Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از باکو، به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، با حضور مقامات، انديشمندان، هنرمندان و دوستداران انقلاب مراسمي در جمهوري خودمختار نخجوان برگزار شد.
سرکنسولگري کشورمان در نخجوان اعلام کرد، در اين مراسم که « واصف طالب اف » رئيس مجلس عالي نخجوان، معاون اول مجلس، نخست وزير، وزراي دولت، روساي دانشگاه ها، چهره هاي هنري – فرهنگي، رسانه اي و ورزشي نخجوان و ديپلمات هاي کشور ترکيه حضور داشتند منصور آيرم سرکنسول کشورمان ، انقلاب اسلامي ايران را حرکتي در جهت نفي استبداد داخلي و سلطه خارجي و تحقق آزادي، عدالت و استقلال توصيف کرد که توانست با برقراري نظام جمهوري اسلامي ، فصل جديدي را بر مبناي مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملي آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي رابطه جمهوري اسلامي ايران با کشور دوست و برادر جمهوري آذربايجان و ملاقات هاي متعدد و سفرهاي متقابل مقامات عالي رتبه دو کشور را نشان دهنده عمق دوستي و درک متقابل از اهميت همکاريهاي دو جانبه دانست.
 آيرم همچنين با اشاره به سفر اخير رئيس مجلس عالي نخجوان به تهران، همکاري هاي رو به افزايش جمهوري خودمختار نخجوان و جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف گمرکي، تجاري، ترانزيتي، گردشگري، دارو و درمان و توليد مشترک را مهم ارزيابي کرد.
واصف طالب اف رئيس مجلس عالي نخجوان نيز در اين مراسم با تبريک سالروز پيروزي انقلاب ايران، رشد و توسعه روابط در بخش هاي مختلف اقتصادي، گمرکي، کشاورزي، پزشکي، فرهنگي و گردشگري ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري نخجوان را قابل توجه دانست.
وي ميزان همکاري ميان نخجوان و استان هاي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي را مثبت و اميدوار کننده ارزيابي کرد و با بيان جمله اي از الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان با اين مضمون که «توسعه موفقيت آميز روابط ايران- آذربايجان ما را بسيار خوشنود مي کند و روابط ما پايه تاريخي دارد» سخنان خود را به پايان برد.
در حاشيه اين مراسم به همت وابسته فرهنگي سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در نخجوان، نمايشگاهي از عکس هاي دوران انقلاب اسلامي و زندگي حضرت امام خميني (ره) و همچنين نمايشگاه آثار توليدي و صنايع دستي ايران همراه با معرفي ظرفيت هاي استانهاي هم مرز به نمايش در آمد.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی، پیروزی قاطع و انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه را صمیمانه تبریک گفت.

طبق گزارش سفارت ایران در مسکو، رئیسی در این پیام ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط فی‌مابین، بر گسترش بیش از پیش مناسبات ۲ کشور تاکید کرد.

بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بیش از ۹۹.۵ درصد آرا تا ساعت ۷ صبح به وقت مسکو شمارش شده و پوتین با ۸۷.۳۲ درصد پیشتاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

«نیکولای خاریتونوف» از حزب کمونیست با ۴.۳ درصد، «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب «مردم جدید» با ۳.۸ درصد و «لئونید اسلوتسکی» از حزب «لیبرال دموکرات‌ها» با ۳.۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

پوتین نتایج اولیه را به عنوان نشانه‌ای از «اعتماد و امید » به او ستود و گفت: «ما وظایف زیادی در پیش داریم. زمانی که ما محکم ایستادیم، هیچ کس نتوانست ما را بترساند، اراده و وجدان ما را سرکوب کند. آن‌ها در گذشته شکست خوردند و در آینده نیز شکست خواهند خورد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین
  • رئیسی پیروزی پوتین را تبریک گفت
  • بیشتر تولیدات علمی دانشگاه تهران پس از انقلاب بوده است
  • رئیسی پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفت
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب است
  • برگزاری آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران‌زمین همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران
  • راه فتح قله از دانشگاه‌ می‌گذرد؛ راه را با جهاد علمی هموارتر سازیم
  • تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت