Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - دومین المپیاد ورزش های رزمی ایران و جمهوری آذربایجان موسوم به آستارا-آستارا با شرکت 32 تیم از رزمی کاران 2 کشور در شهرستان آستارای استان گیلان آغاز شد.

مسئول برگزاری المپیاد ورزشی آستارا - آستارا روز سه شنبه در آئین افتتاحیه این رویداد در سالن انقلاب آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: این المپیاد با شرکت 470 ورزشکار در قالب 32 تیم از شهرستان های مختلف ایران و جمهوری آذربایجان در رشته های تکواندو، جودو، کاراته کنترلی و آزاد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غفور نصیری افزود: بیشتر شرکت کنندگان از استان گیلان و آستارای جمهوری آذربایجان هستند و هدف از این رقابت ها، افزایش روابط و مناسبات ورزشی شهرستان های آستارای ایران و جمهوری آذربایجان است.
وی اظهار کرد: مدت زمان این المپیاد چهار روز است و آئین اختتامیه آن با حضور مقام های ورزشی ایران و جمهوری آذربایجان ، جمعه 27 بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد.
نخستین المپیاد رزمی آستارا-آستارا در تابستان سال جاری در آستارای گیلان برگزار شده بود.
**تجلیل از پیشکسوتان ورزش آستارا
ورزشکاران پیشکسوت و کارکنان بازنشسته اداره ورزش و جوانان آستارا در آئینی تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز سه شنبه در این آئین در کانون شطرنج آستارا گفت: پیشکسوتان ورزش، سرمایه بزرگ جامعه ورزشی هستند و برخی از مشکلات حوزه ورزش، با حضور آنان حل می شود.
وی افزود: این آئین برای نخستین بار در آستارا برگزار شد و هیات های مختلف ورزشی باید زمینه همکاری و حضور پیشکسوتان در میان جوانان را فراهم کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن فعالیت می کنند.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشار:کبیری
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدهای ورزشی در ماه رمضان

ایسنا/قم کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی اظهار کرد: روزه داری هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد، تنها باید دقت داشته باشیم چه نوع ورزشی و در چه ساعاتی در روز انجام شود.

محدثه افراز کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای حفظ سلامتی و آمادگی جسمانی در این ماه نباید از ورزش کردن غافل شویم، عنوان کرد: هر چقدر فرد مقدار عضله بیشتری داشته باشد، متابولیسم بالاتری دارد و بر عکس هر قدر چربی بیشتری داشته باشد متابولیسم بدنش پایین تر است؛ اگر فردی قصد کاهش وزن داشته باشد باید درصد عضله خود را نسبت به چربی افزایش دهد تا به شرایط مطلوب برسد.

مدرس فدراسیون آمادگی جسمانی بیان کرد: اگر چه در ماه رمضان افراد ساعات زیادی را در روزه داری به سر می‌بردند اما در پایان این ماه دچار افزایش وزن می‌شوند این مسئله طبیعی است؛ وقتی افراد فعالیت بدنی ندارند با مصرف خوراکی‌های پر کربوهیدرات و درصد قند بالا دچار افزایش وزن می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی در ماه رمضان برای جلوگیری از اضافه وزن، ادامه داد: روزه داری هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد، تنها باید دقت داشته باشیم چه نوع ورزشی و در چه ساعاتی در روز انجام شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در ماه رمضان با توجه به دریافت کمتر فیبر و مایعات اکثر افراد دچار یبوست می‌شوند، افزود: تحقیقات ثابت کردند ورزش کردن منجر به کنترل هورمون‌های بدن، کاهش استرس و کاهش مشکلات گوارشی می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل تغییر سبک زندگی افراد در نوع غذای مصرفی و ساعات خواب در ماه رمضان سطح سیستم ایمنی بدن ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا می‌توانیم با فعالیت‌های ورزشی این مسئله را تا حدود زیادی کاهش دهیم.

افراز تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم درصد چربی بدن را کاهش دهیم ماه رمضان می‌تواند اتفاق خوبی را برای ما رقم بزند؛ به خصوص برای کسانی که پرخوری عصبی دارند و مازاد بر کالری مورد نیاز بدن غذا مصرف می‌کنند ماه رمضان فرصتی است که خود را با شرایط درست مصرف غذا وفق دهند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی با اشاره به اینکه ورزش کردن در ماه رمضان می‌تواند کیفیت خواب را برای فرد بهتر کند، اظهار کرد: اگر فردی می‌خواهد قبل از زمان افطار ورزش کند باید فعالیت‌های کم شدت و در واقع تمرینات قدرتی و استقامتی که وزنه‌های سبک دارند انجام دهد؛ به هیچ عنوان فعالیت‌های پر شدت از جمله ایروبیک با مدت زمان طولانی توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: انجام ورزش‌های پر شدت با زمان‌های طولانی منجر به دهیدراته و کم آب شدن بدن می‌شود؛ لذا انجام ورزش‌های پر شدت باید در فاصله بین افطار تا سحر باشد.

افراز تاکید کرد: افرادی که قصد انجام تمرینات ورزشی بعد از افطار را دارند باید وعده سبکی را مصرف کنند؛ همچنین اگر فردی بخواهد بعد از وعده سحر تمرین کند این هم قابل اجرا است، البته باید دو ساعت بعد از مصرف وعده سحری اقدام به انجام حرکات ورزشی با شدت کم کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی کاربردی یادآور شد: ورزشکارانی که حفظ عضله برای آن‌ها مهم است و ورزش‌های با شدت بالا انجام ‌می‌دهند می‌توانند با توجه به وزنشان میزان پروتئین مورد نیاز دریافتی‌شان را پیدا کنند و این مقدار پروتئین را در سه وعده افطار، شام و سحر خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمان ورزش ایران در تلویزیون مشخص می‌شود
  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • در گلف به اندازه تمام ورزش ایران زیر ساخت ساختیم
  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در آستارا آغاز شد
  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • آغاز  رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • بایدهای ورزشی در ماه رمضان
  • ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان