Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نخستین همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا با حضور چهره های صاحب نام و سرشناس، ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری و میدان فعالیت بخش خصوصی در این شهرستان را به تصویر خواهد کشید و در ارائه راهکار رفع موانع توسعه خطه زرخیر گیلان و ایران، موثر خواهد بود.

این همایش با تدبیر فرمانداری آستارا و همکاری استانداری و پارک علم و فناوری استان گیلان، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرهای آستارا و لوندویل و با حمایت علمی و معنوی ده ها دستگاه و نهاد دولتی و خصوصی 26 و 27 بهمن ماه جاری در هتل اسپیناس آستارا برگزار خواهد شد و ارسال ده ها مقاله و اثر پژوهشی به دبیرخانه آن، نشانگر اراده راسخ میهمانان اندیشمند و صاحب نظر همایش به حضور در این رویداد ملی و طرح مباحث علمی و عملیاتی در خصوص سرمایه گذاری در آستاراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرزنشینی، گردشگری، کشاورزی، شیلات، بندر و کشتیرانی، مدیریت و طراحی شهری و صادرات و واردات محورهای بحث همایش فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا خواهد بود و تلاش می شود با تراوش تفکرها و دیدگاه های متنوع در باب قابلیت های مختلف آستارا، چشم انداز روشن و قابل تعریفی برای توسعه همه جانبه این شهرستان و بالندگی ظرفیت های انکارناپذیر آن ترسیم شود.
شهرستان مرزی بندرآستارا در غرب استان گیلان، همسایگی جمهوری آذربایجان و در بستر دریا و جنگل از 15 جاذبه تاریخی، اقتصادی و گردشگری برای جذب گردشگر و رونق این صنعت پویا برخوردار است و به دلیل دارا بودن سه راه ارتباطی دریایی، زمینی و ریلی با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز، به عنوان گذرگاه خروجی کریدور شمال - جنوب و دروازه تجاری ایران با اوراسیا محسوب می شود و با توجه به اظهار علاقه کشورهای منطقه در استفاده تجاری از راه آهن بین المللی این شهرستان، افق های روشن و سال های پرباری پیش روی آستاراست.
بی شک میهمانان فرهیخته و شرکت کنندگان دوراندیش همایش فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا، با شناخت کامل نسبت به موقعیت های مرزی، اقتصادی، بین المللی و گردشگری این شهرستان، ایده های مبارک و نتیجه بخشی را برای احیا و بالندگی ظرفیت های رنگارنگ آن مطرح خواهند کرد و این همایش میمون، به یقین علاوه بر روشن کردن امتیازهای گوناگون بندر مرزی آستارا، در به فعلیت رساندن سرمایه های نهفته گردشگری و اقتصادی آن موثر خواهد بود.
تاسیس نخستین کتابخانه عمومی گیلان به سال 1302 در آستارا، وجود مدرسه یا موزه تاریخی حکیم نظامی با سابقه تدریس نیما یوشیج و دانش آموختگی افراد نامدار، بقاع متبرکه امامزادگان و عارفان شهیر شیعه و سنی، وحدت مثال زدنی اهالی تشیع و تسنن و دیرینه تاریخی و فرهنگی قابل تامل آستارا ضرورت نگاه ملی به آن را ایجاب می کند و امیدواریم برگزاری همایش های ملی جهت معرفی و ترقی بیشتر این شهرستان استمرار داشته باشد.
با توجه به محدودیت اشتغال در بخش های دولتی و ضرورت فعال شدن بخش های خصوصی در حوزه تولید و اشتغال، با برگزاری همایش فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا و نشست ها و هم اندیشی های مشابه، موانع جذب سرمایه گذاران کارآفرین در این شهرستان رفع و بستر فعالیت آنها فراهم خواهد شد تا با ایجاد شغل های متعدد مستقیم و غیرمستقیم به خصوص در حوزه بکر و گسترده راه آهن بین المللی این شهرستان مرزی، علاوه بر رفع بیکاری و مهاجرت جمعیت، با بازگشت تجار مهاجر آستارا به زادگاه خود، این شهرستان مرزی در مسیر رونق و توسعه گام های بلندی بردارد.
**مسئول دفتر ایرنا در آستارا
7124/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تصادفات فوتی در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا کاهش یافت

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا از کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا خبر داد و گفت: در یازده ماهه سال جاری تعداد افراد فوت شده در تصادفات جاده‌ای در حوزه پلیس راه آستارا ۸ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه با کاهش مواجه هستیم.

محمدرضا شهاب زاده امروز ۲۶ اسفند ماه در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در سال جاری جزو شهرستان های برتر استان گیلان در کاهش تصادفات جاده ای بود، افزود: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت مطمئنه در محور های پرتردد شهرستان رانندگی کنند، گفت: استفاده از سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و صحبت کردن با موبایل از جمله تخلفات رانندگی است و رانندگان باید با نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی آشنا باشند و قوانین رانندگی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در برخی مواقع نخستین اشتباه در رانندگی می تواند آخرین اشتباه باشد، از این رو باید با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و دور از حادثه را تجربه کنیم.

شهاب زاده با اشاره به آماده باش صددرصدی پلیس راه آستارا در ایام تعطیلات نوروزی از کاهش تصادفات جرحی و فوتی در حوزه پلیس راه آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در یازده ماهه سال جاری در مجموع ۸ فوتی داشتیم که در مقایسه با ۱۴ تصادف منجر به فوت ۱۵ نفر،شاهد کاهش تصادف در این مدت هستیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در آستارا آغاز شد
  • تجلیل از مدال آوران رشته های ورزشی در خوی
  • مسافران نوروزی به هشدارهای هواشناسی توجه کنند
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • فرصت سوزی های متوالی عیسی آل کثیر؛ پرسپولیس می توانست بیشتر گل بزند!
  • زیست‌بوم فناوری و نوآوری از پیشران‌های توسعه کشور است/ تأکید بر نگاه تحول‌محور و فرصت‌ساز دولت به اقتصاد دیجیتال
  • تأکید بر نگاه تحول‌محور و فرصت‌ساز دولت به اقتصاد دیجیتال
  • ضرورت استقرار دائمی پلیس راهور در شهر لوندویل
  • تجهیز ۱۱ مدرسه با ۸۶ کلاس جهت اسکان نوروزی فرهنگیان در آستارا
  • میزان تصادفات فوتی در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا کاهش یافت