Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-09@00:23:35 GMT

اطلاعات جعبه سیاه سانچی پاک نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۷۷۷۹

صراط: حق‌شناس با بیان اینکه هم اکنون هر دو جعبه سیاه کریستال و سانچی در اختیار سازمان بنادر است، گفت: هیچ اطلاعاتی از جعبه سیاه پاک نشده و تا چند ماه آینده علت بروز حادثه مشخص می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) ذی‌النفعان حادثه در کمیته بررسی جعبه سیاه حضور دارند، اظهار کرد: این ذی‌النفعان شامل نماینده کشوری که کشتی تحت پرچم آنجاست، نماینده کشوری که کشتی در آنجا غرق شده و نماینده کشوری که دریانوردان تابعیت آنجا را دارند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: کشور پاناما به عنوان کشور صاحب پرچم سانچی، کشور هنگ‌کنگ به عنوان صاحب پرچم کریستال، کشور چین به عنوان کشوری که در حادثه در آنجا رخ داده و کشور ایران هم به عنوان کشوری که دریانوردان تابعیت آنجا را داشتند در کمیته بررسی حادثه حضور دارند. ضمن آنکه کشور بنگلادش که دو تن از دریانوردان آن کشور در سانچی جان باختند، نمایندگی خود را به ایران واگذار کرد.

حق‌شناس با بیان اینکه هم اکنون هر دو جعبه سیاه کریستال و سانچی در اختیار سازمان بنادر است، گفت: هیچ اطلاعاتی از جعبه سیاه پاک نشده و تا چند ماه آینده علت بروز حادثه مشخص می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای مردم جای سوال بود که چرا در حادثه پیش آمده برای نفتکش سانچی سازمان بنادر ورود کرد ،گفت: باید در این باره گفت که در راستای الزامات ملی و بین‌المللی و کنوانسیون سولاس؛ طبیعی بود که سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور در این حادثه ورود کند و همه کشورها مکلف هستند طبق قانون و مراجع دریایی کشورها اطلاع دهند.

وی افزود: سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایى کشور با توجه به شهادت ٣٠ تن از پرسنل ایرانى به پرونده مربوطه ورود کرد و فعالیت خود در کمیته بررسى سانحه را در دستور کار قرار داد.

حق‌شناس با بیان اینکه اقداماتی که سازمان بنادر و دریانوردی از قبل در حوزه سوانح دریایی انجام داده بود، آماده‌سازی 7 مرکز تجسس و نجات در بنادر شمالی و جنوبی و یک مرکز در تهران بود گفت: اگر به هر دلیلی پیامد‌ها در زمان مؤثر خود اطلاع‌رسانی نشود، همه اقدامات را ناکارآمد کرده و مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب جمعیت سواحل در کشورهای مقابل ما در خلیج فارس 6 برابر شده است اما جمعیت ایران حدود 2 برابر شده و این نشان می‌دهد تراکم جمعیتی در سواحل ما کم شده است.

وی افزود: پایین آمدن سطح رفاه و نبود زیر ساخت‌ها از عواملی است که موجب شده به توسعه پایدار در مکران نرسیم.

حق شناس درخصوص برگزاری همایش ارگان‌های دریایی گفت: در 24 همایش قبلی موضوعاتی نظیر محیط زیست دریا، توسعه ناوگان سرمایه‌گذاری، تسهیلات مالی، شیلات، دزدی دریایی و مناطق آزاد و ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: نقاط قوت همایش‌های قبلی هماهنگی فزاینده بین اعضای جوامع دریایی بود ضمن آنکه فقدان ضمانت اجرایی قطع‌نامه‌ها از مشکلات همایش اخیر است .

وی با بیان اینکه از ظرفیت دریا برای افزایش صنایع ملی و توسعه کشور استفاده نمی‌شود، گفت: نهادی که بتواند هماهنگی ایجاد کند که توسعه متوازن شکل بگیرد، در این حوزه مفقود شده است و پیشنهاد می‌شود برای تحقق اقتصاد دریا، نهادی فراگیرتر شکل بگیرد.

حق‌شناس در پایان گفت: مقرر شده بود این همایش در سواحل بکر مکران برگزار شود، اما به علت بروز مشکلاتی در تهران برگزار شد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در کارگروه استانی اقتصاد دریا محور خواسته رئیس جمهور را در حوزه دریا حرکت پروژه محوری دانست.

  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور شامگاه چهارشنبه (۱۹اردیبهشت‌ماه)، در نشست کارگروه استانی توسعه اقتصاد دریا محور، اظهار داشت: مسیری  که استان هرمزگان در جهت توسعه دریامحور آغاز کرده دقیقا منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیات دولت است.

وی افزود: رئیس جمهور از ما می‌خواهد در حوزه دریا پروژه محور پیش برویم چرا که در پروژه‌ها هم اشتغال وجود دارد، هم موجب رونق معیشت مردم می‌شود و هم رشد اقتصادی را در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: پروژه‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

صفایی عنوان‌کرد: همه‌ی همت هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه‌های در مرحله مطالعات  را سریعا به مرحله‌ی آغاز عملیات اجرایی برسانیم از این رو مجدانه زمینه‌های آغاز پروژه بندرگاه جدید لنگه را در غرب هرمزگان پیگیری می‌کنیم و در شرق نیز تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود چرا که طبق سیستم سازمان بنادر اگر پروژه‌ای آغاز شود به صورت مستمر اعتبارات آن تخصیص یافته و پیش خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی و پس‌کرانه، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نخل‌ناخدا و شهید حقانی، گفت: این طرح در اسکله نخل‌ناخدا در حال انجام است و در بندرشهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه‌ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل دریایی و گردشگری در حوزه دریا دوچندان شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد
  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد
  • بازدید اعضای هیات‌عامل سازمان بنادر از پروژه‌های جزیره بوموسی
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر