Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@09:14:16 GMT

ساری| ۴ اثر موسیقی فولکلور مازندران رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۶۱۳۵

ساری| ۴ اثر موسیقی فولکلور مازندران رونمایی می‌شود

چهار آلبوم حوزه موسیقی فولکلورِ مازندران تهیه و رونمایی خواهد شد. ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، این آلبوم‌های شنیداری تحت عناوینِ طالبا،حماسی، احمد بختیاری، و کرماه‌شو که مشتمل بر قطعات فولک و بومی هستند پنجشنبه هفته جاری در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی شهرستان ساری، با حضور هنرمندان، هنردوستان و مسئولان سیاسی استان رونمایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظوم جاودانه‌های موسیقی مازندران پروژه‌ای است که برای گردآوری و ثبتِ آثار قدیمی و مرجعِ موسیقی مازندران سر گرفته است.آلبومِ موسیقیِ احمد بختیاری دومین آلبوم از این مجموعه است که پس از آلبوم نظام شکارچیان، توسط شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا روانۀ بازار موسیقی می‌شود.

این آلبوم شامل اجراهای قدیمی این هنرمند ارزنده بوده که در زمانِ حیاتِ وی، با امکانات شنیداری آن دوره ثبت و ضبط شده است. این آلبوم شامل قطعات ته مله سنگ تراشون، جان یار، چپون کیجا، دندون طلا، کتولی، گل ابرو، گوهر، ملک جان، من و ته و یار بلاره شه دلخواره است.

طالبا نام اثری پژوهشی است که توسط جهانگیر نصری اشرفی و آواز استاد ابوالحسن خوشرو توسط شرکت نسیم مهرآوا گردهم آمده است. طالبا معتبرترین متن از ادبیات تبری در دوره معاصر بوده که برخی نمونه‌های آن بازگو کنند مبانی دستور و قواعد زبان تبری در زمینۀ ادبیات و شعر است.

ابوالحسن خوشرو در این اثر شنیداری طالباهای مناطق مختلفی چون مناطق مرکزی و سوادکوه، دودانگه ساری، هزار جریب (چهاردانگه)، عالیدره، محال ثلاث (غرب مازندران)، کوهپایه‌ها و جلگه‌های مناطق مرکزی، گرجی‌محله و آسیاب‌سر را بازخوانی می‌کند.

منظومه‌های روایی تبری مجموعه ای از آثار فولکلوریک مازندران است که محمدرضا اسحاقی آن را بازخوانی کرده و توسط شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا در چندین آلبوم تهیه و تنظیم شده است. حماسی از مجموعه آوازهایی است که طبق آیینی منحصر به فرد،سینه بهسینه در طی تاریخ، رسیده تا سینه اسحاقی و خنیاگرِ مازندران آن آوازها را به گوشِ مخاطبان موسیقی فولکلور می‌رساند.

حماسی سومین آلبوم از این مجموعه است که پس از آلبوم‌های عاشقانه‌ها و آیینی، در زمستان 96 روانۀ بازار موسیقی خواهد شد. این آلبوم شامل قطعاتِ عباس گالش، قمرناز، محمد جبه است.

کرماه شو داستان کوتاه مازندرانی است به روایت علی طالبی و آواز محمدابراهیم عالمی که توسط شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا تهیه و تولید شده و به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در هتل سالار‌دره ساری

مهدی اسحاقی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: نمایشگاه صنایع‌ دستی هتل سالار‌دره سوم فروردین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان این مطلب که نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳ به یک جاذبه تبدیل شده است، افزود: صنایع دستی و هنر‌های سنتی یکی از پرمخاطب‌ترین محصول گردشگری است که در صورت برنامه‌ریزی درست می‌تواند بهمقصد گردشگری تبدیل شود.

اسحاقی گفت: خوشبختانه صنایع‌دستی بومی شاخصی در استان تولید می‌شود و هنرمندان و صنعتگران بی‌شماری در مازندران به برند تبدیل شده‌اند و یا برندسازی محصولاتشان در دست اقدام است و همگی به صنعت بزرگ گردشگری می‌پیوندد.

او با اشاره به برپایی تنوع نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح استان و تقریبا تمامی هتل‌ها و مجموعه‌های بزرگ گردشگری مازندران، افزود: گردشگران می‌توانند سوغات بومی خود را از این مراکز به صورت عرضه مستقیم از تولید به مصرف، خریداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در هتل سالار‌دره ساری
  • فرزاد حسنی ساعت ۲۰ امشب به شبکه نسیم می‌آید
  • برپایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری
  • ساری آقجیک یا دامن کشان با صدای آراز داره منتشر شد
  • «ساری آقجیک» با صدای «آراز داره» منتشر شد
  • بشنوید/ بازخوانی قطعه «دامن‌کشان» در آستانه نوروز
  • تک‌آهنگ «ساری آقجیک» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
  • بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در ساری به بهره برداری رسید
  • کاشت سیب زمینی در روستای پرکوه منطقه دودانگه ساری
  • آتیه ساری قهرمان بسکتبال ۳ نفره نونهالان مازندران