Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:05:56 GMT

ورود غواصان به نفتکش غرق شده سانچی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۰۲۴۱

ورود غواصان به نفتکش غرق شده سانچی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از ورود غواصان به کشتی غرق شده سانچی خبر داد و گفت: از نظر کارشناسی شرایط بسیار سخت است و نمی توان به دستیابی به پیکر سایر شهدا امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس کیان ارثی در حاشیه مراسم ورود پیکر سه تن از شهدای سانحه سانچی در فرودگاه امام (ره) به خبرنگار مهر گفت: پیگیری ها و تجسس های یافتن شهدای باقی مانده از داخل نفتکش در عمق ۱۱۵ متری در حال انجام است و در صورت پایداری شرایط آب و هوایی عملیات تجسس پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط آلایندگی و زیست محیطی محل غرق شدن سانچی شرایط ویژه ای است و وضعیت آب و هوا به گونه ای است که تجسس را با سختی رو به رو کرده است، گفت: غواص ها نیز در این شرایط به سمت کشتی حرکت می کنند و حتی تاکنون توانسته اند بخش هایی از مخازن سوخت کشتی را که نشت می کرد مهار کنند. با این حال این عملیات کار زمان بری است و غواص ها با توجه به عمق زیاد محل غرق شدن مدت کوتاهی می توانند زیر آب بمانند و پس از خارج شدن از آب ۴۸ ساعت در کپسول های ویژه ای که شرایط فشار بدن آنها را به وضعیت نرمال برمی گرداند، استراحت می کنند و دوباره پس از آن تجسس از سر گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: به دلیل شدت انفجار شکل ظاهری کشتی دفورمه شده و تغییر شکل یافته است که ورود به آن را سخت کرده است. با این حال گروه غواصی در تلاشند تا اتاقک ها و کابین های سانچی را بررسی کنند تا ببینند آیا پیکر خدمه در این اتاقک ها هست یا خیر.

وی درباره  وضعیت بررسی اطلاعات سانحه نیز تصریح کرد: هم شرکت های بیمه گر دو کشتی ایرانی سانچی و چینی کریستال در حال بررسی سانحه هستند و هم چهار کشور ذینفع این قضیه بر اساس تفاهم نامه ای که امضا کرده اند در حال رمزگشایی جعبه سیاه هستند.

کیان ارثی در خصوص تعیین مقصر این سانحه گفت: در حال حاضر امکان پیش داوری وجود ندارد و تا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان مقصر را تعیین کرد. مشاوران بین المللی نیز در حال بررسی سانحه هستند و به محض اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته کیان ارثی جعبه سیاه هر دو کشتی در اختیار چهار کشور ذینفع است و از ایران نیز سازمان بنادر و دریانوردی این دو جعبه سیاه را در اختیار دارد. همچنین با پرسنل کشتی کریستال مصاحبه شده که در نهایت با اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه جمع بندی شده و به صورت بسته اطلاعاتی مجددا بررسی خواهد شد. زمان اعلام نتایج نیز در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی درباره اینکه آیا به پیکر سایر خدمه نیز دسترسی خواهیم یافت یا خیر، افزود: تلاش می شود به پیکر این شهدا دست یابیم همه ما ایرانی ها امیدوار به رسیدن به پیکرها هستیم اما از نظر کارشناسی شرایط  کار بسیار سخت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در خصوص رسیدگی به خانواده شهدای سانچی تصریح کرد: شرکت نفتکش تمام تلاش خود را خواهد کرد تا خانواده های شهدا به حق و حقوق بین المللی خود دست یابند همچنین بیمه حوادث این شهدا هنوز به خانواده ها پرداخت نشده است و هر گاه مسائل بین المللی مشخص شود وضعیت بیمه آنها نیز تعیین خواهد شد. ضمن اینکه در حال حاضر تمام هزینه های مربوط به انجام آزمایش های دی ان ای و انتقال پیکر این سه شهید به کشور توسط شرکت بیمه گر پرداخت شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی