Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور امشب در آئین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در ساری گفت:: سهمیه هر استان در نوسازی و تکمیل ظرفیت یا ایجاد صنایع جدید بر اساس گستردگی آن‌ها از ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰ واحد تعین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از واحد‌های صنعتی در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان‌های کشور قرار دارند، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد.

نجفی رویکرد اصلی سیاست‌های وزارت صنعت را اشتغال زایی معرفی کرد و افزود: بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه اقدام جهادی را برای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله نظام در دستور کار قرارداده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حلقه مفقوده اشتغالزایی در بخش صنایع را مشکل ارتباط با بازار دانست

نجفی گفت: بخش اعظم مشکل اشتغال مربوط به بازاریابی است و این حلقه‌های ارتباطی است که تولید را به بازار متصل می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در حال حاضر از ۸۰ هزار واحد صنایع کوچک، ۵۰ درصد در داخل شهرک‌ها و بقیه در بیرون شهرک‌ها قرار دارند.

نجفی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار داشتن ۳۸ درصد اقتصاد کشور، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در کشور‌های پیشرفته ۷۰ درصد اشتغال مربوط به صنایع خرد و کوچک است و به همین دلیل ما در ایران وظیفه سنگین و بزرگی داریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت امروز قابل قبول نیست.

وی افزود: از ۸۰ هزار واحد صنعتی کشور بخش قابل توجهی یا تعطیل هستند و یا با طرفیت پائین کارمی کنند و این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا موانع و مشکلات واحد‌های خرد و کوچک را حل و فصل کنیم.

وی گفت:: امروز همه دغدغه معیشت و اشتغال جوانان را داریم و برنامه و حرکت دولت تدبیر و امید برای موضوع اشتغال با محوریت برنامه‌های صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی است.

دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در محل مجتمع تفریحی و ورزشی وزارت کشور واقع در فرح آباد ساری آغاز به کار کرد.

در این مسابقات ۲۲ تیم از سراسر کشور به مدت پنج روز با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام /ف

۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور ایجاد، نوسازی و تکمیل ظرفیت می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود