Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن خجسته عصر امروز در نشست تخصصی بررسی حقوقی اعدام‌های اخیر در بحرین که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد با اشاره به حمایت مردم ایران از ملت بحرین اظهار کرد: زمانی که در بحرین احساس غربت و تنهایی می‌کردیم از حمایت مردم ایران قوت قلب می‌گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه متوهم است که بر اراده ملت بحرین پیروز شده است، به رژیم آل‌خلیفه پیغام می‌دهم که ملت بحرین در میدان مطالبه حقوق خود باقی هستند و این ملت اراده‌ای قوی‌تر نسبت به گذشته دارد.

عضو شورای علمای بحرین افزود: هرچه رژیم آل‌خلیفه به ملت بحرین ظلم بیشتری کند، این ملت عقب نمی‌نشیند و نهضت ملت بحرین ادامه دارد، با وجود سلب تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم، ملت بحرین در میدان هستند.

خجسته، نهضت ملت بحرین را ادامه‌دار دانست و تصریح کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات از رژیم آل‌خلیفه، مردم بحرین در صحنه هستند و با اراده قوی‌تر از قبل، نهضت خودشان را ادامه می‌دهند، این ملت چون به خواسته‌های خود ایمان دارند، از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه سال 2017 را با اجرای حکم سه اعدام سه جوان بحرینی شروع کرد، اتهام این سه جوان‌ مشارکت در عملیات به هلاکت رساندن یک افسر اماراتی بود، این افسر در سرکوب راهپیمایی مردم در بحرین نقش داشت، تنها مدرک برای حکم اعدام این سه جوان، اعترافات خود آن‌ها بود، اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته شد و هیچ دلیل دیگری وجود نداشت.

عضو شورای علمای بحرین افزود: طی یک سال اخیر 22 حکم اعدام در بحرین صادر شد که صدور حکم اعدام 6 نفر در دادگاه نظامی بحرین بود، این افراد غیرنظامی بودند، اتهام این 6 نفر، برنامه ریزی برای کشتن یک فرمانده نظامی بحرین است، باز هم تنها دلیل موجود در این پرونده اعترافات خود متهمان بود.

خجسته با اشاره شیوه‌های شکنجه زندانیان بحرینی اظهار کرد: 21 نوع شیوه شکنجه علیه مردم انقلابی بحرین اجرا شده است، حتی این افراد مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و زندانیان بحرینی تهدید می‌شوند که در صورت عدم اعتراف به بستگان آن‌ها تجاوز خواهد شد.

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه سیاست صهیونیستی در بحرین دارد و طی 6 سال اخیر بیش از 500 نفر از شهروندان بحرینی سلب تابعیت شدند، اما در مقابل ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف تابعیت بحرینی گرفتند تا ترکیب جمعیت بحرین تغییر پیدا کند.

عضو شورای علمای بحرین افزود: به رژیم آل‌خلیفه می‌گویم که اراده ملت بحرین از اراده این رژیم قوی‌تر است. اگر تنها هم باشیم، نهضت را ادامه خواهیم داد، چون ایمان داریم که پیروزی از آن مستضعفان و محرومین است.

خجسته با اشاره به اقدامات رژیم آل‌خلیفه اظهار کرد: این رژیم برای راحت شدن روند صدور حکم اعدام علیه مردم بحرین، تغییراتی در قانون در این کشور انجام داد تا بتواند که شهروندان غیرنظامی بحرینی را در دادگاه‌های غیرنظامی این کشور محاکمه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 17 کشور جهان از رژیم آل‌خلیفه خواستند که روند اعدام‌ها را در بحرین متوقف کند، اما این رژیم به این درخواست‌ها توجهی نکرد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 6094853

دیگر خبرها

  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم