Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:11:47 GMT

پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال 2017

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۰۲۶۰

پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال 2017

خبرگزاري آريا - روزنامه همدلي - مهدي فيضي‌صفت: هر چقدر تکنولوژي پيشرفت کند، هر چقدر زندگي مردم با موبايل و کامپيوتر گره بخورد و هر چقدر فضاي مجازي به حفظ درختان کمک کند اما همچنان کتاب، جزئي جدايي‌ناپذير از زندگي انسان است. عده زيادي در سراسر جهان هنوز هم دلشان مي‌خواهد برگ‌هاي کاغذي کتاب را ورق بزنند و بويش را نفس بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند سرانه مطالعه در ايران به شدت پايين است و آمارها خبرهاي ناخوشايندي از بي‌ميلي مردم سرزمين‌مان به کتاب‌خواني دارد اما کتاب‌ها در فراسوي مرزها طرفداران زيادي دارند و در سال 2017 نيز روزهاي درخشاني را تجربه کردند. سايت معروف «آمازون» که دهمين سايت پر بازديد در جهان محسوب مي‌شود، فهرستي از پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال گذشته ميلادي را منتشر کرده که در ادامه 10 کتاب برتر از لحاظ فروش را مرور مي‌کنيم.
‏Wonder

پر فروش‌ترين کتاب سال گذشته ميلادي در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جايزه دانش‌آموزان «مين» در سال 2014 و جايزه «مارک تواين» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فيلمي در سال 2017 بر اساس اين رمان، کتاب «اعجوبه» يا «شگفتي» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم براي خريدش به کتاب‌فروشي‌ها هجوم ببرند. داستان کتاب درباره «آگوست پالمن» است که به بيماري نادر «تريچر کالينز» مبتلا شده؛ «آر.جي.پالاسيو» نويسنده کتاب در پاييز سال 2007 با دختر بچه‌اي مواجه مي‌شود که به اين بيماري دچار است، واکنش همراه با وحشت او به کودک بيمار سبب مي‌شود ايده اوليه رمان در ذهنش شکل بگيرد.
پالاسيو در اين باره مي‌گويد «خودم وحشت کردم و به فکر فرو رفتم. با خود انديشيدم اگر پسر 3 ساله‌ام، اين کودک را ببيند حتما جيغ خواهد زد.» «Wonder» در سال 2013 نيز در فهرست پر فروش‌ترين کتاب‌هاي «نيويورک تايمز» قرار گرفت اما ساخت فيلمي به همين نام به کارگرداني «استيون شباسکي» در سال گذشته ميلادي، بار ديگر رمان «پالاسيو» را به صدر رساند. اين کتاب در سايت معتبر «Goodreads» هم نمره بالاي 4.4 از 5 را کسب کرد که نشان‌دهنده رضايت بالاي مخاطبان کتاب بود.
‏Milk and Honey

دومين کتاب پر فروش سال 2017 مجموعه اشعار «روپي کائور» است که عده بسياري، جهان شعر را مديونش مي‌دانند. شايد باورش سخت باشد که اين شاعره هندي‌تبار تنها 25 سال سن داشته باشد. او در حال حاضر شهروند کاناداست و مجموعه اشعارش تا کنون بيش از يک ميليون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. اثر جديد «کائور» با نام «شير و عسل» که دومين کتاب پر فروش سال لقب گرفت، زبان نثر دارد و خودشناسي را به شاعرانه‌ترين شکل ممکن روايت مي‌کند. تصاوير زيبا که به خوبي در کنار شعرهاي «کائور» قرار گرفته‌اند، ترکيبي زيبا خلق کرده و توانسته با تمام مردم دنيا فارغ از رنگ و زبان ارتباط برقرار کند.
اين کتاب در سايت معتبر «Goodreads» نمره 4.3 از 5 را کسب کرد و در زمره مهم‌ترين کتاب‌هاي سال جاي گرفت. انتشاراتي «اندروز مک‌ميل» در «کانزاس» آمريکا، با انتشار آثاري چون اشعار «کائور» به مهم‌ترين ناشر منظومه‌ها در ايالات متحده بدل شده و کتاب‌خوان‌ها توجه ويژه‌اي به کتب منتشر شده توسط اين ناشر دارند. «شير و عسل» در سال 2017 به رشته تحرير درنيامده و سابقه فروش نزديک به نيم ميليون نسخه در سال 2015 را نيز دارد. «کائور» جزو معدود چهره‌هاي ادبي است که هواداران بسياري در شبکه‌هاي اجتماعي دارد و به همين دليل ناشران بزرگ دنيا تلاش زيادي انجام مي‌دهند تا نوشته‌هاي او با نام آنها روانه بازار شود.
‏Giraffes Can’Dance

همان‌طور که شعر را بدون موسيقي به سختي مي‌توان تصور کرد، آسان نيست تجسمي از کتاب‌هايي با داستان‌هاي خيال‌انگيز و رمزآلود بدون تصوير داشت. «زرافه‌ها نمي‌توانند برقصند» يکي از آثاري است که تصاوير ساده و حتي کودکانه‌اش چنان با داستان نه‌چندان پيچيده اما عميقش درآميخته که مخاطب ناگزير از همراهي با نويسنده است. «جرالد» زرافه‌اي است که نمي‌تواند برقصد و اين مسئله او را آزار مي‌دهد. پاهاي ظريف و گردن بلند «جرالد» توان رقصيدن مانند ديگر حيوانات را در جنگل از او مي‌گيرد که نتيجه‌اش غمگيني زرافه داستان است. هر يک از حيوانات سبکي براي رقص دارند، از «تانگو»ي عاشقانه تا «والس» و «چاچا» اما رقص «جرالد» تنها خنده‌هاي تمسخرآميز حيوانات ديگر را به دنبال دارد.
در اين ميان جيرجيرک از «جرالد» مي‌خواهد به خود باور داشته و تنها آهنگي متفاوت را که متعلق به خودش باشد بيابد. جيرجيرک ويولن به دست مي‌گيرد و مي‌نوازد و در نهايت زرافه نيز رقص را آغاز مي‌کند. گزاره‌هايي مانند اعتماد به نفس، بي‌توجهي به صحبت‌هاي نااميدکننده ديگران و در ميان گذاشتن رازها با فردي قابل اعتماد از جمله موضوعات مهمي هستند که در پس داستاني ساده و جذاب به کودک منتقل مي‌شود اما استقبال بزرگسالان نيز از اين کتاب بسيار زياد بوده و «زرافه‌ها نمي‌توانند برقصند» را به يکي از پر‌فروش‌ترين کتاب‌هاي سال 2017 تبديل کرده است. نمره اين کتاب از سايت «Goodreads» نيز 4.3 از 5 بوده که نشان‌دهنده تجربه موفق خالق بريتانيايي اثر يعني «ژيلز آندريا» و تصويرگري «گاي پارکر ريس» است.
‏The Subtle Arof NoGiving a F***

«هنر بر حق بودن» اثر «آرتور شوپنهاور» و «بيشعوري» نوشته «خاوير کرمنت» جزو پرسروصداترين و البته پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال‌هاي اخير بوده‌اند که واکنش‌هاي متفاوتي را برانگيخته‌اند. اين بار کتابي به رشته تحرير درآمده که انسان را براي داشتن زندگي بهتر به بي‌خيالي تشويق مي‌کند. «هنر ظريف بي‌خيالي: راهکارهاي دور از انتظار براي تجربه يک زندگي خوب» که البته در عنوان اصلي، معنايي صريح‌تر دارد، به قلم «مارک منسون» نگاشته شده و عنوان چهارمين کتاب پرفروش سال 2017 را براي نويسنده 33 ساله خود به ارمغان آورده است. اين کتاب در ايران توسط «پرستو عوض‌زاده» ترجمه و منتشر شده و در ايران نيز فروش خوبي داشته است.
اين کتاب ماهيتي انگيزشي دارد و در تلاش است مخاطب را مجاب کند از مشکلات خود در زندگي، پلي براي موفقيت در آينده بسازد و زندگي‌اش را آن گونه که در روياهايش مي‌پروراند، در واقعيت نيز بسازد. جالب اينکه «هنر ظريف بي‌خيالي» دومين اثر «منسون» است و تنها يک کتاب ديگر از اين نويسنده جوان منتشر شده است. «مدل‌ها» کتاب قبلي او بود که سعي مي‌کرد به مردان، راه‌هاي صادقانه‌اي براي برقراري ارتباط با زنان آموزش دهد که اين اثر نيز مورد توجه قرار گرفت.
‏Diary of a Wimpy Kid

دوازدهمين جلد از سري کتاب‌هاي «دفترچه خاطرات يک بچه بي‌عرضه» با نام «فرار»، پنجمين کتاب پرفروش سال 2017 لقب گرفت. شخصيت محبوب خلق شده توسط «جف کيني» که در سال 2010 نيز عنوان پرفروش‌ترين کتاب آمريکا را کسب کرد و در جمع 10 کتاب برتر جهان قرار گرفت، پس از نگارش 12 جلد همچنان يکي از محبوب‌ترين آثار محسوب مي‌شود. «حرف حرف رودريکه»، «ديگه ذله شدم»، «چله تابستون»، «حقيقت تلخ»،‌ «سياه زمستون»، «دور سوم»، «بد شانسي از نوع خفن»، «سفر زهرماري»، «مدرسه قديمي» و «پايين پايين» 10 جلد کتابي بودند که در ادامه نسخه اول نوشته شدند و حالا دوازدهمين جلد نيز به بازار عرضه شده و باز هم دوستدارانش را راضي کرده است.
اين مجموعه کتاب که آن را جزو شاهکارهاي داستاني در ژانر طنز مي‌دانند، تا کنون چند ده ميليون نسخه فروش داشته و چندين فيلم سينمايي بر اساس هر يک از قسمت‌هاي آن ساخته شده است. «جف کيني» خالق اين کتاب جزو مشهورترين نويسندگان و کاريکاتوريست‌هاي آمريکا محسوب مي‌شود که دستي هم بر آتش طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي دارد. او در سري کتاب‌هاي «دفترچه خاطرات يک بچه بي‌عرضه»، داستان پسر بچه‌اي به نام «گريگوري هفلي» را روايت مي‌کند که درگير اتفاقاتي در خانه و مدرسه مي‌شود. جالب اينکه جلد اول کتاب ابتدا به صورت اينترنتي منتشر شد اما 20 ميليون بازديد کننده داشت. اين اتفاق سبب شد «کيني» به فکر انتشار مکتوب کتابش بيفتد و در ادامه، زواياي ديگري از زندگي «گريگوري» را در قالب جلدهاي بعدي روايت کند.
‏The InstanPoElectric Pressure Cooker Cookbook

کتاب‌هاي آشپزي در سرتاسر دنيا جزو محبوب‌ترين کتاب‌ها بوده‌اند و ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده است. از کتاب «رزا منتظمي» گرفته که بيش از نيم قرن پيش به رشته تحرير درآمده تا «کتاب مستطاب آشپزي، از سير تا پياز» نوشته نجف دريابندري که با همراهي همسرش فهميه راستکار نگاشته شده اما جالب است که يک کتاب مربوط به هنر آشپزي در جمع 10 کتاب پرفروش سال 2017 جاي بگيرد. «کتاب آشپزي با زودپز الکتريکي: دستورالعمل‌هاي آسان براي غذاهاي سريع و سالم» نوشته «لورل راندولف» يکي از کتاب‌هاي پر فروش سال 2017 ميلادي لقب گرفته است.
«راندولف» سعي کرده زمان کم خانواده‌ها براي پخت غذا را در نظر بگيرد و روش‌هاي ساده‌اي را براي آماده کردن غذاي سالم ارائه دهد که نيازي هم به صرف زمان زياد نداشته باشد. «لورل راندولف» کتاب ديگري هم در زمينه آشپزي منتشر کرده و در مجموع تلاش دارد از زودپز بهترين بهره را جهت پخت و پز بگيرد و از سوي ديگر دايره تنوع غذاها را نيز وسيع‌تر کند. اين کتاب با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده و «کتاب آشپزي با زودپز الکتريکي» را به يکي از پرفروش‌ترين کتاب‌هاي سال 2017 تبديل کرده است.
‏Hillbilly Elegy

شايد «جي دي ونس» 33 ساله که او را به عنوان يک جامعه‌شناس مي‌شناختند، فکرش را هم نمي‌کرد کتابي که مي‌نويسد به يکي از جنجالي‌ترين و پر فروش‌ترين کتاب‌هاي سال 2016 تبديل شود و جايگاه خود را در سال 2017 نيز حفظ کند. نويسنده اثر، تحليلي دقيق و جامعه‌شناختي از بحران فرهنگي در طبقه سفيدپوست کارگري آمريکا ارائه مي‌دهد و البته به انتخاب دور از انتظار دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريکا مي‌پردازد که همه تحليل‌گران سياسي و اقتصادي را حيرت‌زده کرده است.
کتاب «هيل بيلي: روزگار آمريکايي‌هاي پشت کوه‌نشين» که در ايران توسط عليرضا پارساييان ترجمه شده و به فينال جايزه صلح «ديتون» نيز رسيده، روايتي شجاعانه از کودکي سخت و پر فراز و نشيب «ونس» است که پدرش او را ترک کرد و مادرش نيز «جي» را نزد پدربزرگ و مادربزرگش گذاشت و به دنبال زندگي خود رفت، با اين وجود «ونس» با تلاش به دانشکده حقوق رسيد. او در کتاب تاثيرگذارش، زندگي فقيرانه در کوهستان «آپالاشيا» را به تصوير کشيده و نگاه صادقانه و واقع‌گرايانه‌اش توجه مخاطبان را به اين اثر جلب کرده است. جالب اينکه کتاب «هيل بيلي: روزگار آمريکايي‌هاي پشت کوه‌نشين» نخستين تجربه نويسندگي «ونس» محسوب مي‌شود اما از او چهره‌اي در قامت يک مولف شناخته‌شده در آمريکا و ديگر کشورهاي جهان ساخته است.
‏Astrophysics for People i- a Hurry

در حالي که مردم در سال‌هاي اخير بيشتر به خواندن رمان‌ها، کتاب‌هاي شعر و داستان‌هاي ابرقهرماني علاقه نشان داده‌اند، يک کتاب علمي نيز به جمع 10 کتاب پرفروش سال گذشته ميلادي راه يافته است. اگر مايل به مطالعه در زمينه سوالات ازلي مانند چگونگي به وجود آمدن جهان هستيد، اثر جديد فيزيکدان آمريکايي مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. «اختر فيزيک براي افراد بي‌قرار» تازه‌ترين کتاب «نيل دگراس تايسون»، دانشمند 59 ساله است که در سال جاري توسط قاسم کياني‌مقدم ترجمه و در ايران نيز منتشر شده است. البته بايد حوصله خواندن 244 صفحه اين کتاب را داشته باشيد تا با ديدگاه‌هاي «تايسون» و تلاش او براي کمک به معنا کردن جهان آشنا شويد. او موسس گروه «اختر فيزيک» است و از سال 2003 تحقيقات زيادي را در اين زمينه انجام داده و کتاب‌هاي زيادي نيز به رشته تحرير درآورده است.
نکته جالب اينکه اين فيزيکدان علاوه بر تاليف کتاب، در زمينه فيلمسازي نيز آثاري دارد و حتي بازيگري را نيز تجربه کرده است. «تايسون» ده‌ها جلد کتاب منتشر کرده و جوايز متعدد علمي را نيز به خانه برده است. او در کتاب جديدش به تشريح «ماده سياه» و حتي سيگنال‌هاي ارسالي از انسان و تاثيرش بر زندگي پرداخته که به موضوعي جذاب براي مردم سراسر جهان بدل شده و در نتيجه فروش زيادي را براي اين کتاب رقم زده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 6087156 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش