Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 سال است که دوبانده سازی محور دیهوک- فردوس- بجستان در ردیف بودجه ملی قرار گرفته، اما متاسفانه هنوز این مسیر به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان؛ در خصوص واژگونی اتوبوس گچساران- مشهد در مسیر فردوس اظهارکرد: جاده دیهوک- فردوس- بجستان 160-170 کیلومتر طول دارد که از سال 84 برای دوبانده سازی در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هم اکنون دوبانده سازی قطعه ای از مسیر فردوس- دیهوک و  همچنین مسیر فردوس- بجستان باقی مانده است، در حالی که اگر طی 12 سال اخیر، هر سال 10 کیلومتر از این مسیر ساخته می شد، امسال باید به بهره برداری می رسید، اما متاسفانه هر سال 10 کیلومتر هم کار نشده است، اما وقتی که به مسئولین وزارت راه اعتراض می کنیم هم ناراحت می شوند.

 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اما دوباره، دوبانده سازی محور بیرجند- تربت هم به ردیف این بودجه اضافه شد، در حالی که میزان بودجه هیچ افزایشی پیدا نکرد تا پاسخگوی هزینه ها باشد و اکنون این ردیف بودجه ای در دو مسیر هزینه می شود.

 

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه  به جای اینکه وزارت راه و شهرسازی برای مسیر بیرجند- تربت ردیف بودجه ای جدایی را تعیین می کرد، آن را در همین ردیف بودجه گنجاند بیان کرد: اضافه شدن مسیر بیرجند- تربت به این ردیف بودجه، سبب شد تا ساخت و دوبانده سازی محور دیهوک- بجستان مورد غفلت قرار بگیرد، متاسفانه در سطح کشورپروژه های زیادی با منابع محدود وجود دارد که نمی تواند پاسخگو باشد.

 

وی ادامه داد: محور دیهوک- فردوس- بجستان، یکی از مسیرهای پرتردد است که متاسفانه از دید مسئولان ملی و استانی مغفول مانده و اکنون وضعیت شهرستان اینگونه شده است که اعتراض مردم به این بی توجهی هم به حق است.

 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد تصادفات و کشته ها در این جاده زیاد است اظهارکرد: اگر یک هواپیما در کشور سقوط کند، مسئولان سایر کشورها برای ما پیام تسلیت می دهند، اما تعداد کشته های جاده ای ما هم از سقوط هواپیما کمتر نیست، ولی چون به تدریج اتفاق می افتد، کسی تسلیت هم نمی گوید.

 

امیرحسنخانی تصریح کرد: اکنون 6-7 سال است که قسمتی از جاده به یکی از پیمانکاران واگذار شده ، اما متاسفانه هنوز این جاده آسفالت نشده است که این می تواند به دلیل نبود اعتبار، نظارت و یا پیگیری باشد، همیشه مسئولان به مردم می گویند اعتبار نداریم، در حالی که اگر مدیریت داشته باشند؛ پول و اعتبار هم تامین می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون دوبار در خصوص این جاده از وزیر راه سوال کرده ام که وی قول هایی داده و اخیرا تحرکاتی شروع شده است افزود: حداکثر کاری که نماینده مجلس می تواند انجام دهد، سوال از وزیر، شکایت در دیوان محاسبات و درخواست تفریغ بودجه برای نحوه هزینه کرد آن است، که چگونه است که ساخت همه مسیر انجام شده اما همین قطعه تنها باقی مانده است؟

 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه و امکانات فردوس بر اساس میزان جمعیت آن داده می شود گفت: اصلا نباید در خصوص تامین امکانات و بودجه این شهرستان، فقط جمعیت ساکن آن در نظر گرفته شود، چرا که جمعیت سیال و شناوری که از این شهرستان عبور می کنند بسیار بالا است و باید برای این افراد هم امکانات و خدمات ارائه کرد.

 

امیرحسنخانی بیان کرد: باید مسیر فردوس به یک مسیر ملی تبدیل شود؛ چرا که اکنون مسافرانی از گچساران در این بیمارستان بستری هستند در حالی که جزء جمعیت این شهرستان نیستند و این به این معنا است که مردم در حوزه ملی هم از این شهرستان خدمات می گیرند، پس این شهرستان و همچنین شهرستان طبس، باید نه تنها از دید استانی، بلکه از دید ملی هم مورد توجه قرار بگیرند و جمعیت سیال این شهرستان ها هم در ارائه امکانات و خدمات مورد توجه قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب انجام شده، ساخت دو بیمارستان در شهرستان فردوس است افزود: هم اکنون مرکز ترومای این شهرستان هم در حال ساخت است و 60-70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر این مرکز تکمیل و راه اندازی می شد؛ نیازی به انتقال مصدومان به سایر شهرستان ها نبود.

 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه اتوبوس در محور فردوس باید تلنگری برای مسئولان باشد تا متوجه شوند که ما بحران زده هستیم تاکید کرد: متاسفانه یک اتوبوس تصادف کرده اما نمی توانیم موضوع را جمع کنیم، دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان فردوس و طبس وجود دارد که هر دو خراب است، اکنون باید یک حادثه رخ دهد و صدای این مشکلات بلند شود تا بفهمیم مردمی که چند ماه است داد می زنند که باید برای انجام سی تی اسکن به بیرجند یا گناباد مراجعه می کنند، چه می گویند؟

 

انتهای پیام/7

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغان پازل مجلس دوازدهم را تکمیل می کند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- عادله جوادزاده: استان اردبیل با داشتن ۷ کرسی در مجلس شورای اسلامی منتظر تعیین هفتمین نماینده بهارستان نشین است تا با عزمی راسخ مسیر توسعه را در مجلس دوازدهم در پیش بگیرد.

دو کاندیدای راه یافته به دور دوم مجلس شورای اسلامی در حالی به آخرین روز تبلیغات انتخاباتی خود رسیدند که طرفداران هر دو کاندیدا امیدعلی رعنایی و ابراهیم فهیمی از یک ماه پیش تدارک و تمهیدات لازم را برای یک رقابت سالم در پیش گرفته بودند.

مشارکت ۶ هزار نفر عوامل اجرایی در دور دوم انتخابات

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: بیش از ۶ هزار نفر از عوامل اجرای انتخابات آماده برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز هستند.

جابر جهان بین در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار نفر در فرآیند برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مشارکت دارند، اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دشمنان را از نیل به اهداف شوم خود مأیوس و ناامید خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان پارس آباد گفت: حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارند که از این تعداد بالغ بر ۱۸۷ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

جهان بین بیان کرد: ۲۷۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: زمان قانونی تبلیغات دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد تصریح کرد: نامزدها و هواداران باید با رعایت قانون در نوع تبلیغ و رعایت زمان قانونیِ آن، احترام به مردم و اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند.

جهان بین با اشاره به اینکه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار مؤلفه ای است که با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود، ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم مهمترین راهبرد دولت است که اجرایی شدن این رویکرد در شهرستان هدف گذاری شده و به صورت جدی دنبال می‌شود.

بیله سوار آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات است

فرماندار شهرستان بیله سوار از آمادگی کامل این شهرستان برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

صاحبعلی اصغری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رعایت اصل بی طرفی، شفافیت و سلامت انتخابات، ملاک عمل عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان است و همه نهادها و دستگاه‌های نظارتی و مجری با قوت پای کار هستند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد، گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در ۸۱ شعبه انتخابات شهرستان بیله سوار همکاری خواهند کرد.

فرماندار شهرستان بیله سوار افزود: از ۸۱ صندوق اخذ رأی در شهرستان بیله سوار ۴۵ صندوق برای بخش قشلاق دشت شهر جعفرآباد و ۳۶ صندوق برای شهر بیله سوار و روستاهای تابعه در نظر گرفته شده است.

اصغری بیان کرد: در شهرستان بیله سوار ۴۲ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱ هزار و ۵۰۰ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند که ۲۱ اردیبهشت در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

انتخابات؛ سهیم شدن مردم در سرنوشت سیاسی کشور

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: حضور آگاهانه و باشکوه مردم در انتخابات، علاوه بر اینکه دشمنان را ناامید و مأیوس خواهند کرد بلکه به معنای سهیم شدن مردم در سرنوشت سیاسی کشور است.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب از حضور پرشور مردم در انتخابات وحشت دارند و به هر نحوی در تلاش برای دلسرد کردن مردم از انتخابات هستند، اظهار کرد: انتخابات مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و مشارکت حداکثری در انتخابات ایران را قوی می‌کند و باعث ترس و هراس دشمنان می‌شود.

وی گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشور بوده و حضور حداکثری و پرشور پای صندوق‌های رأی سرنوشت ملت را رقم می‌زند و همه در این مشارکت سیاسی سهیم هستند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد در خصوص ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی افزود: تدین، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، صداقت، مردمی بودن و دلسوز بودن برای مردم از مهمترین ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی است.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه هر برگه رأی به مثابه تیری در چشم دشمنان نظام و انقلاب است، از مردم خواست بار دیگر با مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رأی، دشمنان را مأیوس کنند.

کد خبر 6101613

دیگر خبرها

  • مغان پازل مجلس دوازدهم را تکمیل می کند
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محورهای کامیاران با ورود دستگاه قضا
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان
  • ریزش سنگ در محور کرج – کندوان بر اثر بارش باران
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد