Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور محکومیت قطعی برای ۱۷ نفر از متهمان پرونده فساد مالی در اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد و گفت: محکومین این پرونده به تحمل حبس تعزیری، شلاق، انفصال از خدمات دولتی و ضبط وجوه و اموال حاصل از ارتشاء، محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت: وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اعلام صدور حکم محکومیت برای ۱۷ نفر از متهمان پرونده فساد مالی در اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت:تحقیقات این پرونده از سال ۱۳۹۴ آغاز و در خصوص اتهامات انتسابی؛ ۱۹ نفر متهم که تعدادی از آن‌ها از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان هستند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: محکومین این پرونده فساد مالی با عناوین اتهامی متعدد از جمله اختلاس، رشاء و ارتشاء، جعل و استفاده از سند مجعول، تضییع حقوق بیت المال، سوء استفاده از موقعیت شغلی، تدلیس در معاملات، تقلب در جریان برگزاری مزایده‌ها و تضییع وجوه و اموال دولتی؛ مرتکب اعمال مجرمانه ای، چون دریافت مبالغ قابل توجهی رشوه از پیمانکاران، تدلیس و تقلب در مزایده‌های اراضی نود هکتاری و راه آهن بندرعباس، بندرخمیر، انبار بندرلنگه و دیگر موارد مشابه شده اند که پس از طی مراحل قانونی در نهایت نتیجه رسیدگی‌ها منجر به صدور حکم محکومیت قطعی برای ۱۷ نفر از آن‌ها شده است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تشریح جزئیات این پرونده یادآور شد: متهم ردیف اول با نام اختصاری (د- الف) که از مدیران املاک اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان بوده است با عناوین اتهامی، چون ارتشاء، واگذاری‌های غیرقانونی در قالب کمیسیون ماده ۱۲ زمین شهری تقلب و تدلیس در معاملات دولتی، تضییع اموال عمومی و تحصیل مال از طریق نامشروع، در خصوص هر یک از اتهامات انتسابی به تحمل هشت سال حبس تعزیری و در مجموع هشتاد سال حبس تعزیری، انفصال از خدمات دولتی، چهار میلیارد ریال جزای نقدی، ضبط وجوه و اموال حاصل از ارتشاء، اعاده وضع به حال سابق و ابطال تصمیمات کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری محکوم شده است.
وی یادآور شد: با توجه به تعدد جرایم ارتکابی از سوی متهم و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی؛ در خصوص متهمانی که به اتهامات متعدد محکومیت یافته اند تنها یک فقره مجازات اشد اجرا می‌شود که این موضوع در خصوص متهم مذکور نیز اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین افزود: در خصوص دیگر محکومین نیز با توجه به عناوین مجرمانه مرتبط، مجازات قانونی تعیین شده است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطر نشان ساخت: محکومین این پرونده در مجموع به تحمل ۱۲۶ سال حبس تعزیری، ۷۳۰ ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی، بیش از هشت میلیارد ریال ضبط اموال حاصل از ارتشاء و ۷۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • لبه تیغ
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه