Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس پارلمان اقليم کردستان عراق در ديدار با سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل ضمن تبريک پيروزي انقلاب اسلامي خواستار توسعه و تحکيم روابط با جمهوري اسلامي ايران شد.
به گزارش چهارشنبه پارس تودي، «جعفر ايمنيکي» در حاشيه مراسم سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با مرتضي عبادي سرکنسول جمهوري اسلامي ايران ديدار و با اعلام اين مطلب اظهار کرد: با خرسندي پيروزي انقلاب اسلامي را تبريک مي گوييم و اعلام مي داريم روابط با ايران همواره باعت افتخار مقامات کرد و مردم کردستان عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما عميقا در کردستان عراق خواهان تعميق و تقويت روابط با جمهوري اسلامي ايران بوده و در اين مسير تلاش خود را به عنوان پارلمان کردستان عراق بکار خواهيم بست.
رئيس پارلمان کردستان عراق که به همراه شماري از اعضاي پارلمان اين منطقه در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شرکت کرده بود؛ تاکيد کرد: روابط با جمهوري اسلامي ايران در زمره اولويتهاي اقليم بوده و تاريخ مشترک با ايران مي طلبد براي تعميق اين روابط گامهاي بيشتري برداشته شود.
نقش ارزنده ايران در مديريت بحران اربيل و بغداد
فلاح مصطفي رئيس دپارتمان روابط خارجي اقليم کردستان عراق نيز در ديدار با مرتضي عبادي سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل با اشاره به سفر نيچروان بارزاني نخست وزير اقليم کردستان عراق به تهران گفت: توسعه و تقويت مناسبات با جمهوري اسلامي ايران در اولويت هاي استراتژيک کردستان عراق قرار دارد و از همين منظر نقش ايران براي حل بحران اربيل و بغداد بسيار راهبردي است.
فلاح مصطفي در ادامه با اشاره به سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اين مناسبت را بستري براي بيان و تاکيد بر روابط ديرين کردستان عراق با جمهوري اسلامي ايران ذکر کرد.
مرتصي عبادي سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل نيز اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره نشان داده است که در مقاطع حساس در کنار مردم کردستان عراق بوده و خواهد بود.
سرکنسولگري هاي جمهوري اسلامي ايران در اربيل و سليمانيه به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در دو روز گذشته روز پرترافيکي را پشت سر گذاشتند و پذيراي شمار زيادي از سياسيون، احزاب و گروههاي سياسي و مردم منطقه کردستان عراق براي تبريک سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود.
134/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران با کشورهای قاره آفریقا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. 

امیرعبداللهیان افزود: آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو 2024 تهران فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.

به گزارش تسنیم دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، 7 اردیبهشت ماه  1403 با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از 30 کشور آفریقایی در مرکز همایش های سران برگزار شد.

از اکسپو ایران 2024 چه می‌دانید؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است