Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:37:05 GMT

استان قم با کمبود هشت پایگاه اورژانس روبروست

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۸۹۵۰۳

استان قم با کمبود هشت پایگاه اورژانس روبروست

قم- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اساس استاندارد فعلی کشور، در این استان باید هشت پایگاه اورژانس 115 دیگر احداث شود.

دکتر محمد شهیدی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: طبق استاندارد فعلی کشور به ازای هر 50 هزار تن در شهرها و به ازای هر 40 کیلومتر در جاده ها یک پایگاه اورژانس 115 فعال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: درحال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی در استان قم فعال می باشد که از نظر تعداد پایگاه های شهری پنج و از نظر پایگاه جاده ای نیز سه پایگاه کمتر از استاندارد است.
وی گفت: هم اکنون 40 دستگاه آمبولانس فعال و 10 آمبولانس پشتیبان در پایگاه های اورژانس 115 قم مستقر می باشد که فرسودگی بخشی از آن ها باعث مشکلاتی برای کارشناسان اورژانس شده است.
شهیدی افزود: در سال جاری 20 دستگاه آمبولانس به استان قم تخصیص داده شده است که 11 دستگاه تحویل داده شده و 9 دستگاه دیگر نیز باید تحویل داده شود که در این زمینه از سوی سازمان اورژانس 115 کشور قول مساعد داده شده است.
وی اضافه کرد: تحویل 9 دستگاه دیگر می تواند در ارتقاء کیفی خدمات رسانی در سطح استان از سوی اورژانس 115 قم موثر باشد.
به گفته وی، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در پایگاه های اورژانس 115 قم مستقر است که در صورت نیاز در مناسبت ها و یا حادثه هایی با آمار مصدوم بالا به کار گرفته می شود.
رئیس مرکز اورژانس 115 قم گفت: به طور میانگین در سطح کشور، زمان رسیدن آمبولانس در حوادث جاده ای 14 دقیقه و شهری 12 دقیقه است که این زمان در قم به ترتیب کمتر از 14 دقیقه و کمتر از 10 دقیقه است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور و هر سال پذیرای 20 میلیون زائر است، باید نگاه به ساختار و توسعه این استان ملی باشد تا با کمبودها مواجه نشویم.
وی افزود: با تمام کمبودهایی که درتجهیزات وجود دارد، مرکز اورژانس 115 قم تمام سطح استان را تحت پوشش دارد و به با بالاترین کیفیت و سرعت به همشهریان و زائران کریمه اهل بیت(س) خدماتی رسانی می کند
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار-مسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از دنیا آمدن نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گیلی خبر داد.

ایران نژاد گفت: در ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی خانمی ۲۶ ساله در روستای امان آباد، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس گیلی به محل مأموریت اعزام شدند.

او افزود: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار، بلافاصله مادر به داخل آمبولانس انتقال و اقدامات اولیه انجام و در حین اعزام ایشان به مرکز درمانی با توجه به آغاز فرآیند زایمان و با تلاش و تخصص کارشناسان اورژانس۱۱۵، نوزاد در آمبولانس متولد شده و به همراه مادر خود در سلامت کامل به مرکز درمانی آیت اله طالقانی منتقل شدند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان