Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@04:22:44 GMT

جایزه برتولت برشت 2018 به نویسنده گرجی‌تبار رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۸۶۲۲

جایزه برتولت برشت 2018 به نویسنده گرجی‌تبار رسید

به گزارش ایسکانیوز از آجاندا نیوز، اعضای هیئت داوران جایزه ادبی برتولت برشت شهر آوگسبورگ نینیا خاراتیشویلی، نویسنده آلمانی‌زبان گرجی‌تبار را به عنوان برنده این جایزه ادبی در سال 2018 معرفی کردند.

اثر خاراتیشویلی با عنوان «زندگی هشتم» که پس از انتشار نقدهایی مثبت بسیاری را دریافت کرده بود، زندگی چند نسل مختلف از یک خانواده در چند کشور متفاوت را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمان هم‌چنین در روزنامه فرانکفورت آلگماینه زایتونگ که از مهم‌ترین روزنامه‌های آلمان است به عنوان بهترین و جسورانه‌ترین رمان آلمانی زبان معرفی شده بود.

هیات داوران این نکته را یادآوری کرد که رمان انتخاب‌شده «روز هشتم» نوشته خاراتیشویلی می‌تواند یک شناخت کاملاً تازه از گذشته‌ به مخاطب اروپای غربی از دیدگاه راوی اروپای شرقی بدهد. اعضای هیئت داوران این جایزه شامل افرادی چون اندریا کوشویتز، هوبرت اشپیگل،توماس وایتزل، ماتیاس مایر و شرمین لانگوف بودند.

خاراتیشویلی در سال 1983 میلادی در تفلیس متولد شد و در سال 1995 به آلمان مهاجرت کرد. این نویسنده آلمانی‌زبان هم‌چنین برای آثار دیگرش تا به‌حال توانسته جوایز ادبی آلمانی متعددی را برنده شود.

جایزه ادبی برتولت برشت که هر سه سال یک بار اهدا می‌شود در سال 1995 میلادی در شهر آوگسبورگ، محل تولد برتولت برشت، شاعر و نمایشنامه‌نویس شهیر آلمانی راه‌اندازی شد. این جایزه که از مهم‌ترین جوایز ادبی آلمانی‌زبان شناخته می‌شود، امسال برای نهمین بار است که برنده‌اش را معرفی می‌کند. نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و شاعرانی چون اورس ویدمر، سیلکه شویارمن، اینگو شولتسه از برندگان پیشین این جایزه هستند.

منبع: ایبنا

502

جایزه ادبی برتولت برشت نینو خاراتیشویلی زندگی هشتم روزنامه فرانکفورت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد