Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@02:54:38 GMT

از بین بردن خط و خش و لکه از روی پارکت

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۶۸۰۲

از بین بردن خط و خش و لکه از روی پارکت

پارکت های چوبی که در منازل استفاده می شود نیاز به مراقبت زیادی دارد و محافظت از آن در جلوگیری از آسیب و خرابی دارای اهمیت است. بهترین روش از بین بردن لکه پارکت را در این بخش بیاموزید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کف پوش های چوبی با جلوه خاصی که به منزل می دهند، محیطی گرم و صمیمی را برای خانواده ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، مراقب باشید تا مبلمان و کفش هایتان خراشی روی آن ایجاد نکند. البته گاهی با ریخته شدن قهوه یا چای روی کف پوش، لکه هایی بوجود می آید. در این مطلب، راهکارهایی برای از بین بردن لکه و خراش از روی پارکت به شما معرفی می کنیم.

از بین بردن لکه روی پارکت

برای رفع لکه های ایجاد شده بر روی پارکت به طور کلی به سه روش زیر عمل کنید:

۱- ابتدا سنباده بزنید:ابتدا سطح آسیب دیده را به آرامی با سنباده زن نرم بسابید. دقت کنید سطح چوب بریده نشود. زیاد سابیدن به رنگ چوب آسیب می رساند. سنباده باعث می شود فیبرهای چوب که در اثر زمان یا لکه تغییر رنگ داده اند، سابیده و جدا شوند.

۲- سپس تمیز کنید:بعد از سنباده، ذرات غبار را از روی چوب پاک کنید. برای این منظور می توانید از شوینده های تجاری مخصوص پلی یورتان استفاده کنید. این محصولات شامل موادی هستند که به سرعت تبخیر شده بنابر این رطوبت به سطح چوب آسیب نمی رساند.

۳- مجددا پولیش بزنید:روی پلی یورتان را با پد فوم رنگ، جلا بزنید (از همان جلای قبلی استفاده کنید) و سپس پلیش لبه ها را با یک قلم موی خشک نازک کنید. از وسط به طرف بیرون کار کنید. در جایی که سطح قدیمی خوب سنباده نخورده باشد، ممکن است پولیش جدید پوست پوست شود.

پولیش آبی به صورت شفاف خشک خواهد شد در حالی که پلی یورتان روغنی ابتدا روشن بوده اما به مرور تیره می شود.

در صورت لک بودن سطح، باید قبل از استفاده از پلی یورتان آن را برطرف کنید.

خراش های سطحی

خراش ها را با موم استیک استتار کنید. این موم ها در رنگ های مختلف و به صورت سیر و روشن موجودند. همچنین می توانید برای روتوش از مارکرهای مخصوص چوب استفاده کنید.

آدامس، شمع و موم

روی این نوع لکه ها برای ۵ دقیقه کیسه پر از یخ بگذارید سپس با یک قاشق یا کارت بانکی باطل شده، ماده چسبیده را بردارید. از شوینده های تجاری پلی یورتان استفاده کنید.

روغن

قسمت مورد نظر را با پارچه آغشته به پاک کننده های آماده پلی یورتان تمیز کنید.

سوختگی کبریت و سیگار

به آرامی جای سوختگی را با چاقو یا کاردک مخصوص بتونه بتراشید سپس مانند مراحل رفع لکه (۳ مرحله فوق) عمل کنید.

لکه های تیره

لکه های جوهر، مدفوع حیوانات و لکه آب را با پشم فولاد برطرف کنید.

منبع:نمناک

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان سالم به در بردن یک راننده روس از حادثه‌ای هولناک (فیلم)

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه فرو رفتن کامیون در خیابان (فیلم) برخورد خودرو با ورودی یک هتل در هند (فیلم) لحظه تلخ سرنگون شدن دو موتورسوار در پی حرکات جنون‌آمیز وسط خیابان (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نام بردن علی پروین و حسن روشن از هایده و معین در صداوسیما
  • جان سالم به در بردن یک راننده روس از حادثه‌ای هولناک (فیلم)
  • جان سالم به در بردن یک راننده روس از حادثه‌ای هولناک + فیلم
  • نام بردن از فردین روی آنتن شبکه سه
  • (ویدئو) نام بردن از محمدعلی فردین برای اولین بار روی آنتن زنده صداوسیما
  • ببینید | نام بردن از محمدعلی فردین برای اولین بار روی آنتن زنده صداوسیما
  • نتانیاهو: از بین بردن «حماس» از اهداف اصلی من است
  • اف‌ای کاپ انگلیس؛ یک قرن حسرت لیورپول برای بردن منچستریونایتد در اولدترافورد
  • پرسپولیس برای بردن دربی نوراللهی کم داشت
  • واکنش سخنگوی شورای نگهبان به عکس و فیلم هایی که به قصد زیرسوال بردن انتخابات منتشر شد | ببینید