Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار - ايرنا - معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران گفت: سال آينده بندر صيادي پزم کنارک در جنوب سيستان و بلوچستان به طور کامل ساماندهي و مشکلات برق و سوخت رساني آن حل مي شود.

شاپور کاکولکي عصر سه شنبه در بازديد از بندر صيادي پزم کنارک به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بندر صيادي پزم 250 فروند شناور صيادي لنج و قايق دارد که صيادان آن با مشکلات فراواني براي انجام کارها مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: رسيدگي به مشکلات صيادان و بندر صيادي پزم کنارک موجب توسعه و رونق صيد و صيادي و افزايش رضايتمندي فعالان اين عرصه در جنوب سيستان و بلوچستان مي شود.
وي بر ساماندهي سالن عرضه و توزيع ماهي، برق کشي و روشنايي معابر و مسير ورودي، صيد نکردن با کشتي هاي ترال کف روب، بيمه صيادان، سوخت رساني و بهسازي بندر صيادي پزم تاکيد کرد و گفت: قول مي دهم تا پايان سال آينده (1397) تمام مشکلات ياد شده رفع شود.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران ادامه داد: صدور مجوزهاي صيد مازاد بر ظرفيت ها و ذخاير دريا، صيادان چابهار و کنارک را متضرر مي کند و بعدا ممکن است شکوائيه هاي متعددي از سوي اين قشر زحمتکش داشته باشيم.
مديرکل شيلات سيستان و بلوچستان نيز اظهار داشت: 11 بندر ماهيگيري و جايگاه تخليه صيد شامل بنادر تيس، کنارک، رمين، زرآباد، پزم، چابهار، بريس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان هاي چابهار و کنارک براي صيد و صيادي فعالند.
هدايت الله ميرمرادزهي اظهار داشت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قايق صيد و صيادي با حدود 24 هزار نفر صياد دائمي و فصلي در قالب 34 تعاوني صيادي در حوزه اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان فعاليت دارند.
وي افزود: 107 واحد صنايع شيلاتي و 29 کارخانه توليد کنسرو ماهي نقش مهمي در بسته بندي و صادرات تن ماهيان در سيستان وبلوچستان دارند.
به گزارش ايرنا، سيستان وبلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره کل شيلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شيلات سيستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه کنترل و حمايت از منابع آبي داخلي و اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان از 3 شهر به نام هاي چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکيل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کريمي نژاد **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم