Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد، «افشين اکبري حداد» درباره حل مشکل موبايل‌هاي غيرفعال شده در دست مردم بعد از اجراي طرح رجيستري اظهار داشته است که بايد عوارض 15درصدي گمرک به منظور فعال‌سازي شبکه اين تلفن‌ها پرداخت شود.
اين موضوع در حالي مطرح مي‌شود که طبق آمار تاکنون خدمات مخابراتي بيش از 30 هزار آيفون قطع شده و بيش از نيمي از آنها به شبکه بازگشته‌ است، بازگشتي که علت عمده آن نقص و اشتباه در سيستم پايش اوليه سامانه همتا بوده و نه مشکلات کاربران و خريداران موبايل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتي به تازگي خبر پايش دوباره موبايل‌هاي در دست مردم توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.
افشين اکبري حدادي به تلفن‌هاي همراهي اشاره مي‌کند که در اختيار مردم، ويترين موبايل فروشان و يا در انبارها وجود دارد که خاموش هستند. او تاکيد مي‌کند که برندهاي موبايلي که مشمول طرح رجيستري مي‌شوند (که تا امروز اپل، گوگل پيکسل، موتورولا، بلک‌بري و ال‌جي را در برمي‌گيرد) بايد روشن شده و داخل شبکه ثبت شود. به گفته وي در صورتي که اين تلفن‌هاي همراه روشن نشود، آنتن شبکه به آنها تعلق نمي‌گيرد و به طور موقت تا يک ماه مي‌تواند از شبکه استفاده کند و سپس آنتن اين تلفن‌هاي همراه قطع خواهد شد.

رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد در خصوص فعال سازي آنتن تلفن‌هاي قطع شده عنوان کرد:
«با پرداخت عوارض گمرکي به ميزان 15 درصد به منظور فعال سازي آنتن تلفن همراه مي‌توان شبکه را در گوشي‌هاي فاقد شبکه فعال کرد.البته اولين پرداخت شامل معافيت 80 دلار و کسر اين مبلغ از مقدار عوارض کل خواهد بود.همچنين هر مسافر يک مرتبه در سفر خود به خارج از کشور فرصت دارد تلفن همراه خود را در سامانه مسافري گمرک ثبت و با پرداخت عوارض کد فعال سازي تلفن همراه خود را دريافت کند.»
وي در خصوص طرح انتقال مالکيت تلفن‌هاي همراه نيز گفت: انتقال مالکيت به اين معنا و مفهوم است که تلفن ‌همراه هر فرد انحصارا مربوط به خود آن شخص محسوب مي‌شود لذا تلفن‌هاي همراهي که شامل طرح ريجستري شده‌اند، حتما بايد با انتقال مالکيت به فروش برسند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ هادی کیان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در پی سرقت تلفن همراه و وجه نقد یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان در کمتر از ۵ ساعت و با اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ برادر که از سارقان سابقه دار بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی خود اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087882

دیگر خبرها

  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند