Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@16:53:48 GMT

«تفسیر قصه آدم (ع)» خواندنی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۸۷۸۶

«تفسیر قصه آدم (ع)» خواندنی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، شاید بتوان گفت سرآمد همه قصه ها را در قرآن کریم، قصه حضرت آدم ابوالبشر(ع) است. این داستان برای بیان مقام معنوی انسان و هدایت بشر آمده است. داستان آدم (ع) درس انسان شناسی است که از مهمترین معارف به شمار می آید.

قصه حضرت آدم (ع) و رهیافت به رمز و رازهای آن از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و مفسران قرآن کریم بوده است و نویسندگان کتب قصص انبیاء و قصه های قرآن، آن را در سرلیست قصه های خویش قرار داده اند و نویسنده در این کتاب ضمن جمع آوری دیدگاههای مختلف مفسران درباره داستان حضرت آدم (ع) در قرآن کریم، کوشیده است دیدگاه تفسیری صحیح را با ارائه دلایل کافی بیان نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کتاب «تفسیر قصه آدم (ع) در قرآن» در دوازده فصل ، قصه در قرآن، زبان قرآن در بیان قصص، قصه آدم در تورات و انجیل های موجود، نگاهی کلی به قصه حضرت آدم(ع) در قرآن، همسر و فرزندان آدم(ع)، قصه آدم(ع) و نظریه تحول گونه های داروین، تعلیم اسماء به حضرت آدم(ع)، خلافت در قصه آدم(ع)، فرشتگان و قصه حضرت آدم(ع)، ابلیس در داستان حضرت آدم(ع)، آدم (ع) در جنت و درس هایی از داستان حضرت آدم (ع) تدوین شده است.

کتاب «تفسیر قصه آدم (ع) در قرآن» نوشته دکتر مجید صالحی (عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران) با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در 288 صفحه با قیمت 13 هزار تومان منتشر شد.

502

حضرت آدم قصص انبیاء مفسران قرآن کریم مقام معنوی انسان انسان شناسی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از الاخبار المسائی، روز گذشته ۲۳ آوریل(۴ اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب بود که همه‌ساله از سوی یونسکو گرامی داشته می‌شود، از سویی پژوهش‌های مرتبط با وضعیت کتاب‌خوانی، گسترش کتابخانه‌ها، ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های پرفروش نیز معمولاً در این ایام انتشار می‌یابد.

یونسکو در روز جهانی کتاب، با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کتاب، شهری را به عنوان پایتخت بین‌المللی کتاب انتخاب می‌کند.

 هدف از انتخاب چنین شهری تشویق مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص برای کشف لذت مطالعه و احترام به آثار و دانشی است که نویسندگان در طول قرون و اعصار آفریده‌اند. علاوه بر این به منظور گسترش فرهنگ در بین مردم، پایتخت کتاب منتخب هرسال متعهد می‌شود که کتاب‌خوانی را ترویج کند و میزان مطالعه در گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف در داخل و خارج از کشور بالا ببرد. همچنین دولتی که پایتخت کتاب منتخب در آن است متعهد می‌شود که در آن سال برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

در روز جهانی کتاب امسال، آدری اوزولای، مدیرکل یونسکو عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۴ را به شهر آکرا در غنا اعطا کرد.

علی‌رغم پیشرفت فناوری و دسترسی مردم به اینترنت و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها هنوز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هرساله ناشران در سراسر جهان هزاران کتاب منتشر و برخی از آنها برای دستیابی به پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراکز پژوهشی در جهان اعلام کردند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی و اسفار اربعه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن