Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
نتایج حاصل از پژوهش دانشمندان دانشگاه کلرادو آمریکا نشان می‌دهد، بالا آمدن آب اقیانوس‌‌ها سرعت گرفته است، به طوری که در پایان قرن جاری میلادی، (۲۱۰۰ میلادی) ممکن است سطح آب اقیانوس‌ها، ۶۵ سانتی‌متر بالا بیاید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس پژوهش صورت گرفته، در دانشگاه کلرادو آمریکا، سطح اقیانوس‌ها سالانه سه میلی‌متر بالا می‌آید که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 2100 میلادی، ده‌ها میلی‌متر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ماهواره‌ها در طول 25 سال صورت گرفته است، با گزارش کارشناسان آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2014 مطابقت دارد.

استیو نیریم استاد مهندسی هوایی دانشگاه کلرادو آمریکا مسئول اصلی این پژوهش گفت: افزایش روند بالا آمدن آب اقیانوس‌ها ناشی از آب شدن یخچال‌های گرینلند و قطب جنوب است و این امر می‌تواند موجب افزایش سطح آب اقیانوس‌ها در سال 2100 شود.

وی با تاکید بر این که با افزایش روند بالا آمدن سالانه سطح آب دریاها، این میزان در پایان قرن جاری میلادی بیش از 60 سانتی‌متر بالا خواهد آمد، افزود: این برآوردها هشداردهنده است.

آب شدن یخچال‌های قطب شمال و جنوب و افزایش گازهای گلخانه‌ای که از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی به شمار می‌رود، موجب افزایش ارتفاع سطح آب‌های دریاها و اقیانوس‌ها شده است و می‌تواند شهرهای کم ارتفاع ساحلی را به زیر آب برد.

از سوی دیگر با گرم شدن کره زمین، بسیاری از یخچال‌های موجود در این سیاره از بین خواهد رفت، بر اساس گزارش یونسکو، از مجموع 150 یخچال طبیعی در اواسط قرن نوزدهم، این تعداد در سال 2010 به 24 عدد کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود تا 12 سال آینده، یخچالی در کره زمین باقی نماند.

در همین زمینه: گرمای شدید هوا پرندگان را کوچک‌تر می‌کند دمای اقیانوس‌های جهان در ٢٠١٧ رکورد زد ثبت رکورد گرمای زمستانی برای دانمارک تغییرات اقلیمی جنسیت لاک‌پشت‌های دریایی را تغییر داده است نشست بستر اقیانوس‌ها و تغییر شکل زمین در اثر گرمایش جهانی گرم شدن زمین درخواست مهاجرت را ۳ برابر می‌کند گرمایش جهانی | کدام شهرها زیر آب می‌روند؟ کشورهایی که از روی زمین ناپدید می‌شوند موجودات اقیانوس هم در گرمایش زمین نقش دارند زمین با چه سرعتی در حال گرم شدن است؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • فصل بیداری
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد