Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: جاعل حرفه‌ای اسناد و مدارک دولتی در استان مرکزی دستگیر شد. ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ استانها مرکزی نظرات

سرهنگ شهرام امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به دستگیری جاعل حرفه‌ای اسناد و مدارک دولتی در عملیات پلیس شهرستان اراک اظهار داشت: در پی اطلاع اینکه فردی جاعل در حوزه اسناد و مدارک و اسکنان فعالیت دارد موضوع در دستور کار پلیس شهرستان اراک قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اطلاع موضوع کار در دستور فعالیت همکاران نیروی انتظامی در کلانتری 12 رضوی(گردو) قرار گرفت، که از طریق این کلانتری کار شناسایی محل اسکان و فعالیت این فرد انجام پذیرفت.

امیریان ادامه داد: پس از این، با هماهنگی با دستگاه قضایی اجازه ورود به منزل انجام شد که در این خصوص تعدادی وسایل جعل اسناد و اسکناس از جمله پرینت رنگی، کامپیوتر، مقداری شناسنامه و گواهینامه جعلی کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: متهم پس از این، دستگیر و جهت تکمیل پرونده قضایی در اختیار مرجع فضایی شد.

به گزارش تسنیم، افرادی که به عنوان مشتری به این فرد مرجعه می‌کردند افرادی بودند که قصد خروج از کشور را داشتند ولی به هردلیلی نمی‌توانستند از راه قانونی پاسپورت و مدارک لازم را تهیه کنند و این فرد با مهارت خاصی که داشته به خاطر جعل پاسپورت مدارک دیگری مانند پروانه کسب، گواهی اشتغال به کار و تخصیل، فیش حقوقی را جعل کرده و به سفارت خانه‌ها مراجعه می‌کرده است.

از انجا که بعضا سفارت‌خانه‌ها نمی‌توانستند جعلی بودن مدارک را شناسایی کنند و از این طریق پاسپورت‌هایی را برای این افراد از اطریق فرد جاعل صادر می‌کردند.

این درحالیست که این فرد به گفته خود، توانایی جعل پاسپورت‌های قدیمی را داشته ولی نتوانسته بود پاسپورت‌های جدید را جعل کند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی