار بيمه ايران
مديرشرکت بيمه ايران در مازندران اظهار کرد : پرونده آتش سوزي کارخانه اکريلتاب شرق مازندران در اين شرکت بيمه اي در مرحله پاياني قرار دارد و بزودي غرامت آن پرداخت مي شود.
بهرام دارايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا دليل تاخير در پرداخت غرامت را ناشي از ايجاد برخي حواشي در مورد آتش سوزي اين واحد صنعتي و دقت بيشتر براي جلوگيري از برخي سوء تفاهم ايجادي اعلام کرد.
وي افزود : اگرچه اين واحد صنعتي پوشش بيمه اي خود را از مرکز انجام داده، ولي نمايندگي بيمه در مازندران براي تسريع در پرداخت ، پيگيري هاي خود را براي به نتيجه رساندن پرونده انجام داده است.
دارايي گفت که بيمه تحت مديريتش براي کمک به کارفرما حدود 20 درصد از ميزان غرامت پيش بيني شده به ميزان 20 ميليارد ريال را چند روز پس از تاييد اوليه پرونده پرداخت کرد.
کارخانه اکريلتاب که در شهر خليل شهر در 10 کيلومتري شرق بهشهر واقع است ، توليد کننده انواع نخ هاي ماشيني و دست بافت است .
اين کارخانه سال 86 با خريد و نصب ماشين آلات جديد نوسازي شد و روزانه هفت تن توليد دارد.
اين واحد صنعتي 150 کارگر دارد و با بهره برداري از فاز دوم در آينده نزديک ، 110 کارگر جديد نيز به آن اضافه مي شود.
خبرنگار: حسين فلاحتي** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
6982/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز سه شنبه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم طعمه حریق شد که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی این حریق مهار شد.

۵ واحد خودرویی با ۱۹ آتش نشان از شهر قم و ۵ واحد با ۲۰ نفر از آتش نشانان مستقر در شهرک در عملیات اطفا حریق مشارکت داشتند و مانع از تسری و گسترش حریق به دیگر واحدهای تولیدی شدند.

عملیات اطفا حریق در این واحد تولیدی به صورت کامل انجام پذیرفته و عوامل آتش نشانی در حل لکه گیری هستند.

علت حادثه و میزان خسارت وارده این حریق اعلام نشده است.

این حادثه هیچ مصدومی نه از کارگران این واحد صنعتی و نه از عوامل آتش نشانی به دنبال نداشته است.

کد خبر 6086069

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • بورس به مدار برگشت؟
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید