Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، از تهيه پيش‌نويس طرح حفظ داده‌هاي شخصي در اين کميته خبر داد.
«رمضانعلي سبحاني‌فر» ضمن تاکيد بر کار کردن بيش از يک سال روي اين طرح توسط نمايندگان مجلس، محور اصلي آن را روي داده‌هاي مربوط به پرونده‌هاي الکترونيک سلامت، تراکنش‌هاي بانکي، کلان‌داده‌ها، پيامک‌هاي تبليغاتي و کسب و کار متکي بر تلگرام عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس خبر مي‌دهد که در صورت نهايي شدن اين طرح، دسترسي اپراتورهاي تلفن همراه، دستگاه‌هاي اجرايي يا شرکت‌هاي عام المنفعه خصوصي و دولتي به داده‌هاي شخصي مشترکان ضابطه‌مند مي شود و اين مساله ديگر در هر شرکت به طور دلبخواهي صورت نمي‌گيرد.
سبحاني فر علت تهيه پيش‌نويس اين طرح را عدم اختيار مشترکان اپراتورهاي تلفن همراه در ميزان دسترسي به اطلاعات شخصي و گردش‌ها و تراکنش‌هاي اطلاعاتي‌شان در دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي اعلام کرد:
«در حال حاضر مشترکان اپراتورهاي کشور هيچ اختيار و امکاني براي در اختيار داشتن داده‌ها و اطلاعات شخصي‌شان ندارند و مردم نمي‌توانند از اطلاعات شخصي‌شان از جمله پرونده‌هاي الکترونيکي سلامت، تراکنش‌هاي بانکي، داده‌هاي مربوط به پرونده‌هاي بيمه و ساير اطلاعاتي که در قالب دولت الکترونيک و غير از آن در فضاي مجازي در اختيار افراد و شخصيت‌هاي حقوقي است، استفاده کنند. آنان همچنين نمي‌توانند از داده‌هاي خود هيچ اطلاعي کسب کنند.»

نماينده مردم سبزوار به ضروري بودن اين طرح معتقد است و حفظ کلان‌داده‌ها، ميزان دسترسي شخصيت‌هاي حقوقي به اطلاعات اشخاص و ميزان دسترسي صاحبان داده‌هاي الکترونيک را از اهداف اصلي آن مي‌داند. به گفته او اين طرح بار مالي ندارد و تا پايان بهار سال 97 در دستور صحن علني مجلس قرار مي‌گيرد.
پيش از اين وزير ارتباطات در اظهارات تندي اعلام کرده بود که «اپراتور بي‌جا مي‌کند اطلاعات مشتريانش را در اختيار ديگران مي‌گذارد؛ حتي خودشان هم نبايد از اين اطلاعات استفاده کنند». چندي پيش نيز جهرمي با استناد به منشور حقوق شهروندي، خبر از پيش‌نويسي با موضوعي مشابه که در همکاري پژوهشگاه قوه قضاييه تدوين شده بود خبر داد و به نظر مي‌رسد اين لايحه‌ها مي‌تواند رکن اساسي توسعه اعتماد الکترونيکي در کشور باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟

جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر وقتی داشت درباره ساخت ورزشگاه در پایتخت حرف می‌زد از این گفت که اگر بودجه لازم برای ساخت این ورزشگاه نیست راستش را به مردم بگویید.

او مثالی هم زد و گفت: «مثلا من توانایی خرید خودروی بهتری را ندارم و خب، چون نمی‌توانم هزینه اش را بدهم همین سمندی که دارم را سوار می‌شوم. درباره ساخت ورزشگاه هم شفاف با مردم حرف بزنید.»

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی