Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@10:32:27 GMT

افزایش پلکانی مستمری‌ها شکاف ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۴۰۵۸

افزایش پلکانی مستمری‌ها شکاف ایجاد می‌کند

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌گوید هرگونه افزایشی در حداقل دستمزد باید شامل مستمری‌بگیران هم بشود. او معتقد است افزایش پلکانی مستمری‌ها با اعتراض بازنشستگان مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر بیات گفت: اگر روش پلکانی برای افزایش مستمری بازنشستگان اعمال شود، با توجه به این‌که موجب بروز شکاف بین مجموعه بیمه‌پردازی و کسانی که سهم و پول بیشتری دارند، می‌شود، مورد اعتراض آن‌ها قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نشست تخصصی "گفت‌وگوهای اجتماعی سه‌جانبه" سخن می‌گفت، اظهار کرد: افزایش پلکانی مستمری کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کمکی به افزایش قدرت خرید آنها نمی‌کند و مورد مخالفت کمیته فنی حقوق و دستمزد کانون عالی بازنشستگان قرار گرفته است.

بیات ادامه داد: انتظار داریم هر آنچه در شورای عالی کار برای حداقل حقوق کارگران مصوب می‌شود همان رقم هم شامل حال بازنشستگان شود.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با بیان این‌که نمی‌توان برای عده‌ای افزایش ۲۸ درصدی و برای گروهی دیگر افزایش ۱۵ درصدی را لحاظ کرد، گفت: قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته کاهش یافته و منطقی آن است که افزایش مستمری‌ها پلکانی انجام نشود.

وی با تاکید بر پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بر لزوم همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور نیز با تاکید بر این‌که حل مشکلات گروه‌های کارگری و کارفرمایی از طریق گفت‌وگو و تعامل ممکن می‌شود، گفت: بستر گفت‌وگو و تعامل بر مبنای سه‌ جانبه‌گرایی است و کسانی که وارد مذاکرات جمعی صنفی می‌شوند باید توانایی انجام آن کار را داشته باشند.

ابوالفضل فتح‌اللهی در نشست تخصصی "گفت‌وگوی اجتماعی سه‌جانبه"، گفت: بستر گفت‌وگو و تعامل بر مبنای سه‌ جانبه‌گرایی است، افزود: تشکل‌ها در جریان مذاکرات باید تمایلات سیاسی خود را کنار بگذارند تا به اهداف از پیش تعیین شده برای خود دست یابند.

وی ادامه داد: تبیین زیرساخت‌های گفت‌وگو بستر لازم را تضمین می‌کند و در کنار اینها باید به حقوق بنیادین کار و مقاوله‌نامه‌های آن هم توجه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری مستمری سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارد به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، نیک‌شهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

انجلاسی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می‌شود، گفت: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره پنج میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شده است.

کد خبر 6056946 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حقوق فروردین بازنشستگان چقدر است؟
  • حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان چقدر است؟
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۵۹ هزار بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • افزایش سه برابری مستمری سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • حضور شمس آذر در لیگ برتر منجر به افزایش نشاط اجتماعی شد
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود
  • افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود
  • فوری؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند+ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان