Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت رقم واقعی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پسابرجام را اعلام کرد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری در سیزدهمین جشنواره حمایت از قهرمانان ملی صنعت ایران ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: صنعت معدن و تجارت کشور باوجود تمام مشکلات پس از عبور از دوسال رکود و رشد منفی 10 درصد، بار دیگر در مسیر پیشرفت قدم گذاشت و سال گذشته به 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد رشد رسید.

وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت بیان کرد:واحدهای صنعتی و تولیدی برای بقا نیاز دارند که خود را با علم و تکنولوژی روز هماهنگ کنند.

شریعتمداری افزود:در سال جاری درخواست برای تاسیس واحدهای صنعتی 19 درصد افزایش یافته است که نشان از رونق فعالیت های صنعتی در کشور دارد.

به گفته وی با تامین اعتبار 12 هزار و 600 میلیارد تومان اعتباربانکی 18 هزار واحد صنعتی دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

شریعتداری گفت: 9.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پسابرجام به ثبت شورای عالی جذب سرمایه گذاری خارجی رسید و حدود 40 درصد آن در نقاط مختلف کشور سرمایه گذاری شده است.

بر اساس اعلام وزیر صنعت، در پسابرجام کمتر از 3.9 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب شده است.

وی ادامه داد: 244 واحد صنعتی با جذب سرمایه مستقیم خارجی در دوره پسا برجام کار خود را آغاز کردند که 50 واحد آن به بهرداری رسیده است .

او با اشاره به کمبود منابع مالی برای تولید کنندگان اذعان کرد: امروز فعالان صنعتی و تولیدی از کمبود منابع مالی برای گسترش فعالیت خود گلایه دارند و باید شرایط را برای افزایش قدرت بانک ها در جهت تامین منابع مالی واحدهای صنعتی فراهم کرد.

شریعتمداری با اشاره به راهکارهایی برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی گفت:از دیگر مشکلات نرخ بالای سود بانکی برای تامین منابع نوسازی واحدهای صنعتی است که پیشنهاداتی برای تامین منابع مالی واحدهای صنعتی به مجلس ارائه شده است.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سرمایه‌گذاری خارجی برجام محمد شریعتمداری

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال