Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:12:07 GMT

حقوق ملت بحرین با افشاگری احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۷۷۶۱

حقوق ملت بحرین با افشاگری احیا می‌شود

قم - یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: با وجود استیلای استکبار جهانی بر رسانه‌های جهان اما می‌توان حقوق ملت بحرین را با افشاگری احیا کرد،

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلیل صالحی غروب سه‌شنبه در نشست «بررسی حقوقی اعدام‌های اخیر در بحرین» که با حضور جمعی از حقوقدانان و در آستانه هفتمین سالگرد قیام مردمی بحرین در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: آل خلیفه با بهره‌گیری از سیاست‌های دوگانه استکبار جهانی و حمایت آل سعود فجایع بحرین را وسعت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سلطه استکبار جهانی بر شبکه‌های خبری و نظام‌های بین‌المللی مشهود است، گفت: اگر می‌بینم اغتشاش داخلی روزهای اخیر ایران طوری بزرگ‌نمایی و انحراف پیدا می‌کند که شورای امنیت وارد عمل می‌شود و یا برعکس جنایات مختلف علیه مردم منطقه خاورمیانه عادی جلوه می‌کند، همگی حاصل کار رسانه‌ای استکبار جهانی است.

این کارشناس حقوق بین‌الملل با تأکید بر اینکه استکبار فعالیت‌ها و تلاش‌های نهضت‌های مستقل اسلامی را با ابزار رسانه تحریف کرده است، گفت: آن‌ها هر اقدام حقوق بشری و صلح جویانه‌ای که خلاف اهداف و برنامه‌شان باشد را زیر سؤال و انحراف می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه در سراسر جهان امروز آزادی خواهان و صلح طلبان صدای حق را بالاخره می‌شنوند، گفت: اگر در احیای مطالبه حق و افشای ظلم و جنایت استکبار موج ایجاد کنیم، بالاخره لبیک گویی پیدا می‌شود و جریان پیدا می‌کند.

تشریح نقض حقوق بشر در بحرین

این کارشناس حقوق بین‌الملل در ادامه با تشریح روند قانون سازی جرم اعدام در بحرین، گفت: طبق قوانین مصوب ۲۰۰۲ میلادی در حکومت بحرین، تنها دادگاه نظامی صلاحیت بررسی جرم و اعلام حکم مجرمان نظامی و امنیتی را داشت و افراد عادی حق محاکمه در این دادگاه را نداشتند.

وی با اشاره به انحراف قوانین موجود در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط آل خلیفه، گفت: آن‌ها محدودیت‌های موجود در دادگاه‌های نظامی را خلاف اصول حقوقی بین‌الملل برداشته و دست خود را برای محاکمه هر فردی را در دادگاه نظامی و صدور حکم اعدام باز گذاشتند.

صالحی با تأکید بر اینکه محاکمه غیر نظامیان در دادگاه نظامی کاملاً غیر عادلانه و نقض حقوق بشر است گفت: اصلاح قانون بدون وجود مستند و مشروعیت لازم در محتوا و روح قوانین امکان‌پذیر نیست و خلاف معاهدات بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه باید کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بحرین شکل بگیرد، گفت: بدون شک اعدام‌های صورت گرفته در بحرین کاملاً سیاسی و سازمان یافته است.

این کارشناس مسائل حقوق بین‌الملل با اشاره به اینکه باید داد مظلومیت و نقض حقوق بشر در بحرین را به گوش انسان‌ها و مجامع بی‌طرف و حق طلب رساند، گفت: نباید نگران سنگ‌اندازی و نفوذ استکبار در بوق و کرنای رسانه‌ای کنونی جهان بود و باید با صدای بلند دادخواهی کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه