Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@22:52:23 GMT

سطح آب دریاها تا ۶۵سانتی‌متر افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۲۲۶۲

سطح آب دریاها تا ۶۵سانتی‌متر افزایش می‌یابد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریاها ۶۵ سانتی‌متر افزایش یافته است و این امر خطری برای شهرها و مناطق ساحلی مانند شانگهای و واشنگتن به حساب می‌آید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تحقیقات جدید نشان می‌دهد شهرهای ساحلی سراسر جهان تا پایان قرن در معرض خطر سیل قرار دارند. طبق نتایج این تحقیق تا ۲۱۰۰ میلادی سطح آب دریا ۶۵ سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار دو برابر بیش از پیش‌بینی‌های قبلی است. ذوب شدن یخ‌ها در گرین‌لند و قطب جنوب دلیل اصلی این روند است. بنابراین نقاطی مانند جنوب فلوریدا، بنگلادش، شانگهای و بخش‌هایی از واشنگتن در معرض این خطر هستند.

این تحقیق توسط گروهی از محققان آمریکایی از جمله دانشمندان دانشگاه کلورادو انجام شده است. برای این منظور تصاویر ماهواره‌ای ۲۵ سال گذشته بررسی شدند تا با توجه به مدل‌های فعلی تغییرات آب وهوایی میزان افزایش سطح آب دریا پیش‌بینی شود.

این تحقیق نشان داد از ۱۹۹۳ میلادی تاکنون سطح آب اقیانوس‌ها سالانه سه میلی‌متر افزایش یافته است. اگر افزایش سطح آب دریا با همین روند ادامه یابد، تا پایان قرن به ۶۵ سانتی‌متر می‌رسد.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز ناپایداری‌هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: امروز در پاره‌ای از نقاط استان از جمله ارتفاعات، نوار ساحلی و برخی جزایر غربی، تنگه هرمز و مناطق شرقی استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: بعدازظهر امروز افزایش باد جنوب غربی در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان با احتمال گردوخاک محلی مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت با گذر یک موج بارشی در پاره‌ای از مناطق غربی، شمالی، شرقی و ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

وی گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از دو متر خواهد رسید.

سی سی پور خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: تا اواسط هفته پیش رو بعدازظهر افزایش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و از لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد