Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید - ایرنا - «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در مقاله ای با عنوان «ایران، 39 سال بعد» در روزنامه ال موندو به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت: برجام، موفقیت دیپلماسی چندجانبه و نمونه ای برای حل دیگر بحران ها است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فدایی فرد افزود: میلیون ها نفر از مردم ایران روز 11 فوریه (22 بهمن ماه) با راهپیمایی، در تمام شهرها و روستاهای کشور سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی ها رأی اعتماد مجدد ملت ایران به نظام سیاسی برخواسته از انقلاب است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که همه تحلیلگران سیاسی را غافلگیر کرد، با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به پیروزی رسید. جمهوری اسلامی از آن پس نه ژاندارم منطقه به عنوان حافظ منافع قدرت ها، بلکه خود تئوریسین نظم نوین منطقه ای شد که البته با مقاومت قدرت های مسلط و هم پیمانان منطقه ای آنها، مواجه گردید.
سفیر کشورمان تصریح کرد: مخالفان جمهوری اسلامی، کشورها و رژیم هایی بودند که استیلای منطقه ای و منافع نامشروع خود را در ایران از دست دادند و یا آموزه های های آزادیخواهانه و استقلال طلبانه انقلاب اسلامی را مغایر با اصول حاکمیت استبدادی خود می دانستند.
این دیپلمات ارشد ایرانی‌ تاکید نمود: ملت ایران سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی گرامی می دارد که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، علیرغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی درپی، به درختی استوار و پربار تبدیل شده است.
به نوشته وی، انقلاب اسلامی که حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود، توانست با برقراری نظام «جمهوری»، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تا کنون نیز ادامه یافته است.
فدایی فرد خاطرنشان ساخت: کسب استقلال واقعی سیاسی و برقراری مردمسالاری، از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سایه آن توانسته است شاخص های قابل توجهی را در رعایت و اجرای اصول مردمسالاری، اعطای حقوق سیاسی به شهروندان، حفظ عدالت جنسیتی شامل افزایش سهم و نقش زنان در مشارکت های اجتماعی، حفظ حقوق اقلیت ها، رشد علمی در حوزه های مختلف پزشکی، نانوتکنولوژی، صنعت، رشد اقتصادی و فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، کاهش سهم نفت در بودجه دولتی، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، ثبت کند.
وی یادآور شد: ایران در حال حاضر و بر اساس شاخص های جهانی اقتصادی، هجدهمین اقتصاد مؤثر جهانی است.
فدایی فرد با تاکید بر این مطلب که در چارچوب و در راستای برقراری و اجرای مردمسالاری، از دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، برگزاری انتخابات آزاد و توجه به اصل مهم چرخش قدرت با تکیه بر آراء مردم بود، اشاره داشت که در ایرانِ پس از انقلاب، نزدیک به 40 انتخابات ملی آزاد با مشارکت گسترده واجدان شرایط رأی دهی، برگزار شده است.
سفیر کشورمان در مادرید افزود: امضای «توافق هسته ای» نه تنها گویاترین و مهم ترین نمونه تأییدکننده سیاست تعامل گرایانه جمهوری اسلامی ایران، با نظام بین الملل بود، بلکه به خودی خود، نمونه موفقی از تعامل بین المللی و دیپلماسی چندجانبه و دربرگیرنده منافع همه طرف ها بود که حتی می تواند به عنوان الگویی در جهت حل سایر بحران های بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
به نوشته این دیپلمات بلندپایه؛ لازم است در اینجا بر این نکته تأکید شود که جمهوری اسلامی ایران حفظ «برجام» را ضرورتی برای تأمین منافع و امنیت جامعه بین الملل و تضمین استمرار تعهدات بین المللی می داند و تصریحات مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه های بین المللی و کشورهای مختلف جهان، نیز تأییدی قانونی و خدشه ناپذیر در این زمینه می باشد.
نماینده ارشد سیاسی کشورمان در اسپانیا در ادامه نوشتار خود افزود: جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر ادامه سیاست تعامل گرایانه خود با نظام بین الملل، همچنان در تلاش است در جهت تعمیق روابط بین الملل و حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه ای به ویژه در منطقه پرتنش غرب آسیا، با مشارکت جمعی استفاده کند.
وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات جمعی، مشارکت جمعی را طلب می کند و در دنیای به هم پیوسته کنونی و منافع به هم گره خورده کشورها، تحقق منافع یک کشور بدون درنظر گرفتن و تحقق منافع دیگر کشورها، امکانپذیر نیست.
به نوشته فدایی فرد؛ یکی از مشکلات مهم منطقه ما، معضل تروریسم است که در سال های گذشته منطقه غرب آسیا را وارد مرحله ای پرخطر کرده است. اگرچه پروژه داعش ـ به عنوان مهم ترین چهره تروریسم در سال های گذشته ـ رو به زوال گذاشته و شکست های سختی متحمل شده است، اما «تروریسم» در قالب گروه های مختلف افراط گرا، همچنان معضل امروز جامعه بین المللی محسوب می شود که دامنه آن به منطقه غرب آسیا محدود نمانده و خطر آن اروپا، آمریکا و شرق دور را هم تهدید می کند.
دیپلمات ارشد کشورمان در این رابطه تاکید نمود: ایران نقشی اساسی در شکست این پدیده شوم ایفا کرده و بر تعهد خود به مبارزه با تروریسم همچنان پایبند است.
فدایی فرد ابراز داشت: بر این اساس، جمهوری اسلامی معتقد است حل معضل تروریسم نیازمند مشارکت جمعی و همکاری جدی و فراگیر با درنظرگرفتن منافع جمعی جامعه بین المللی است. ما علاوه بر ایفای نقش مؤثر در مبارزه با تروریسم به ویژه کمک به دولت های عراق و سوریه برای بیرون راندن تروریست های تکفیری از شهرها و مناطق سرزمینی این کشورها، معتقدیم بحران های منطقه باید توسط کنشگران و دولت های داخل منطقه حل و فصل شود و مداخله قدرت های فرامنطقه ای بدون درخواست کشورهای بحران زده، معادلات را پیچیده تر و از مسیر حل و فصل دور می کند.
سفیر کشورمان افزود: روابط تاریخی و دوستانه 400 ساله ایران و اسپانیا از عمر بسیاری از کشورهای جهان عمیق تر است و مردم ایران برای دولت، ملت و فرهنگ اسپانیا، ارزش و احترام زیادی قائلند.
وی با اشاره به این مطلب که ایران، اسپانیا را شریک پایدار سیاسی و اقتصادی خود در حوزه اروپا می داند و برای تحکیم و تعمیق مناسبات همه جانبه خود با این کشور، ارزش فوق العاده ای قائل است، نوشت: شرکت های اسپانیایی از این رو برای حضور در بازار گسترده ایران در دوره پساتحریم در میان شرکای بین المللی خود پیشتاز بوده اند. ما در حال بازگشت به دوره طلایی مناسبات اقتصادی هستیم و به افق های بالاتر و دورتر می اندیشیم.
اروپام *5*491**1486**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با یادآوری نقش ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موسس این سازمان، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار با گیلبرت. اف هونگبو مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با اشاره به اهمیت ایران برای این سازمان و اهمیت ماهیت غیر سیاسی آن، تاکید کرد که سازمان بین‌المللی کار همچنان به رویکرد فنی و غیرسیاسی خود ادامه دهد.

وی در این دیدار با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موسس سازمان بین‌المللی کار، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در ادامه به تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و همچنین تاثیر آن بر زندگی مردم و از جمله کارگران و خانواده‌های آنان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه سازمان بین‌المللی کار به این موضوع شد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایت‌ها و کشتار مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: این قبیل اقدام‌های وحشیانه که منجر به شهادت مردم بی‌گناه که قشری از آن‌ها کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند، شده است و ورود جدی سازمان بین‌المللی کار را می‌طلبد.

غریب‌آبادی همچنین نسبت به توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز در ادامه این دیدار، از اقدام‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران و نقش حمایتی از این سازمان قدردانی کرد.

وی گفت: پیرامون وضعیت ناگوار در غزه گزارشی به سازمان بین‌المللی کار ارائه شده و گزارش سالانه نیز برای ارائه به اجلاس ویژه خرداد ماه ۱۴۰۳ در حال تدوین است.

هونگبو ضمن استقبال از توسعه روابط ایران و سازمان بین‌المللی کار، ابراز تمایل کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

ایران به‌عنوان یکی از تاسیس‌کنندگان سازمان بین‌المللی کار از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۱۹ عضو این سازمان بوده و از سال ۱۹۸۶ تاکنون، بی‌وقفه عضو هیئت مدیره این سازمان است؛ همچنین از ۱۹۸۶ تاکنون ۷ دوره مسئولیت هماهنگی گروه آسیا و آقیانوسیه با عضویت ۴۸ کشور را برعهده داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • از ابتکارات و اندیشه‌ها استقبال خواهیم کرد
  • تحریم‌های یکجانبه بر زندگی کارگران ایرانی تاثیر سوء دارد
  • از عدم تعهد نهادهای بین‌المللی به محیط‌ زیست ایران ناراضی هستیم
  • آل‌صادق: ایران افتخار می‌کند که مانع فراموشی جنایت جنگی حلبچه شد
  • اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار