Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@13:48:28 GMT

نگاه تخصصی به نورپردازی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۰۵۲۷

نگاه تخصصی به نورپردازی نداریم

یک کارشناس شهرسازی گفت: نورپردازی شهری تنها شامل روشنایی معابر نمی‌شود، در همین راستا بازی با نور با در نظر گرفتن نوع مصالح و بافت ساختمان‌ها در شهر باید در اولویت قرار بگیرد.

مهدی منتظرالحجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نورپردازی در فضای شهری کامل کننده فضای مبلمانی و ارتقاء دهنده ایمنی در شهرها است، اما متاسفانه الزاماتی که تاکنون در کشور اجرا می‌شود، تطابقی با استانداردهای بین المللی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های محلی در شهر نمی‌توان به نورپردازی مناسبی رسید، زیرا خیابان‌ها و میادین شهر ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه در گذشته نگاه تخصصی به نورپردازی شهری وجود نداشته، در بدنه سازی و باززنده سازی فضای شهری نیز این مسئله مورد غفلت واقع شده و در طرح تفصیلی نیز به صورت کلی به آن پرداخته‌ شده است.

وی ادامه داد: نورپردازی شهری تنها شامل روشنایی معابر نمی‌شود، در همین راستا بازی با نور با در نظر گرفتن نوع مصالح و بافت ساختمان‌ها در شهر باید در اولویت قرار بگیرد.

این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: شهرداری‌ها نقش اساسی در شکل‌گیری فضای شهرها برعهده دارند بر همین اساس می‌توانند به عنوان یک کارفرما و مجری، اقدامات گسترده ای را برای تغییرات مثبت در عرصه نورپردازی شهرها انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان شهری نیز در رشته های مختلف از جمله شهرسازی و معماری، طراحی شهری، برق و الکترونیک و زیباسازی باید با هم افزایی در کنار هم قرار گرفته و به یک زبان و محصول مشترک برای ارائه در شهرها برسند، زیرا نورپردازی شهری زمانی به چشم می‌آید که همه نیازهای شهروندان به صورت جامع در نظرگرفته شده باشد.  

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهرها بهشت جیب‌بُرها است

به گزارش جماران، نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که محبوب‌ترین نقاط برای گردشگران در اروپا در عین حال بیشترین مراکز مورد علاقه جیب‌بُرها در این قاره هم هستند.

حجم ویدیو: 23.71M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری