Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@21:32:15 GMT

قیمت مسکن 20 درصد پایین می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۸۵۱۷

قیمت مسکن 20 درصد پایین می‌آید

عباس شوکتی در حاشیه اجلاس سراسری انبوه سازان اظهار کرد: شوک یا جهش قیمتی که در چند ماه اخیر توسط برخی سوداگران به بازار مسکن وارد شده، کاملا سوداگرانه است و بنابراین به مردم توصیه می‌شود خرید خود را به تاخیر بیندازند تا قیمت‌ها فروکش کند.

وی افزود: به جرات می‌گویم که 50 تا 70 درصد قیمت مسکن حباب‌گونه است و واقعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برای سال آینده امیدوارم شاهد یک سیر نزولی باشیم که پیش‌بینی می‌کنم برای اردیبهشت ماه قیمت مسکن حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت.

این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: اگر مردم فوریتی ندارند، در حال حاضر مسکن نخرند. متاسفانه افرادی عنوان می‌کنند قیمت مسکن رشد کرده، اما من اولین کسی هستم که می‌گویم این گونه نیست.

شوکتی با بیان اینکه رکودی در بازار مسکن وجود ندارد گفت: اگر بازار فعلی را با دهه 80 مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که بازار مسکن رونق دارد، اما چون برخی قیمت‌های پیشنهادی بسیار بالاتر از توان خریداران است، قدرت تحرک بیشتر در بازار مسکن گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بعضا قیمت‌ها که درماه‌های اخیر در بعضی مناطق شهر تهران قیمت مسکن 40 تا 50 درصد رشد کرده است گفت: از قدیم گفته‌اند سزای گرانفروش، ‌نخریدن است،‌ پس اگر متقاضیان دست نگه دارند بازار به ثبات واقعی می‌رسد.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در عرض یکی دو ماه گذشته، بعضی قیمت‌ها در منطقه 5 از متری 8 میلیون تومان به متری 15 میلیون تومان رسیده، کجای این مساله نشان از رونق دارد . اگر فروشندگان عنوان می‌کنند قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته، این موضوع، باید تاثیر خود را دو سال آینده خود را نشان دهد چه ربطی به الان دارد که مسکن با دلار 3800 تومان ساخته شده است. اگر این دلالی یا سوداگری نیست، چه عنوانی می‌توان روی آن گذاشت.

شوکتی در خصوص تعداد خانه‌های خالی، گفت: بطور دقیق 2 میلیون و 785 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که بیشتر آن‌ها متعلق به موسسات،‌ شرکت‌ها و بانک‌ها است، اما به اعتقاد من مالیات بر خانه‌های خالی هم نمی‌تواند تاثیری در ورود این خانه‌ها به بازار مصرفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در منطقه یک،‌ 30 هزار خانه خالی وجود دارد، گفت: مگر منطقه یک چقدر وسعت دارد که این مقدار خانه خالی باید در این منطقه روی دست اقتصاد کشور بماند؛ عمده این واحدها بالای 120 متر است و مشتری ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.

کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.

نرخ بالای بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد